غذاهای مازندرانی پیش غذاهای مازندرانی لیست بهترین غذاهای شمالی-غذا شرقی

رستوران آویشو در فلکه اول تهرانپارس، خیابان امیری طائمه قرار دارد. بنابراین دسترسی آن برای کسانی که شرق تهران زندگی می‌کنند خیلی راحت است. خوبی این رستوران امکانات خوبی است که در اختیار مشتری‌هایش قرار می‌دهد. شما می‌توانید با خیال راحت با ماشین شخصی به آنجا بروید و در پارکینگ رستوران پارک کنید. بعضی شب‌ها هم با اجرای موسیقی زنده حس و حال خوبی به فضای رستوران می‌دهند. ورودی رستوران ساده است و یک تابلوی قدیمی بالای در کوچک آن قرار دارد.

  • همچنین در کنار تمامی غذا ها، برنج های صدر در صد ایرانی باکیفیت که به صورت کته قالبی زعفرانی هستند قرار داده می شود.
  • قبل از شهرک، هایپر سنتر خزر و در مجاورتش، کافه رستوران ماسا را در سمت راست جاده مشاهده خواهید کرد.
  • در تابه را گذاشته تا مواد بجوشد و بعد حرارت را کم کرده تا گوشت به آرامی بپزد.
  • «خورش ترش تره» از جمله خوشمزه‌ترین غذا های خطه شمال ایران به خصوص گیلان و یک غذای ساده و بدون گوشت است.
  • همانطور که گفتیم، رستوران امیر طوبایی در میدان امام خمینی تنکابن قرار دارد.

همچنین پیش غذاهای متنوع و لذیذی هم در رستوران سرو می شود که نباید آن ها را از دست دهید. از نظر قیمتی هم طبق گفته مشتریان، با توجه به کیفیت، حجم، خدمات سرویس دهی و محیط زیبای رستوران، قیمت غذاها معقول و منطقی به نظر می رسند. یکی دیگر از بهترین غذاهای شمالی با بادمجان است که آن هم نیز دیگر محدود به مناطق شمالی نمی‌باشد و در دیگر نقاطی کشور طبخ می‌شود. گوجه فرنگی، تخم مرغ، سیر، رب و ادویه جات به همراه بادمجان کبابی، مواد اولیه تهیه میرزا قاسمی هستند. یکی دیگر از غذاهای محلی مازندران را می‌توان خورشت بادمجان کباب معرفی کرد که در تهیه آن از مواد غذایی همانند بادمجان، گردو، رب انار، گوجه فرنگی و سبزی‌های معطر استفاده می‌شود.

غذای خوشمزه شمال ایران

راستی در کنار هر وعده غذایی صبحانه هم می توانید نوشیدنی گرم یا سرد خود را سفارش دهید چه میخواهید چای دارچین با نبات باشد یا قهوه یا حتی آبمیوه های طبیعی خوشمزه. تمامی مشتریانی که تا به حال تجربه غذا ها و نوشیدنی های خوشمزه کافه دا را داشتند از همه چی این کافه راضی بودند. همچنین تمامی غذا ها و نوشیدنی های کافه دا علاوه بر اینکه بسیار خوشمزه مجله خبری غذا و باکیفیت هستند، از قیمت های خوبی هم برخوردارند که برای خیلی ها اهمیت بالایی دارد. منوی نوشیدنی های گرم و سرد اینجا بسیار جذاب و دوست داشتنی هستند. بطور کلی، در بخش نوشیدنی های گرم ما چند مدل چای و دمنوش میبینیم و در کنار آن، کلی نوشیدنی که پایه آن ها قهوه است. نوشیدنی های سرد اما، هم تنوع بهتری دارند و هم ظاهر زیبا و رنگارنگی دارند.

بهترین بازارهای سنتی ایران؛ در سفری چند صد ساله

غذا های ایرانی هم یا با برنج هستند یا به صورت خوراک با دورچین کامل سرو می شوند. در رستوران و سفره خانه سنتی عمارت پارسی تنکابن انواع غذاهای ایرانی و محلی برای مشتریان سرو می شود. هم می توانید انواع خورشت ها و کباب ها را سفارش دهید و هم می توانید انواع غذاهای محلی و لذیذ شمالی را انتخاب کنید. از نظر مشتریان، تمامی غذاها از کیفیت بالا و یکسانی برخوردار هستند و انتخاب بهترین غذای رستوران تنها به ذائقه مشتریان برمیگردد.

انواع کباب گیلانی

بیشتر پیش غذاها سبزی‌های محلی دارند و جدا از آن می‌توانید بگویید دلار را با ماست، زیتون و پیش غذاهای دیگر برایتان ترکیب کنند. گمج از آن رستوران‌های گیلکی در تهران است که شیرینی‌های محلی هم به عنوان دسر دارد. یکی از غذاهای محلی گیلان کوکوی اشپل است که در سفر به این استان حتما باید طعم این کوکوی خوشمزه را بچشید. اشپل، تخم مرغ، ادویه و مقداری سبزی از مواد اولیه برای طبخ این کوکو است که اغلب شب سال نو طبخ می‌شود. از دیگر خورشت‌های لذیذ درجمع بهترین غذاهای شمالی، خورشت ترش سماق غوره است که طعم ترش آن به دلیل استفاده از سماق می‌باشد. علاوه بر سماق برای تهیه این خورشت از سینه مرغ، لوبیای قرمز، سبزیجات خورشتی، غوره، آبغوره، پیاز، نمک، فلفل و سیر استفاده می‌شود.