غذاهای سنتی ایرانی ، بهترین غذاهای اصیل ایرانی جاذبه ها غذای هرمزگان-غذا شرقی

همان‌طور كه از نامش مشخص است، این غذا از شهر تبریز می‌آید. البته كوفته در‌ كل انواع مختلفی دارد و در خاورمیانه با نام‌های گوناگون از آن یاد می‌شود. رعایت برخی نکات می‌تواند به طبخ بهتر میگو پلو کمک کند.

علاوه بر این برخی از غذاهای سنتی و اصیل ایران در تمام شهرها مشترک هستند. از جمله این غذاها می‌توان به آبگوشت، فسنجان و ته‌چین اشاره کرد. گاهی، همین غذاها هم در شهرهای مختلف با ترکیبات و شیوه‌های متفاوتی پخته می‌شود. این رستوران دارای بالکن زیبایی است که میهمانان می‌توانند هنگام صرف غذا از فضای باغ لذت ببرند. منوی رستوران شاپوری شامل غذاهای سنتی ایرانی مانند کلم پلو، کوفته گوشت گوسفند آبدار، و ته‌چین است.

این غذا علاوه بر لذیذ بودنش دارای یک ظاهر بسیار زیبا و مجلسی است که در دنیا شهرت زیادی دارد. به طور کلی در شهرهای شمالی ایران، غذاهای زیادی با طعم ترش پیدا خواهید کرد. مثل سیر که عضو اصلی غذاهای گیلانی بود، اناردون هم یکی از پایه‌های ثابت تمام غذاهای مازندرانی است. برای تهیه خورشت ناردون، ابندا مرغ را حسابی سرخ می‌کنند. در کنار آن اناردون و پیاز داغ و رب انار را هم سرخ می‌کنند. حالا وقتش است که این مواد را با هم ترکیب کنیم و بپزیم.

  • خورشت قورمه به که با نان و یا برنج سرو می شود ترکیبی از به، گوشت، پیاز، لپه، زعفران، شکر، آب نارنج یا آب لیمو،نمک و زردچوبه است.
  • در بهشتی همانند شیراز، میوه بهشتی همانند انار باید حسابی پرطرفدار باشد.
  • این رستوران دارای فضاسازی بی‌نظیری است و تک‌تک جزئیات را در آن رعایت کرده‌اند.
  • چرا که غذایی اصیل و سنتی بوده و از گذشته های دور در انواع مجالس و مناسبت های مختلف مانند بدرقه مسافر و عروسی و… تهیه می شده است.

آنچه به عنوان لوبیا در این غذا استفاده می‌شود، لوبیا چشم‌بلبلی است. به غیر از لوبیا چشم‌بلبلی از مرغ، شوید و انواع طعم‌دهنده‌ها هم در تهیه این غذا می‌ریزند. دیزی و یا آبگوشت، یکی از اصلی ترین و مهم ترین غذاهای ایرانی است. معماری هفت‌خان ترکیبی خیره‌کننده از طراحی مدرن و ویژگی‌های سنتی با چشم‌اندازهای زیبا از دامنه‌های کوه‌های زاگرس است. میهمانان می‌توانند غذاهای سنتی محلی مانند کباب بختیاری، غذاهای بین‌المللی یا مجموعه‌ای از نوشیدنی‌های گرم و اسموتی‌ها را در کنار دسرهای خوشمزه نوش جان کنند.

برخی سماق را در زمان سرخ کردن کباب در ماهیتابه روی آن می‌ریزند. این کار باعث می‌شود طعم سماق به طور کامل به درون گوشت نفوذ و آن را خوشمزه‌تر کند. برخی دیگر نیز ترجیح می‌دهند بعد از پخت غذا و در زمان سرو آن، سماق را روی برنج یا خود کباب بریزند. با این حال تقریباً غیرممکن است که بتوان سماق را از کباب تابه‌ای جدا کرد. وجود سماق در کنار غذا‌های گوشتی باعث هضم راحت‌تر و سریع‌تر آن‌ها می‌شود. فسنجان که یکی از قدیمی ترین غذاهای ایرانی است از موادی مانند گردو, رب انار و مرغ یا اردک و در برخی از مناطق از قلقلی های کوچک تهیه می شود.

فسنجان غذای سنتی در عین حال لاکچری

در آخرین مرحله نیز مقداری زعفران دم کرده به خورش افزوده و پس از ۱۰ دقیقه زیر آن را خاموش کنید. رب انار را نیز به ترکیب تان اضافه کنید و اجازه دهید خوب به مواد درون قابلمه طعم دهد. بعد از اینکه رنگ گوشت ها کمی تغییر کرد لوبیاهای خیس شده یا نیم پز شده را به ترکیب‌تان اضافه کنید. کمی مواد را در کنار یک دیگر تفت دهید و سپس مقداری آب به قابلمه اضافه کنید.

۵۹- شیر برنج

اگرچه ممکن است ظاهر زیبایی نداشته باشد، اما بسیار خوشمزه و لذیذ است. نگران روغن روی خورش نباشید، این روغن از تفت دادن و پختن گردو به دست می‌­آید و سالم است. باید به این نکته نیز اشاره کنیم که رب انار استفاده شده در بیشتر انواع ماهی شکم‌پر، خواص بسیاری برای لاغری دارد. بسیاری از متخصصان تغذیه معتقدند که مجله خبری غذا مصرف رب انار می‌تواند برای کاهش وزن و چربی‌های بدن به خصوص در اطراف شکم مفید باشد. بعد مغزهای آجیلی مانند پسته و بادام را با کمی شکر در آب می جوشانانند تا کمی پخته شوند و طعم شیرینی را بگیرینند. این پلو را معمولا با مرغ و یا گوشت یا ماهیچه سرو می کنند و قبل از سرئ بر روی این غذا کمی زعفران می ریزند.

اگر خورش را با حرارت کمتر و زمان طولانی تر بپزید به اصطلاح خوش طعم و جا افتاده تر می گردد. قورمه سبزی را همراه با برنج ساده و یا زعفرانی میل می‌ کنند که تجربه خوردنش بدون شک برای افرادی که تاکنون این غذا را میل نکرده‌اند جالب و جذاب خواهد بود. شما در کنار قرمه سبزی می توانید سالاد شیرازی، دوغ و یا ماست هم نیز میل کنید. بدون تردید در صدر لیست بهترین غذاهای ایرانی چلوکباب قرار گرفته که معروف ترین غذای ایرانی در میان کشورهای جهان نیز به شمار می رود. در لیست غذاهای خوشمزه ایرانی با برنج، «لوبیا پلو» جزو شناخته‌شده‌ترین غذاهای ایرانی است. طرز تهیه لوبیا پلو معمولا با لوبیای سبز متداول‌تر است ولی می‌توان از لوبیای سفید هم در آن‌ استفاده کرد.

مرغ شکم پر وقتی از غذاهای محلی مازندران صحبت می‌کنیم، نمی‌شود از مرغ شکم پر حرف نزنیم. آغوزمسمایکی دیگر از غذاهای محلی مازندران آغوز مسما است که درآن از گوشت اردک استفاده می‌شود و بسیار مقوی و سرشار از پروتئین و ویتامین است. مالاتا مازندرانیمالابیج که مالاتا هم گفته می‌شود یکی از معروف ترین و پرطرفدارترین غذاهای دریایی مازندران است. در این مطلب با چند تا از معروف ترین غذاهای لذیذ مازندران آشنا می‌شویم. در این مطلب به معرفی چند تا از این غذاهای خوشمزه و بی‌نظیر می‌پردازیم.

اطلاع از آخرین مطالب جذاب و پرطرفدار

سپس مرغ‌هایی را که تفت داده‌اید به همراه زرشک روی برنج بریزید. در ادامه دوباره باقی مانده برنج را به درون قابلمه اضافه کنید. برای طرز تهیه آبگوشت بهتر است ابتدا به فکر خیس کردن حبوبات باشید. آن‌ها را از شب قبل خیس کنید و چند مرتبه آب آن‌ها را تعویض نمایید. بعد از اضافه کردن سبزی نیاز نیست درب قابلمه را ببندید. فقط ۳۰ دقیقه به ترکیبات زمان دهید تا کنار یکدیگر پخته شوند.