غذاهای سنتی شیراز-غذا شرقی

طرز پخت این کباب چرب و خوشمزه از جگر کفنی (کفن پیچ) الهام گرفته شده و با طعم جادویی‌اش در ذهنتان ماندگار می‌شود. مواد اصلی این غذای محلی شامل للک (بلغور ریزدانه گندم)، پیاز و روغن است. دمی لخلاخ یک پلوی دمی محبوب و پرطرفدار بوشهری است که اصلش به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس برمی‌گردد و در اکثر شهرهای استان بوشهر پخت می‌شود. کوفته آب سماق را اکثرا با نان می‌خورند اما رستوران‌هایی هستند که این غذا را با برنج هم برایتان سرو کنند.

  • این رستوران با فضای سنتی و دل‌نشینی که دارد روح و جانتان را نوازش می‌دهد.
  • رستوران چهل ستون تهرانپارس یکی از بهترین رستوران های سنتی شرق تهران محسوب می‌شود که در محدوده دلاوران قرار دارد.
  • اگر مهمانی با تم سنتی برگزار می کنید، لازم است که آبگوشت را به عنوان غذای اصلی سرو کنید.
  • در آشپزخانه‌ مردمان بوشهر انواع غذاهای دریایی تازه صید شده پیدا می‌شود و بوشهر را می‌توان بهشت طرفداران غذاهای دریایی دانست.

برای پخت این غذای خوشمزه ایرانی، به حدود ۱ ساعت زمان نیاز دارید. پخت انواع غذاهای ایرانی، مخصوصا غذاهای محلی اصلا سخت نیست. در طرز تهیه خورش دال عدس، برای اینکه طعم غذا ترش شود کافی است مثل اهوازی‌ها کمی تمبر هندی به غذا اضافه کنید.

غذاهای محلی مشهد

در ادامه گردشی خوشمزه مابین غذاهای سنتی کاشان می‌زنیم و چند تا از معروف‌ترینشان را معرفی می‌کنیم تا با چشیدن این غذاها طعم خوشی به سفرتان ببخشید. البته لیست کامل‌تری از این غذاها را می‌توانید در مطلب غذاهای محلی کاشان در مجله جاجیگا بخوانید. کشک‌بادمجان یکی از پرطرف‌دارترین پیش غذاهای سنتی ایرانی مجله خبری غذا است. با اینکه به‌عنوان پیش‌غذا در سفره‌های ایرانی قرار دارد اما آنقدر کامل و خوش‌مزه است که گاهی یک وعده غذایی کامل می‌شود حتی در مهمانی‌ها. سمبوسه دارای مواد میانی است که به‌دلخواه و اندازه موردنیاز خود ترکیب می‌شود. شما می‌توانید از گوشت یا قارچ، سوسیس، فلفل دلمه هم در میان سمبوسه استفاده کنید.

۵۹- شیر برنج

برای پخت دلمه کلم موادر دلمه در برگ‌های ظریف و خوش مزه کلم سفید پیچیده و پخته می‌شود. یکی از مقوی‌ترین غذاهای اردبیل که بیشتر در چهارشنبه سوری و شب عید در کنار ماهی دودی طرفدار دارد، سوتی پلو است. این غذا به دلیل طعم شیرینش معمولاً همراه با سبزی‌خوردن سرو می‌شود.

خورش ماست

جدا از مواد اولیه و اصلی که گفته شد، ممکن است مواد غذایی دیگری هم به این غذا اضافه شود تا آن را با دیگر مدل‌های ته‌چین متفاوت کند. در واقع ما با انواع نسبتاً گسترده‌ای از ته‌چین‌ها رو‌به‌رو هستیم. در نتیجه شاید انتخاب خوشمزه‌ترین آن‌ها برایمان سخت باشد. معروف‌ترین غذای محلی که می‌شناسید کدام غذا است؟ در این مطلب می‌خواهیم معروف‌ترین غذاهای سنتی ایران و اینکه به کدام استان یا شهر تعلق دارند را به شما معرفی کنیم. دیزی سنگی، یکی از سنتی‌ترین غذاهای ایرانی است که در پختن آن از گوشت، پیاز، نخود، سیب‌زمینی، دنبه و گوجه و رب استفاده می‌شود.