غذاهای سنتی ایرانی ، بهترین غذاهای اصیل ایرانی جاذبه ها-غذا شرقی

خورش به‌آلو جشنواره‌ای از طعم‌ها و بافت‌ها است و در طبخ آن از گوشت قرمز، به، آلو، پیاز و روغن و ادویه‌جات استفاده و با پلوی ایرانی مصرف می‌شود. ایرانی‌ها عاشق آلوی خشک شده هستند و یکی از کاربردهای این آلوها در خورش‌ها است. پیاز و گوشت و رب و ادویه‌ها را تفت داده و به آن آب اضافه می‌کنند تا بپزد، در ادامه به را مانند پرهای پرتقال برش می‌دهند و در نیم ساعت آخر پخت به غذا اضافه می‌کنند. خورش خانگی به‌آلو به‌خصوص در فصل زمستان بسیار دلچسب است. کنگر پلو یا بیهلر پلو یاسوجی برای کسانی که گرم‌مزاج هستند یا از کم‌خونی و نارسایی کبد رنج می‌برند بسیار مفید شناخته شده است. رشته‌پلو یکی از انواع پلوها در آشپزی ایرانی است که بیش‌تر با گوشت پخته یا پیاز داغ و خرما و کشمش یا هر دو طبخ می‌شود.

  • شاید در میان اسم غذاهای ایرانی «خورش طلا کوله» کمی غریب باشد.
  • مرغ بریان از جمله غذاهایی است که در رستوران‌ها سرو می‌شود.
  • خورش کنگر به دو صورت سبز یعنی با سبزی نعنا و جعفری و ترشی آبلیمو و یا به صورت قرمز یعنی با لپه و رب گوجه فرنگی پخته و همراه پلو میل می‌شود.
  • «اسپناساک» هم در این لیست غذای ایرانی بدون برنج، یکی از غذاهای سنتی شمال کشور است.

بدون شک تهیه لیست غذا های ایرانی در تنظیم کردن برنامه تغذیه، موثر است. غذاهایی که با توصیه‌های بسیار زیاد مردم محلی همراه هستند عبارت‌اند از حلیم بادمجان، پیش‌غذای تهیه شده از بادمجان، گوشت چرخ‌کرده، عدس و ماست. یک خورشت خوشمزه که در میان انبوهی از خورشت های شیرازی با عطر و طعمی فوق العاده. خورشت قورمه به که با نان و یا برنج سرو می شود ترکیبی از به، گوشت، پیاز، لپه، زعفران، شکر، آب نارنج یا آب لیمو،نمک و زردچوبه است. هر وقت به شهر بادگیرها، یعنی یزد، سفر کردید سراغ رستورانی که خوشمزه‌ترین بریانی را می‌پزد بگیرید و غذای سنتی یزدی‌ها را نوش جان کنید. ممکن است اگر از قبل با مزه‌ شولی آشنایی نداشته باشید کمی غافلگیر شوید چون برای پختن این غذا از سرکه استفاده می‌کنند و طعم ترشی دارد.

پاچه پلو شیرازی

البته اهالی مشهد از شله بیشتر در مراسمات سوگواری و نذری‌هایشان استفاده می‌کنند. لازانیا یک غذای ایتالیایی است که طرفداران بسیاری در اقصی نقاط جهان دارد. را که دستورپخت آن قدمتی 40 ساله دارد، برای شما آماده کرده‌ایم. مجله خبری غذا میگو به دلیل امگا ۳ زیادی که دارد می‌تواند از بروز آلزایمر و اختلال حواس در پیری جلوگیری و هم‌چنین تا حدودی فشار خون را هم کنترل کند. میگو علاوه بر این می‌تواند مقداری از آهن مورد نیاز بدن شما را هم تأمین کند.

دوپیازه آلو

از لوبیاپلو چشم بلبلی برای پخت لوبیاپلو شیرازی استفاده می‌شود. در کنار لوبیا چشم بلبلی از گوشت و سبزیجاتی مثل شوید هم باید استفاده شود تا لوبیاپلو شیرازی پخته شود. کباب تابه‌ای از غذاهای ایرانی ساده و راحتی است که در بسیاری از خانه‌های ایرانی دوست‌داران پر‌وپاقرص خودش را دارد.

برای پخت این غذا، بعد از پختن گندم، ماهی پخته شده را به آن اضافه می­ ‌کنند. سغدو اگر طرفدار کله‌پاچه باشید، حتما از این غذای سنتی و البته کمی عجیب لرستانی خوشتان می‌آید. در کنار غذاهای محلی معروف، یک سری از غذاهای محلی هستند که کمتر شناخته شده و یا عجیب و غریب اند. در این غذا شکم ماهی سرخو یا سنگر را خالی می‌کنند و بعد با مخلفاتی مثل گشنیز، شوید، پیاز خرد شده، ادویه و فلفل پر می کنند.

در بین خورش‌های معروف و خوشمزه اردبیل، پیچاق قیمه یکی از غذاهای مجلسی و محبوب آذری است که برای وعده افطار و سفره نذری هم از آن استفاده می‌کنند. مواد اولیه این آش پرو پیمان و مقوی شامل گوشت چرخ‌کرده، سبزی آش، گل نسترن کوهی، برنج، انواع بنشن، مغز گردو، آلوچه، برگه زردآلو و .. این غذای سنتی در اکثر مناطق ایران پخت می‌شود و هر شهر برای تهیه آن از روش یا مواد ویژه‌ای بهره می‌گیرند. در کنار این مناطق گردشگری غذاهای محلی خوشمزه و لذیذی هم دارد و پیشنهاد می‌کنم اگر به قزوین سفر می‌کنید، غذاهای خوشمزه‌ی این شهر را حتما امتحان کنید. کردستان به خاطر رواج دامداری و کشاورزی و شرایط اقلیمی خاص ، غذاهای محلی منحصربه‌فردی دارد که با مواد اولیه تازه و سبزیجات گیاهی تهیه می‌شوند.

ترکیب مواد اولیه خورش ها به گونه ای انتخاب شده اند که اعتدال غذا حفظ شود. از طرفی دیگر، ذوق و سلیقه آشپزان ایرانی باعث شد که از برنج سفید ساده، ده ها پلو و چلوی رنگین پخته شود. تنوع چلو و پلو ها در لیست غذا های ایرانی، ورای تصور است. در ادامه، بخشی از لیست غذا های ایرانی که با برنج پخته می شوند را می آوریم. در لیست غذا های ایرانی، کوکو یکی از متنوع ترین گزینه ها به شمار می رود. می توان انواع کوکو را با ساده ترین مواد اولیه تهیه کرد.