غذاهای معروف دنیا و معرفی لیست بهترین و مشهورترین غذاهای جهان-غذا شرقی

مزه ای تند دارد که معمولا آنرا به همراه سوپی دلچسب سرو می کنند. ادویه های موجود در غذا نیز طعم خوشی را به همراه اورده است . هاموس از جمله غذاهای محبوب در خاورمیانه به شمار می رود که با نخود ، سیر ، آب لیمو و تاهینی تهیه می شود . هاموس را می توان بر روی برنج ، سبزیجات و حتی شیرینی جات ریخته و از طعم خوش آن لذت ببرید . یکی از کاربردهای رایج دانه بنه یا میوه درخت سقز (پسته وحشی)، استفاده از آن در تهیه غذاهای متعدد می باشد.

  • اگر به دنبال یک میان وعده جذاب هستید ما به شما بیسکویت فندق ایتالیایی را پیشنهاد می دهیم.
  • اگر می خواهید لیست کاملی از انواع غذاهای ایرانی و خارجی و همینطور نحوه درست کردن آن ها بدست آورید، به سایت یوتیوب که بهترین منابع آموزشی می باشد مراجعه کنید.
  • برای این خورشت باید مرغ رو تو یه سس که از ماست و خامه درست شده قرار بدید، و سپس با ادویه های مختلف سرخش کنید و آب اضافه کنید تا به یه خورشت لذیذ تبدیل بشه.
  • آدامس طبیعی علاوه بر ارزش غذایی دارای خواص دارویی و درمانی بسیار زیادی نیز می باشد.
  • این سوپ غلیظ محبوب ترین غذای مجارستانی ها است که از قطعات گوشت، سیب‌زمینی و سبزی درست میشه.
  • پیاز داغ، سیر داغ، نعنا داغ و کشک از جمله تزئینات اصلی آش رشته است.

راکلت سوئیس، ماهی باراموندی استرالیا، رولادن آلمان و… اشاره نمود. مثلا در شمال کشور کباب‌ترش و کباب مجله خبری غذا اردک سرو می‌شود. در سیستان‌وبلوچستان نیز نوع دیگری از این غذا به نام کباب بنگالی را داریم.

ترکیبات این غذا شامل نان سرخ‌شده، گوشت، سبزیجات و پودر کاری است. محبوبیت بالای این خوراک در سریلانکا هم ردیف محبوبیت همبرگر در سایر نقاط دنیا است. حمص، یک غذای پرطرفدار خاورمیانه ای و مدیترانه‌ای عربی است.

طرز تهیه رول سوخاری مرغ و ژامبون

تهیه این غذای یونانی و چیدن لایه‌های آن، اندکی زمانبر است. اما طعم و مزه دلچسب موساکا این سختی را از یاد شما خواهد برد. نام اصلی خوراک کلم و سیب‌زمینی بابل اند اسکوئیک است. این غذا در اصل برای استفاده از سبزیجات سرخ‌ یا پخته شده باقی‌مانده در یخچال ها به وجود آمد. مواد تشکیل‌دهنده اولیه و اصلی این خوراک، کلم و سیب‌زمینی است.

کم کم با گسترش فرهنگ ها در آمریکا، سبک پخت غذا به روش مکزیکی و اسپانیایی به فرهنگ معرفی شد. با رشد و پیشرفت کشور و فرصت های بیشتر که در دسترس بودند، مهاجران از نواحی شرقی جهان، طعم ها، مزه ها و سنت های پخت غذا را به شکل های متفاوت وارد آمریکا کردند. سمک صیادیه یکی از غذاهای عربی است که با ماهی درست می شود و طعم بسیار لذیذی دارد که ما برای شما طرز تهیه این غذا را آماده کرده ایم. در این غذای محبوب اسپانیایی از برنج، مرغ، سوسیس، میگو، زعفران و سیب‌زمینی استفاده می‌شود. این غذا برای اولین بار در والنسیا درست شده بود؛ منطقه‌ای که در آن، برنج و زعفران کشت می‌شود.

پرطرفدارترین غذاهای دنیا چه غذاهایی هستند؟

غذاهای بسیاری را ایتالیایی ها تهیه می کنند ولی بهترین این غذاها پیتزا است. برای دسته بندی بهترین غذاهای ایتالیایی باید بدین صورت عمل نمود. انواع بستنی – پاستا – پیتزا – شیرینی – دسر – سوپ – سالاد و بسیاری دیگر از غذاهای ایتالیایی. اسوبوکو مغز ران یا فیله ی گوساله است که به روش مخصوصی پخته و طعم دار می شود. در حقیقت این غذا از تکه های گوشت گوساله به همراه استخوان، آب گوشت، کرفس، هویج، پیاز، گوجه فرنگی و ادویجات مخصوص تهیه می‌شود.

در بسیاری از کشورها خرچنگ به عنوان یک غذای لاکچری و خوشمزه محسوب می شود که طرفداران بسیاری زیادی را به خودش اختصاص داده است . اما در مقابل بسیاری از کشورها نیز رابطه خوبی با غذاهای پخته شده با خرچنگ را ندارند. اما با این حال این غذای جهانی طرفداران زیادی را در سراسر جهان دارد که موجب شده است در رتبه 17 برترین غذاهای جهان قرار بگیرد. از جمله کشورهایی که رابطه خوبی با این نوع غذاها ندارند می توان به کشور عزیزمان ایران اشاره کرد .