غذاهای سنتی ایرانی معرفی خوشمزه ترین غذاهای سنتی ایران-غذا شرقی

اضافه کردن مقداری گردو آسیاب شده نیز می‌تواند طعم خوب غذای شما را دوچندان کند. سپس گوشت‌ها را به ترکیب پیاز و روغن اضافه کرده و کمی تفت دهید. بعد از اینکه رنگ گوشت کمی تغییر کرد یعنی باید به سراغ ادامه مراحل بروید. میزان ترش و شیرین بودن خورش فسنجان به ذائقه و سلیقه شما بستگی دارد پس میزان رب انار و شکر را خودتان تنظیم کنید. حدود ۳ الی ۴ ساعت به خورش خود زمان دهید و پس از آن مقداری نمک فلفل و شکر اضافه کنید. حدود ۴ ساعت زمان لازم است تا ترکیبات در کنار یکدیگر بپزند.

  • تمام آقایان که عاشق این خورش و طعم آن هستند، سرو آن را با پلو زعفرانی و ته دیگ لذیذ آن می‌ پسندند.
  • آش قونیه, ماش ماشک و ماشاب از دیگر غذاهای محلی این استان هستند.
  • قورمه سبزی از آن نام های آشنای همه ما ایرانیان است غذای سنتی ایرانی و در عین حال خشوشمزه و همه پسند.

معمولاً این غذا همراه با ترشی‌هایی که تند هستند سرو می‌شود. به عنوان نوشیدنی هم می‌توان به سراغ شربت‌های خانگی رفت. البته بیشتر جنوبی‌ها این غذا را با نوعی نوشیدنی به نام «زینتو» میل می‌کنند که آب توتی شبیه به شاتوت است. ابتدا حبوبات را همراه گوشت و چربی پخته و پیاز را به آن اضافه می مجله خبری غذا کنیم و در انتها گوجه ها را اضافه می کنند. کباب تابه‌ای از غذا‌های ایرانی ساده و راحتی است که در بسیاری از خانه‌های ایرانی دوست‌داران پر‌وپاقرص خودش را دارد. امکان دارد بار‌ها این غذا را با نام‌های کباب دیگی یا کباب بشقابی هم دیده باشید که نشان‌دهنده‌ی روش‌های مختلف تهیه و طبخ آن است.

در دستور پخت هایی که در این سایت ارائه شده سعی کردیم بیشتر فوت و فن های پختن غذا های مختلف را آموزش دهیم تا نتیجه بهتری بگیرید. خب نوبتی هم که باشد، دیگر نوبت غذاهای آبکی است و همه ما می دانیم که معروف ترین و محبوب ترین غذای آبکی در میان ایرانیان دیزی یا همان آبگوشت است. برای این شماره یکی از خورشت های محبوب و بسیار خوشمزه ایرانی را آماده کرده ایم.

بعد از آن که پیازها کمی سبک شدند گوشت ها را خرد کرده و اضافه نمایید. کمی گوشت را تفت دهید و اجازه دهید بوی زهم آن‌ها گرفته شود. مشکوفی هم یک دسر قزوینی است، البته در مازندران هم مشکوفی را می‌پزند. از دیگر موادی که برای تهیه این دسر خوش‌طعم استفاده می‌شود، می‌توان به زعفران، شکر، گلاب و شیر اشاره کرد. خورش ماس یا خورش ماست بر خلاف نامش، دسر است؛ دسری که بین اصفهانی‌ها خیلی طرفدار دارد.

حال با خیال راحت می‌توانید دوغ خود را به غذا اضافه کنید. البته باید بدانید که می‌توانید بسته به سلیقه خود میزان دوغ مورد استفاده در غذا را کم و آب آن را بیشتر کنید. در وهله اول وجود تخم مرغ در این غذا باعث می‌شود از ویتامین آ. ۱۲ موجود در تخم مرغ هم می‌تواند جایگزین خوبی برای کسانی باشد که گوشت زیادی نمی‌خورند.

طرز تهیه واویشکا مرغ

این غذا که از کلم قمری و سبزی‌های مخصوص و گوشت چرخ کرده درست می‌شود، سرشار از مواد مغذی بوده و مخصوص شیرازی‌ها است. این غذا هم اگرچه در همه جا طبخ می‌شود، اما زادگاه آن شهر شیراز بوده است. برای میل کردن این غذا سالاد شیرازی را هم انتخاب کنید تا ترکیب فوق‌العاده‌ای را تست کنید.

فالوده شیرازی

اگرچه استان قزوین، استان بزرگی نیست اما غذاهای سنتی فراوان و خوش‌طعمی دارد. اگر به قزوین سفر می‌کنید یا در مسیر سفر به شهرهای دیگر از قزوین عبور می‌کنید، غذاهای خوشمزه این شهر را امتحان کنید. نخود پخته، ادویه و تخم‌مرغ از اصلی‌ترین مواد در تهیه فلافل است.

در رابطه با زرشک موجود در ته‌چین هم باید بدانید که این ماده‌ی غذایی، ضد سرطان و تشنج و برطرف‌کننده‌ی کمبود ویتامین ث. با این حال بهتر است در مصرف آن زیاده‌روی نکنید؛ مصرف بیش از حد زرشک موجب افت فشار خون، خارش و حالت تهوع خواهد شد. علاوه بر این توصیه می‌شود کسانی که سابقه سنگ کلیه یا صفرا دارند هم به سراغ این ماده غذایی نروند، چراکه مشکلشان را تشدید خواهد کرد. همین مسئله باعث می‌شود اغلب به زنان باردار توصیه شود از خوردن این ماده غذایی خودداری کنند. آش ارده هم بنظرم از خوش مزه ترین غذاهای جنوب کشور هستش. کبه و قلیه میگو از غذاهای سنتی و لذیذ به شمار به شمار می‌آیند.