غذاهای شمالی 20 غذای خوشمزه شمال ایران-غذا شرقی

به گوشت هم مقداری ادویه بپاشید و بر همراه پیازش روی برنج بچینید. قابلمه ته چین را روی حرارت قرار دهید تا با حرارت متوسط بخار کند. در حین تفت دادن کمی زردچوبه و فلفل سیاه هم به گوشت اضافه کنید. بعد مقداری آب به گوشت اضافه کنید و حرارت رو بالا ببرید تا آب به جوش بیاد، بعد از به جوش آمدن آب حرارت رو ملایم کنید و اجازه دهید تا گوشت کاملاً پخته شود.

حتی اگر سخت به دنبال کاهش وزن باشید باز هم نمی توانید در برابر این غذای خوشمزه مقاومت کنید. ترکیب گوشت اردک و گردو این غذا را تبدیل به غذایی مقوی و پرانرژی کرده است. برای درست کردن این غذا از گوشت اردک، گردو، پیاز سرخ شده، آب، شکر، رب انار و دانه های ساییده شده ی انار استفاده می شود. باید چند ساعتی زمان بدهید تا این غذا حسابی جا بیفتد و بعد آن را به همراه برنج و ترشی های محلی میل کنید. ماتر پنیر نیز یکی از غذاهای سنتی در هند است که بین گیاه‌خواران از بهترین غذاهای هندی به شمار می‌رود.

  • مالابیج یا همان ماهی شکم پر از معروف‌ترین و محبوب‌ترین غذاهای محلی مازندران میباشد که طعم بسیار لذیذی دارد.
  • برای تهیه این خورشت خوشمزه به سینه مرغ، سبزی خورشت، لوبیا قرمز، سیر، غوره، آبغوره، سماق و پیاز نیاز است.
  • همین مسئله سبب شده تا شمالی‌ها در بیشتر وعده‌های غذایی خود از برنج استفاده کنند.
  • انواع کباب‌های خوشمزه، غذاهای سنتی گیلان و دورچین‌ها و مخلفات خوشمزه گیلکی را می‌توانید سفارش دهید و از طعم عالی‌اش لذت ببرید.
  • از جلوی این رستوران که رد شوید می‌بینید که فضایی برای نشستن وجود ندارد و باید مدتی را منتظر بمانید تا بتوانید وارد رستوران شوید.

برای درست کردن گیجا واش ابتدا سبزی گیجا واش خرد شده به همراه برگ سیر خرد شده خوب تفت داده می‌شوند و سپس تخم مرغ زده شده به آن افزوده می‌شود. در تهیه ترش واش از گشنیز، چغندر، نعنا، چوچاق، سبزی محلی ترش واش، پیاز، رب آلوچه، بادمجان، سیر، گوجه فرنگی و مرغ یا ماهی استفاده می‌شود. سبزی‌های محلی، بادمجان، سیر و رب آلوچه می‌شود و خوشمزگی گوشت مرغ یا ماهی موجود در خورش ترش واش را بیشتر می‌کند. خورش انار بیج که به آن انار آویج و سبزی فسنجان نیز گفته می‌شود، شکل و شمایلی مانند خورش فسنجان دارد. این غذا به طور معمول بر سر سفره‌های شب یلدای مردم شمال دیده می‌شود و در مناطقی از شمال پخت این غذا جزو مراسم شب یلدا است.

ماهی گردبیج

در اصل این شهرها از ایده های نو بهره می برند تا به بقای ابعاد مختلف فرهنگ بومی شان از جمله غذا، لباس، موسیقی و … در این فهرست حدود ۱۱۶ شهر وجود دارد که رشت هم یکی از آن هاست. شهرهای عضو این شبکه تعهد می دهند تا فعالیت های توسعه ای خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند و بین جوامع مدنی تعامل هایی به وجود آورند. شبکه شهرهای خلاق یونسکو، هفت حوزه خلاق را پوشش می‌ دهد که شامل مواردی مثل صنایع دستی، هنرهای بومی، هنرهای رسانه‌ای، فیلم، طراحی، خوراک شناسی، ادبیات و موسیقی می شود. برای مطالعه طرز تهیه مرجو خورش یا خورش عدس سبز به روش طالقان و گیلان روی لینک مطلب کلیک کنید.

هشدار هواشناسی نسبت به افزایش آلودگی هوای تهران

در کنار مناظر سرسبز و دریای شمال، چشیدن طعم غذاهای محلی مازندران لذتی عجیب دارد؛ بنابراین با ما در هتل سازی دریا همراه باشید تا مهمترین غذاهای چالوس و مازندران را معرفی کنیم. همچنین به شما پیشنهاد میکنیم قبل از سفر به استان مازندران و شهر زیبای چالوس حتما راهنمای کامل سفر به چالوس را مطالعه نمائید. در محیطی با دکوراسیون زیبا، تخت های سنتی خاص و نورپردازی شکیل، برای مشتریان انواع غذا های ایرانی و محلی به همراه نوشیدنی های گرم و سرد لذیذ و متنوع سرو می شود. اکثر غذا ها بر پایه کباب هستند یعنی از چلو کباب کوبیده و چلو جوجه تا شیشلیک و غیره. در کنار غذا ها شما می توانید پیش غذا هایی همچون میرزا قاسمی، ترشیجات، زیتون پرورده و انواع ماست از ساده و چکیده تا محلی، موسیر و غیره را سفارش دهید.

جالب است بدانید که این غذای خوشمزه به عنوان یکی از محبوب ترین غذاهای محلی ایران معروف است و مردم در نقاط مختلف کشور از صرف این غذای خوشمزه لذت می برند. تنوع بسیار بالای غذاهای شمالی سبب شده تا کمتر از آش‌های خوشمزه شمالی صحبت شود. هرچند که مردم شمال در وعده‌های غذایی خود کمتر به سراغ آش می‌روند اما آش‌های خوشمزه‌ای همچون ترشه آش یا همان تورش آش را در لیست غذاهای خود دارند. اسفناج، عدس، سیر و انار ترش اجزای اصلی تشکیل‌دهنده اسفناج مرجی هستند که ترکیب آن‌ها با هم یک طعم لذیذ را در اختیار شما قرار خواهد داد. اگر به مازندران سفر کردید، حتماً این خورش خوشمزه را امتحان کنید.

۳- مرغ ناردونی غذای اصیل مازندرانی

برای اینکه کوفته های گوشت در خورشت باز نشوند باید برای طعم دار شدن آن از پیاز بدون آب استفاده کنید. ترکیب بادمجان کبابی با آب انار ترش و سبزی‌های معطر شمالی بی‌شک شما را شگفت‌زده مجله خبری غذا خواهد کرد. اگر در سفر به گیلان اقامتگاه‌های بوم گردی را برای اقامت انتخاب کردید، می‌توانید این پیش غذای خوشمزه را از آشپزخانه این اقامتگاه‌ها تهیه کنید و از خوردن آن لذت ببرید.