غذاهای سنتی ایرانی ، بهترین غذاهای اصیل ایرانی جاذبه ها غذای هرمزگان-غذا شرقی

در تهیه این غذا از برنج، سبزی شوید و باقالی تازه سبز رنگ استفاده می شود. پیشنهاد می كنیم باقالی و شوید تازه تهیه كرده و تا حد امكان از باقالی منجمد و شوید خشك استفاده نكنید. گوشتی كه همراه با این غذا سرو می شود، اختیاری بوده و می تواند گوشت مرغ یا گوسفند باشد. با این حال، دستور تهیه اصلی باقالی پلو با ماهیچه یا گوشت گردن عنوان شده است. بسیاری از افراد این غذا را چیزی مشابه زرشک پلو می‌دانند، ولی تفاوت آن‌ها بسیار زیاد و مخلفات موجود در قیمه نثار به مراتب بیشتر است.

  • این خورش با گوشت، لوبیا چشم بلبلی، آلوچه و پیازداغ فراوان تهیه می‌شود.
  • آش شولی غذای بسیار سبک و ساده و در عین حال خوشمزه است که از اسفناج، شوید، تره، جعفری، شنبلیله، چغندر، پیاز، آرد، نعنا، عدس، روغن، سرکه و رب انار تهیه می‌شود.
  • قلیه ماهی یکی از غذاهای معروف استان بوشهر هستش که همه آن را به عنوان یکی از لذیذترین خورشت های جنوب کشورمان می‌شناسند.
  • آذربایجان غربی یک منطقه کوهستانی در غرب ایران و نزدیک مرز ترکیه است.

برخی از افراد این خورش را با گوشت مرغ طبخ می ‌کنند و برخی دیگر با گوشت چرخ کرده آماده می کنند. در کنار چای و قهوه های سنتی، غذاهای ایرانی و غذاهای گیاهی در کافه فردوسی سرو می‌شوند. رستوران سنتی باغ راز یکی از شیک‌ترین و مجلل‌ترین رستوران‌های شهر است. باغ راز دارای سه محل غذاخوری مجزا است، غذاهای بین المللی در فضای داخلی، فست فود در تراس روی پشت بام و غذاهای سنتی ایرانی در باغ رستوران سرو می‌شود. همچنین طعم مطبوع آن در کنار سادگی آن را به یکی از محبوب ترین سالادهای ایرانی تبدیل کرده است.

۱۶- انواع کباب

مواد اولیه تشکیل دهنده این غذا گوشت، به، آلو، لپه، زعفران، کمی شکر، گوجه فرنگی، پیاز و ادویه است. اگر دوست داشته باشید که طعم شیرینی بیشتر احساس شود، می‌توانید از مقدار بیشتری شکر در آن استفاده کنید. خیلی‌ها این غذا را با طعم شیرین دوست دارند، اما گیلانی‌ها آن را ترش و ملس می‌پزند. ترکیب خوش‌طعمی از آلو، قیسی، مرغ، شکر و زعفران خورشت آلو مسمای گیلانی را تشکیل می‌دهد. این خورشت به عنوان غذای اصلی در مهمانی‌ها و مجالس مهم سرو می‌شود. از دیگر غذاهای پرطرفدار خطه شمال می‌توانیم میرزا قاسمی را به شما معرفی کنیم.

طرز تهیه خورشت بادمجان مجلسی با گوشت مثل رستورانی

دمپختک یکی از غذاهای محلی استان تهران است.یکی دیگر از غذاهای ساده و خوشمزه و اصیل ایرانی ست . ماهی پرطرفدار و پرمصرف‌ترین غذای دریایی است که به لحاظ گستردگی انواع و البته شیوه طبخ آن می‌تواند سلیقه‌های متفاوتی از افراد را راضی نگه دارد. در این میان، ماهی شکم‌پر که از محبوب‌ترین غذاهای ایرانی در خطه شمال و البته جنوب مجله خبری غذا کشور به شمار می‌رود هم تنوع بالایی در محتویات دارد. در اولین مرحله از طرز تهیه ته چین آلبالو با مرغ باید مرغ‌ها را به تکه‌های کوچک برش دهید. سپس آن‌ها را در یک ظرف بریزید و مقداری آب لیموترش تازه، فلفل سیاه، نمک و پودر سیر به آن اضافه کنید. مرغ‌ها را در یخچال قرار دهید و اجازه دهید برای نیم ساعت مزه‌دار شوند.

پاچه پلو شیرازیپاچه پلو یا کله پاچه پلو، یکی دیگه از غذاهای عجیب است که از غذاهای محلی استان فارس و شهر شیراز است. اشکنه تخم خربزهاز آنجایی که خراسان به خربزه‌های خوبش معروف است، مردم این منطقه از تخم خربزه برای پخت غذایی خوشمزه به بهترین شکل ممکن استفاده می‌کنند. این غذا سیب زمینی است که در تنور پخته می شود و همراه با نان سنگ برشته، سبزیجات و دوغ محلی خورده می شود. بعد از دلمه، کوفته غذای محبوب و پرطرفدار آذری‌ها است که به جای گوشت قرمز در آن از گوشت فیله مرغ استفاده می‌کنند. سوتی پلو از ترکیب شیر، برنج، کره، سینه مرغ، پیاز، کشمش و خرما، زعفران وخلال تهیه می‌شود. برای تهیه این غذا از گوشت گوسفندی، خلال بادام، کره محلی، زعفران و انواع ادویه و تخم مرغ استفاده می‌شود.

خورش ریواس

برای طبخ این خورشت هم می‌توان از گوشت چرخ کرده استفده کرد و هم مرغ. اعضای تشکیل دهنده اناربیج گردو، آب انار ترش، رب انار، گلپر، سبزی های معطر و پیاز هستند. برخی فسنجان را شیرین، برخی ترش و برخی هم ملس درست می‌کنند.