غذاهای مازندرانی پیش غذاهای مازندرانی لیست بهترین غذاهای شمالی-غذا شرقی

به عنوان مثال، شما می توانید با استفاده از صفحه راهنمای هتل های کارناوال، با انواع هتل ها در این شهر آشنا شوید و به بررسی امکانات و خدمات آنها بپردازید؛ تنها کافی ست سری به صفحه رزرو هتل در رشت در کارناوال بزنید. البته اگر دوست دارید در سفر به این شهر، اقامتی لوکس را تجربه کنید، می توانید از صفحه هتل های پنج ستاره رشت کمک بگیرید و با این هتل ها بیشتر آشنا شوید. همچنین در وبسایت ما این امکان را دارید تا به فهرست متنوعی از سوئیت ها دسترسی داشته باشید و با مقایسه شرایط آنها با یکدیگر، بهترین انتخاب را انجام دهید، پس معطل نکنید و سری به صفحه اجاره سوئیت در رشت بزنید.

  • در تهیه این غذا از گوشت و انواع ادویه‌جات، پنیر پاستا و حتی نعنا برای طعم‌دار کردن غذا استفاده می‌شود.
  • برای مطالعه مراحل طرز تهیه و جزییات درست کردن خورش باقلا قاتق روی لینک مطلب کلیک کنید.
  • این مجموعه با ارائه انواع وعده های غذایی به ویژه غذای گیلکی به عنوان بهترین رستوران رشت شناخته شده است.
  • برای درست کردن کال کباب بادمجان کباب شده در گمج (ظرف سنتی سفالی) با گوشت کوب کوبیده می‌شود.
  • رستورانی با ساختمان و دکوراسیونی قدیمی اما گرم و صمیمی، که فضای سبزی زیبا و پارکی هم برای بازی کودکان دارد.
  • سپس آن ها را چند دقیقه در آب جوش قرار دهید تا پوستشان به راحتی جدا شود.

باز هم به کوبیدن ادامه می دهیم تا مواد به خورد همدیگر بروند در آخر چند قاشق آب انار هم به غذا اضافه می شود تا رنگ صورتی زیبایی به خود بگیرد. جالبه بدانید که شمالی ها معمولا این غذا را در ظرف های سفالی مخصوصی به اسم گمج درست می کنند که در قدیم کاربرد زیادی داشت. در منوی رستوران ستاره سو تنکابن هم غذاهای ایرانی و محلی مشاهده می شود و هم انواع نوشیدنی های سرد و گرم به همراه دسرهای لذیذ و تازه. رستوران دلیجان یکی از معروف‌ترین رستوران های رشت به حساب می‌آید.

در ادامه قصد داریم با ویژگی ها و مشخصات این رستوران بیشتر آشنا شویم. کئی انار از از غذاهای خوشمزه و مقوی مازندران میباشد که برای رفع کم خونی هم پیشنهاد میشود. ابتدا حبوبات را از چند ساعت قبل خیس کنید و بعد با مقداری آب بپزید.

رستوران گیلانی ماهی سفید

گمج نام یکی از ظرف‌های سنتی گیلانی‌ها است که دیگچه مانندی از جنس سفال است و مادران نسل قدیم در آن خورشت‌هایشان را آماده می‌کردند تا سر صبر و حوصله بپزد و بهترین طعم را به خود بگیرد. دمی لخلاخ هم بوی خوش و اشتهابرانگیزش را مدیون وجود سیر، پیاز و ادویه‌های مخصوص جنوبی است که در کره سرخ می‌شوند. مجله خبری غذا این‌ها در کنار ماهی‌هایی مانند سرخو وعده غذایی مقوی و خوش‌طعمی می‌سازند. زردچوبه، پیاز، سیر و ادویه‌های مخصوص جنوبی هم رمزوراز طعم خاص و خوشایند آن هستند. این غذا را در رستوران‌های شهرهای مختلف می‌توانید امتحان کنید. همان‌طور که گفته شد، شهرت و محبوبیت آن در همه‌جای کشور زیاد است.

۵- خورش سیرابیج گیلانی

باقلاقاتق یکی از معروف‌ترین غذاهای شمالی بدون گوشت است که طرفداران بسیاری دارد. این غذای سنتی شهرهای رشت، انزلی، فومن و … را حتماً امتحان کنید تا متوجه محبوبیت بالای آن شوید. این غذای خوشمزه شمالی همان‌طور که از اسمش پیداست درون گمج که یکی از ظرف‌های معروف شمالی برای پخت غذا است، تهیه می‌شود.

اگر بخواهیم به معنای اصلی قلیه پی ببریم در اصل به خورشی گفته می شود که در آن از گوشت استفاده می کنند اما قلیه ها انواع متفاوتی هم دارند که شاید معروف ترین آن ها قلیه ماهی جنوب باشد. گیلانی ها اما با هنر و ابتکار خود قلیه ای خوشمزه در سفره خود دارند که با مواد خوراکی موجود در محل زندگی شان کاملا هماهنگ است و اساس آن را سیر تازه تشکیل می دهد. گوشت مرغ یا اردک، برگ های سیر، پیاز، لپه، ادویه و تخم مرغ موادی هستند که در تهیه این خورش از آنها استفاده می شود. بد نیست بدانید که گوشت اردک در غذاهای گیلانی در گذشته بسیار رایج تر بوده است.

تردد روان در محورهای چالوس، هراز، فیروزکوه و آزادراه تهران -شمال

مرغ ترش یکی از محبوب ترین و مشهور ترین غذاهای شمالی است که احتمالا هر کسی یک بار هم که شده آن را امتحان کرده باشد. غذایی بسیار خوشمزه که دو عضو اصلی آن، رب انار و سبزی های معطر هستند. بادمجان نیز مانند سیر و تخم مرغ در غذاهای شمال زیاد استفاده می‌شود. نازخاتون نوعی ترشی شمال است که طعم بادجان کبابی آن را از یاد نخواهید برد.

رستوران ستاره سو تنها چند قدم با ساحل فاصله دارد و بین رستوران و دریا، باغی سرسبز و زیبا مشاهده می شود و مشتریان رستوران اوقات خوشی را با قدم زدن در این باغ برای خود رقم می زنند. رستوران و کافی شاپ ستاره سو از محیطی دنج و زیبا برخوردار است. میز و صندلی های چوبی شکیل، نقاشی ها و عکس های زیبا بر روی دیوارها و تزئینات زیبا جلوه جذابی را به محیط رستوران داده است. برویم سراغ یک غذای ترش محبوب که مخصوص افراد عاشق غذاهای ترش است. در ترکیبات این غذای ترش، تخم‌مرغ، سیر، خالواش، اسفناج، گشنیز، برگ چغندر، نعنا و شوید به کار رفته است و طعم منحصربه‌فرد آن می‌تواند شما را شیفته ترشی کند، به‌خصوص زمانی که به آن مقداری آب نارنج هم اضافه کنید.

من دوست دارم نظرات و پیشنهاد های شما را بشنوم با یامی شف در ارتباط باشید. ۵۰۰ گرم گوشت گوسفندی(خورشتی) به همراه ۳ لیوان آب ولرم افزوده و مخلوط کنید، در گمج را گذاشته، حرارت را خیلی کم کنید (شعله پخش کن بذارید) تا به مدت ۲ ساعت بپزه و حسابی جا بیفتد. برای مزه دار شدن داخل شکم و روی بدن ماهی را با ۲ قاشق چای خوری نمک،۱ قاشق چای خوری فلفل سیاه و ۱ قاشق چای خوری گلپر ماساژ دهید و به مدت ۲ ساعت در یخچال استراحت داده تا ماهی کاملا طعم دار شود. در ادامه با سایت آشپزی یامی شف با لیست ۸ غذای شمالی همراه باشید. شبکه شهرهای خلاق یونسکو در سال ۲۰۰۴ در میان شهرهایی رواج پیدا کرد که از فاکتور خلاقیت برای پایداری در شهر استفاده می کنند.