غذاهای لاکچری ایرانی ️ معروف ترین غذاهای ایرانی تاپ تراول

این غذای شیک و مجلسی به سرعت و به آسانی در خانه قابل‌تهیه است و غذایی مناسب برای سرو در وعده‌های ناهار و شام به شمار می‌رود. این غذا برخلاف نام آن، هیچ شباهتی به خورش قیمه سنتی ندارد و بیشتر شبیه به مرصع پلو و آجیل پلو است. باقالی پلو یا باقلا پلو با ماهیچه، غذایی مشهور، مجلسی و بسیار خوشمزه است که اغلب در مجالس مهم مانند عروسی‌ها و مهمانی‌ها سرو می‌شود. دلمه برگ مو، دلمه گوجه، دلمه بادمجان و دلمه فلفل دلمه از معروف ترین آن‌ها است.

  • برای طرز تهیه قیمه نثار ابتدا پیازها را نگینی کنید و بعد از سرخ کردن پیاز گوشت‌های خرد شده را به آن اضافه کنید و تفت بدهید تا بوی زهم گوشت از بین برود و رنگش عوض شود.
  • برای تهیه ته دیگ که در انتهای قابلمه برنج را با روغن مخلوط می کنند اما انواع دیگری از ته دیگ وجود دارد مانند سیب زمینی .
  • در میان محبوبترین خورشت های ایرانی نیز، قرمه سبزی در میان این گردشگران شناخته شده‌تر است.
  • در لیست انواع غذاهای ایرانی، برخی غذاها قدمت طولانی دارند و البته ممکن است به یک شهر یا منطقه خاص کشور باشند.
  • برای تهیه مرغ شکم پر ابتدا، مرغ را پاک کرده و کلیه محتویات داخل آن را پاک کنید.

این غذا طرز تهیه بسیار ساده‌ای دارد و به سرعت آماده می‌شود. برخی در طرز تهیه این غذا از رب انار به‌عنوان چاشنی و همچنین تخم‌مرغ استفاده می‌کنند. واوایشکای مرغ را می‌توان با نان یا برنج سرو کرد؛ غذایی مناسب برای وعده ناهار و شام و همچنین زمان‌هایی که وقت کافی برای آشپزی ندارید. خب در ادامه با ما باشید تا معرفی 5غذای خوشمزه ایرانی، یعنی خورش فسنجان، زرشک پلو با مرغ، خورش قرمه سبزی، ته چین مرغ و آش رشته را مطالعه کنیم. سپس به شما لیستی از مطالبی مفید مثل معرفی غذاهای ایرانی بدون گوشت، غذاهای ایرانی با مرغ، غذاهای ایرانی بدون برنج، غذاهای ساده ایرانی و … را معرفی می‌کنیم تا به مطالعه درباره انواع غذایی ایرانی بیشتر بپردازید.

قلیه ماهی جنوب

همه ی آشپزهای ایرانی به دنبال بهترین دستور قرمه‌سبزی می‌گردند. شما می‌توانید برای خواندن این دستور ویژه همراه نکات طلایی، به مقاله طرز تهیه خورش قورمه‌سبزی؛ لذیذترین دستور قرمه‌سبزی ویژه مجله اسنپ اکسپرس مراجعه کنید. دیزی و یا آبگوشت، یکی از اصلی ترین و مهم ترین غذاهای ایرانی است. در واقع اگر می خواهید که با معرفی فقط یک غذا، گردشگران خارجی را با فرهنگ ایرانی و آشپزی آن آشنا کنید، مطمئنا آن سرو کردن دیزی در رستوران های سنتی می باشد. در نظر سنجی هایی که انجام شده چلوکباب ایرانی به عنوان محبوب ترین غذای ایرانی بین توریست ها شناخته شده است و در بین خورشت ها قرمه سبزی بوده که به عنوان بهترین خورشت ایرانی شناخته شده است. در واقع بسیاری از تویست ها غذاهای ایرانی را با چلوکباب می شناسند.

نحوه نگهداری گیاهان پرطرفدار

سپس قسمت چوبی کلم یعنی مغز کلم را به صورت مخروطی با کارد تیزی در می‌آوریم و داخل آب جوش قرار دهیم تا برگ‌ها کمی نرم شوند؛ سپس از آب بیرون آورده و به آرامی برگها را جدا می‌کنیم. بعد از آن برنج را شسته و در یک قابلمه ریخته با کمی نمک (و در صورت دلخواه زعفران) میگذاریم تا نیم پز شوند. سس روی این کلم بسیار خوشمزه است و طعم خاصی به آن خواهد داد. قسمت چوبی کلم یعنی مغز کلم را به صورت مخروطی با کارد تیزی در می‌آوریم و داخل آب جوش قرار دهیم تا برگ‌ها کمی نرم شوند؛ سپس از آب بیرون آورده و به آرامی برگها را جدا می‌کنیم.

معرفی ۱۴ غذا از اصیل ترین غذاهای ایرانی

کباب که در این نظر سنجی عنوان بهترین غذای ایرانی را کسب کرده است، غذای اصیل ایرانی به شمار نمی‌آید ولی اکثر توریست‌ها ایران را با کبابش می‌شناسند زیرا کباب غذای مورد علاقه ایرانی ها است. در میان محبوبترین خورشت های ایرانی نیز، قرمه سبزی در میان این گردشگران شناخته شده‌تر است. ، عنوان محبوب ترین غذای ایرانی از دیدگاه مردم را کسب کند.

کوفته از غذاهای اصیل، محبوب و مجلسی ایرانی است که با نان خورده می‌شود. کوفته نیز مانند بسیاری از غذاهای دیگر ایرانی انواع مختلفی دارد و در هر شهری از ایران با مواد اولیه و دستور پخت‌های متنوع تهیه می‌شود. یک سوپ خوشمزه که در فصل های سرد در استان های سرد شدید می چسبد 🙂 این دستور پخت عالی را مدیون اهالی خونگرم ارومیه هستیم. فرهنگ غنی با تمدنی کهن با مردمانی متعصب که تلاش برای حفظ آن دارند.

در برخی از جاها آن را ترش تر می نمایند و برخی دیگر از افراد آن را ملس تر می‌ کنند تا شیرین شود. شما بر اساس ذائقه خود می‌ توانید خورش فسنجان را شیرین تر و یا ترش تر نمایید. تهرانی‌های قدیم به خوبی با طرز تهیه خورش انار و بادمجان آشنا هستند. همان طور که گفتیم نام غذاهای ایرانی معمولا از موادی که در طرز تهیه غذای خوشمزه ایرانی استفاده شده، گرفته شده است. در طرز پخت این خورشت ایرانی خوشمزه هم از بادمجان و انار به عنوان مواد اصلی استفاده می‌شود.