غذاهای چهارمحال و بختیاری را از دست ندید !!! جاذبه ها-غذا شرقی

اما برای بهتر شدن طعم غذایتان بهتر است از کره محلی و گوشت راسته گوسفندی استفاده کنید. لازم است برای آن که گوشت و مرغ به خوبی مزه دار شوند، از شب قبل گوشت و مرغ را در مواد بخوابانید. دقت کنید که قبل از به سیخ کشیدن گوشت و مرغ، چندین بار با گوشت کوب آنها را بکوبید تا نازک شده و زمان پخت آنها کاهش پیدا کند. همچنین می توانید در صورتی که در منزل منقل ندارید، این نوع از انواع کباب خوشمزه را می توانید در فر یا تابه نیز طبخ کنید. در این مطلب می خواهیم با غذاهای محلی چهار محال و بختیاری آشنا شویم . استان چهار محال و بختیاری به علت وجود قوم عشایر غذاهای مقوی و متنوعی دارد و در سفر به این استان زیبا که هم از نظر جاذبه های گردشگری و آب و هوای بسیار خوب این منطقه و لذت خوردن غذاهای محلی لذت سفر را دو چندان می کند .

  • افزون بر این امکانات، در بلندی‌های زاگرس و دامنه‌های آن، محیط مناسبی برای رویش نباتات علوفه‌ای و گونه‌های مختلف حیوانات فراهم کرده بود.
  • با کمک سایت هومسا هم به اقامتگاه‌های لوکس و خاص دسترسی دارید و هم می‌توانید از اقامت در آپارتمان‌ها و سوئیت‌هایی با قیمت‌های به صرفه لذت ببرید.
  • کوهستان خان جنوبی منطقه با صخره های صعب العبور و زیستگاه پلنگ و بز در تعداد قابل توجهی می باشد.
  • همگی ما زمانی که به سفر می رویم علاوه بر بازدید از بازارهای سنتی و آشنایی با صنایع دستی آن منطقه و یا شهر، تمایل داریم تا غذاهای محلی آن منطقه را نیز بچشیم.
  • طبیعت خاص و سخاوتمند این استان انواع میوه و سبزی، غلات و دام را در اختیار ساکنانش قرار می‌دهند تا مردم این استان بتوانند با این نعمت‌های طبیعت سخاوتمند خود غذاهای رنگین و خوش‌طعم تهیه کنند و سفره خود را با آن زینت بخشند.

بخش زیادی از این جنگل‌ها در پنج منطقه بازفت، اردل، ناغان، لردگان، دوراهان و فلارد قرار گرفته‌اند. این جنگل‌ها با مساحتی در حدود ۳۰۷ هزار هکتار به صورت نواری از شمال به جنوب از منطقه بازفت در شهرستان کوهرنگ به سمت منطقه فلارد در شهرستان لردگان و شهرستان فلارد کشیده شده‌اند. پوشش عمدهٔ جنگلی این مناطق، تقریباً ۹۸ درصد از بلوط تشکیل شده‌است. حاشیه سبز رودخانه زاینده رود که می‌توان گفت جزی جنگل‌های مصنوعی و توریست پذیر استان می‌باشد. این کباب از فیله گوسفند، سینه مرغ، فلفل دلمه ای، پیاز، روغن زیتون، پودر سیر و زعفران تهیه می شود. گوشت مرغ و گوسفند را با روغن زیتون و پیاز مخلوط می کنند، با زعفران آغشته نموده و سپس تکه تکه کرده و یک قطعه مرغ و یک قطعه گوشت را به سیخ می کشند و روی زغال کباب می کنند.

دنده کباب

غذای چلچراغ نیز یکی از بهترین‌ها در بین تمام رستوران‌های شهرکرد است. موقعیت مکانی رستوران نیز به گونه‌ای است که در نزدیکی مراکز خرید مجله خبری غذا شهرکرد قرار دارد. در این شهر از هرکسی که سراغ یک کباب قفقازی خوب را بگیرید،‌ قطعاً به شما رستوران قصر را پیشنهاد خواهد داد.

چشمه سرداب رستم‌آباد

و بعد از ور آمدن خمير آن را به اشكال دل خواه درآورده و در روغن سرخ مي‌كنند كه اين شيريني را در مناسبت‌هاي مختلف تهيه مي‌كنند. مثلاً زماني كه طفلي دندان در مي‌آورد يا بخواهند به جا خالي دختري بعد از ازدواج بروند. در فصل بهار که ایلات به ییلاق و سردسیر می رسند بیشتر خوراک آنها از قارچ هایی است که در کوهستان می روید آنها قارچ را کباب یا با روغن سرخ کرده با نان می خورند و گاهی قارچ خشک را به گرمسیربرده و از آن استفاده می کنند. سرکه شیره و روغن را بعد از داغ کردن با حلقه های پیاز و مقداری آرد مخلوط کرده و گرم نگه می دارند بعد چند دانه برگه های زردآلو،‌آلوچه و هلو را در آن می اندازند و بهم می زنند بعد از پختن برگه ها آنرا برمی دارند و مصرف می کنند. برنج را خیسانده و گوشت را می پزند بعد برنج و گوشت و زیره و نمک را داخل کرده در آن آب می‌ریزند و روی آتش می گذارند تا جوش آید بعد از پختن در حالیکه کمی آب داشته باشد آنرا می کوبند و تقریباً مثل حلیم برنجی می شود. چون معمولا گوشتی که می رود داخل فریزر آب کمتری دارد و ممکن است قبل از پختن کاملا تبخیر شود که در این صورت می توانید به آن آب اضافه کنید.

تغییر نام استان

هر چقدر گوشت نازک تر باشد، بهتر پخته شده و ظاهر آن نیز زیباتر است. كاچی شیر غذای دیگری است كه بیش‌تر خانواده‌های دام دار تهیه می‌کنند كه عبارت است از آرد و شیر كه آرد را کمی تفت می‌دهند و سپس شیر را اضافه می‌كنند. اگر هوس کردید از آبشارهای لرستان بازدید کنید، چشیدن طعم غذاهای لری را از دست ندهید. غذاهای خوش و رنگ لعابی که بر سر سفره لرها چیده می‌شود و یک تجربه بی‌نظیر می‌سازد. برای تهیه دنده کباب ابتدا گوشت دنده گوسفندی را به صورت پهن و دراز جدا می‌کنند و در آن زمان سیخ پهن را به گوشت می‌زنند تا حالت خودش را حفظ کند. روی گوشت ضربه می‌زنند و آنها را در برای ۴ تا ۵ ساعت در یخچال می‌گذارند.