غذاهای شمالی 20 غذای خوشمزه شمال ایران-غذا شرقی

سیاست اصلی سایت، ارائه اطلاعات کامل و صحیح و بدون جهت گیری و جانب داری و بدون واسطه میباشد. همچنین اشتراک گذاری تجارب مسافران در بخشهای مختلف از ویژگیهای بارز و خاص سایت محسوب میشود و با استقبال بسیار زیاد کاربران نیز مواجه شده است. تا حد ممکن سعی کنید از تجربیات سایر گردشگران و راهنمایان استفاده کنید تا غذا فروشی‌های بهتری را پیدا کنید. لازم به ذکر است در مقابل رستوران فضای پارک برای مشتریان تعبیه شده ولی اگر در روز های شلوغی مراجعه کردید که جای پارک نبود کافیست به مقابل رستوران و آنسوی بلوار دکتر فاطمی مراجعه کنید تا وارد پارکینگ شوید. در یک عصر زمستانی زمانی که دست و پایتان از سرما بی‌حس شده، میل کردن یک آش می‌تواند حسابی جانتان را صفا دهد و زمستان را برایتان دلچسب کند.

  • نام روسی واویشکا پس از حمله روس‌ها به شمال ایران بر روی این غذا قرار گرفت.
  • ترشه تره را باید با برنج کته و ماهی شور یا ماهی دودی میل کنید تا نهایت لذت را از این غذای اصیل گیلانی ببرید.
  • همانگونه که می‌دانید در سالیان اخیر ایرانیان زیادی در قبرس ملک خریده اند و کسب و کار خودشان را راه اندازی کرده‌اند تا بتوانند کار خود را در این کشور را توسعه داده و زندگی که لیاقت آن را دارند، تجربه کنند.

اگر به غذاهای ترش علاقه‌مند هستید، به هیچ عنوان خورشت ترش سماق را از دست ندهید. همانطور که از نام این خورشت مشخص است، ترش سماق به دلیل وجود سماق دارای طعم ترشی بوده و مواد غذایی به کار رفته در آن موجب شده‌اند که بسیار پرخاصیت و مقوی باشد. یکی دیگر از آش‌های منطقه مازندران که بسیار خوش‌طعم بوده و از خواص زیادی بهره‌مند است، آش گزنه نام دارد. مجله خبری غذا خوردن آش گزنه به دلیل داشتن مواد غذایی همانند آرد گندم، عدس، لوبیا، نخود، باقلا، کدو حلوایی، چغندر، گشنیز، جعفری، ماست، سیر، نمک، فلفل و زردچوبه لذیذ بوده و برای بدن بسیار مقوی است. این آش را تهیه کرده و علاوه بر طعم از خاصیت آن هم بهره‌مند شوید. کهی انار یک غذای فوق‌العاده مفید و اصیل مازندرانی بوده که از ارزش غذایی بالایی برخوردار است.

طرز تهیه ۲۳ غذای گیلانی برنجی و نونی با فیلم آموزش تهیه

ترکیبات این غذا از گذشته تا به امروز، کمی دستخوش تغییراتی شده است. برای مثال در گذشته از ترکیب شیر بز و شیر گوسفند برای تهیه هالومی استفاده می‌کردند اما در حال حاضر هالومی را با شیر گاو تهیه می‌کنند. قطعاً اگر شما به دنبال یک پیش غذای بسیار عالی با طعم فراموش نشدنی هستید، ما هالومی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. پایه این غذا پنیری به نام هالومی است به همین دلیل این پیش غذا را به همین نام می‌خوانند.

۱۱- آش ترش یا ترشه آش سنتی و محلی گیلانی

سیرها و پیازها را ریز خرد کنید و درون روغن تفت دهید تا نرم شوند سپس سینه‌های مرغ، 3 قاشق سماق و نمک اضافه کنید و با حرارت ملایم به مدت دقیقه تفت دهید تا رنگ مرغ‌ها تغییر کند. نمک، زردچوبه، فلفل و گلپر را به سیر تفت داده شده اضافه می‌کنیم. در انتهای پخت، رب انار را اضافه می‌کنیم و اجازه می‌دهیم غذا بپزد و جابیفتد. در منو ماهی سفید هم غذاهای گیلانی مثل شامی، میرزا قاسمی، کباب ترش و فسنجان دیده می‌شود و هم غذاهای دیگر مثل آلبالوپلو، ته چین و خورشت آلو اسفناج. ضمن اینکه ماهی سفید از رستوران‌های گران به حساب می‌اید و برای هر نفر در ان با احتساب یک غذای اصلی و پیش غذا بین ۷۰ تا ۸۰ هزارتومان باید در نظر بگیرید. مرغ ترش یکی از غذاهای گیلانی است که با گوشت مرغ، سیر، آب نارنج، پیاز، لپه، تخم مرغ، گشنیز، جعفری، تره و نعناع درست می‌شود.

بنابراین یک پیمانه آب برای پخته شدن کامل باقالی‌ها به آن اضاف کنید. سعی کنید تا در ابتدا باقالی‌ها با کره تفت داده شوند زیرا در این صورت طعم کره به آنها منتقل خواهد شد. سپس برای تغییر رنگ می‌توانید از زردچوبه به همراه نمک و دارچین نیز استفاده کنید.