غذاهای شمالی 20 غذای خوشمزه شمال ایران-غذا شرقی

اگر دوست دارید غذای گیلکی را در یک فضای شمالی میل کنید رستوران گیلار را به شما پیشنهاد می‌‌کنیم. این رستوران که در شمال تهران واقع‌شده با یک فضای چوبی و شیشه‌های رنگی شمال طراحی‌شده است. در رستوران گیلار انواع غذاهای شمالی ازجمله ترشی تره، خوراک اردک و مرغ‌ترش طبخ می‌شود. در رستوران گیلار می‌توانید از دسرهای اصیل گیلکی مانند رشته‌ی خوشکار، کوکی و حلوای برنجی نیز سفارش دهید. شما هم اگر در تهران زندگی کنید گاهی هوس می‌کنید بروید و در یک رستوران بنشینید و غذای محلی بخورید، آن‌هم غذاهای لذیذ شمالی که در نوع خود بی‌نظیر هستند. غذاهای شمالی که پایه اصلی اکثر آن‌ها سبزی و سیر تازه، برنج ایرانی و ماهی شمال است پیشنهادی نیست که کسی بتواند رد کند.

بعد به آن دانه های انار خشک و گردو را اضافه کنید.حرارت را کم کنید تا اردک به آرامی بپزد. داخل کاسه ای رب انار ترش، شکر، نمک و زردچوبه را با هم مخلوط کنید و خوب هم بزنید. سپس به خورش اضافه کنید.آغوز مسما بعد از 3 ساعت پختن ، آماده و جا افتاده است. رستوران ماهی سفید همان‌طور که از اسمش پیداست یکی از بهترین رستوران‌های گیلکی در تهران است. این رستوران چندین شعبه دارد که کیفیت هرکدام از شعب در پخت ماهی یکسان و باورنکردنی است. برای رفتن به یک رستوران خوب گیلکی که حال و هوای شمال را هم داشته باشد و بتوانید یک غذای باکیفیت بخورید لازم است گاهی ساعت‌ها جست‌وجو کنید، اما با خواندن متن زیر شما با بهترین رستوران‌های گیلکی تهران آشنا می‌شوید.

  • در صورت عدم دسترسی می‎توانید از اجاق گاز و یا می توانید آن ها را در فر قرار دهید تا کباب شوند.
  • از نظر غذا ها، به ندرت مشتری پیدا شده که قیمت اعلام شده نسبت به حجم، کیفیت و محیط رستوران را گران دانسته اما اکثریت از غذا ها بخصوص غذا های محلی به شدت راضی هستند.
  • برای یک شام سبک و خوشمزه، انتخاب کوکو و شامی‌های گیلانی یک انتخاب درست و به جا و البته خوشمزه و اشتهاآور است.
  • اگر به شمال ایران سفر کردید حتماً ناز خاتون را امتحان کنید.

با کلی گشت و گذار در این منطقه به رستوران زیر آسمان شهر رسیدیم که طبق گفته گردشگران و رستوران گرد ها از رستوران های خوب قلعه گردن است. در شهر تنکابن بی شک قدم زدن در ساحل بکر، گشت و گذار در جنگل و بازدید از جاهای دیدنی بسیار لذت بخش است. از طرفی، غذاهای شمالی مجله خبری غذا و تنوعی از رستوران های لوکس و باکیفیت در سراسر مازندران باعث شده رستوران گردی در مازندران به یکی از محبوب ترین تفریحات در میان مردم باشد. از آنجایی که تنکابن شهری توریستی به حساب می آید، خوب است با برخی از بهترین رستوران های تنکابن بیشتر آشنا شوید.

۴. ماهی صبور

روغن جوش یکی از معروف‌ترین غذاهای غیرگیاهی در هند است که مختص مناطق شمال هند، خصوصاً کشمیر است. در خلاصه‌ترین حالت توصیف این غذا باید گفت که روغن جوش گوشت پخته شده بره است و شباهت زیادی به آبگوشت دارد. درست مثل بسیاری از غذاهای هندی، ادویه‌جات عضو جدایی ناپذیری از این غذا هستند. اگر به غذای تند علاقه داشته باشید، بهتر است روغن جوش را امتحان کنید، زیرا این غذا معمولا با فلفل سرو می‌شود. مرغ ماکانی اگر بهترین غذای هندی نباشد، قطعا یکی از بهترین غذاهای هند است.

۲۰. ترش ترشو

رستوران قلعه شهسوار که در روستای قلعه گردن قرار دارد و مردم آن را با نام رستوران قلعه میشناسند. همینجا هم بگوییم که شهسوار در واقع نام قدیمی تنکابن می باشد. یکی از لذتبخش‌ترین خوراکی‌های دنیا، نان محلی‌هایی است که تازه و داغ میل‌ می‌کنیم. هر شهری برای خود از این نان محلی‌ها دارد و نان محلی معروف گیلان هم نان خرفه‌ است. ترکیب اصلی این شیرینی، کدو حلوایی و تخم شنبلیله است که طعم بی نظیر و خوشمزه‌ای به آن داده است.

دادگاه رسیدگی به پرونده سقوط هواپیمایی ۷3۷ کشور اوکراین برگزار شد

کافه ای که با صبحانه های معروفش میشناسیم و خیلی ها بر این باورند بهترین صبحانه در تنکابن را فقط در کافه دا پیدا خواهید کرد. رستوران ماسا هر شب موسیقی زنده دارد و برای وعده شام همراه با موسیقی زنده می توانید روی این رستوران حساب کنید. همچنین چون کمتر رستورانی در تنکابن موسیقی زنده دارد، اینجا با همه مزایایی که دارد جای دارد به عنوان بهترین رستوران با موسیقی زنده تنکابن قلمداد شود. بخشی از سالن رستوران به میز های وی آی پی اختصاص داده شده و با رزرو قبلی برای جشن های تولد و قرار های کاری می توانید از میز های وی آی پی و خدماتی که برایشان ارائه می شود برخوردار شوید.

میرزا قاسمی از معروف ترین غذاهای شمالی است که خیلی ها در دیگر شهرهای ایران هم آن را درست می کنند. برای تهیه ی این غذا از بادمجان، گوجه فرنگی، سیر، تخم مرغ، ادویه و رب گوجه فرنگی استفاده می شود و چیزی که آن را خوش طعم می کند بادمجان های کبابی است. کته کبابی نام آشنایی در شهرهای شمالی است و از همان ابتدای محورهای دسترسی به شهرهای شمالی کشور تا کوچه پس کوچه های استان مازندران، هزاران کته کبابی وجود دارد.