غذای سنتی؛ معرفی 17 تا از بهترین غذاهای سنتی ایرانی گل من و تو-غذا شرقی

این غذا به قدری عطر خوبی دارد که حتی افراد فراری از بوی ماهی هم با امتحان آن نظرشان را تغییر می دهند. و حتی در مواقع عادی و به صورت روزانه بسیار متداول بوده است. این غذای سنتی امروزه هم طرفداران خاص خود را دارد و مخصوصا پدر بزرگ ها و مادر بزرگ ها علاقه خاصی به ان دارند. اگر ایرانی هستند، محال است که طعم خوشمزه این غذا را امتحان نکرده باشید. روزهای جمعه و دورهمی های خانواده فرصت بسیار خوبی برای تهیه آبگوشت و مخلفات مخصوص کناری آن است. ما در مطلبی جداگانه به معرفی 420 از بهترین غذاهای ایرانی به تفکیک استان های مختلف کشور پرداختیم که پیشنهاد میکنم حتما مطالعه کنید.

تزئین روی آش اهمیت زیادی دارد و بسیاری از ایرانی ها در تزئین تبحر زیادی دارند. پیاز داغ، سیر داغ، نعنا داغ و کشک از جمله تزئینات اصلی آش رشته است. است و در ایامی مثل ماه رمضان به صورت نذری پخته می شود.برای تهیه آش رشته حبوبات مختلف را با سبزی مخصوص آش می پزند و بعد رشته آشی و کشک را به آن اضافه می کنند. قیمه اغلب با خلال سیب زمینی سرخ شده و گاهی با بادمجان هم تهیه می شود که اولی را قیمه سیب زمینی و دومی را قیمه بادمجان می نامند. این کافه به خاطر جذب روشنفکران، هنرمندان و فعالان شهر و همچنین محل ملاقات دوستداران هنر و فرهنگ، چه پیر و چه جوان، شهرت دارد. کافه صمیمی و دوستانه فروغ، منوی کوچکی از قهوه، چای، ساندویچ، اسنک و کیک، به‌علاوه مجموعه‌ای از غذاهای محلی از جمله چای گیاهی ایرانی را ارائه می‌دهد.

  • همان گونه که از نامش پیداست، این غذا آبکی بوده و گوشت از اجزای اصلی تشکیل دهنده آن است.
  • خب تا به حال حتماً متوجه شده‌اید که گیلانی‌ها چقدر به حضور سیر در غذاهایشان پایبند هستند.
  • دمپختک یکی از غذاهای محلی استان تهران است.یکی دیگر از غذاهای ساده و خوشمزه و اصیل ایرانی ست .
  • در میانه این ساختمان، حوضی بزرگ و فضای باز بسیار زیبایی تعبیه شده است و اتاق‌ها دور تا دور این فضا چیده شده‌اند.
  • در کنار آن اناردون و پیاز داغ و رب انار را هم سرخ می‌کنند.
  • حال دوباره برنج را با پشت قاشق فشرده کنید تا ته‌چین بعد از پخت از هم باز نشود.

در این رستوران می‌توانید روی تخت‌ها یا میزهای سنتی بنشینید و از تماشای تزئینات سنتی و عتیقه‌جات داخل رستوران لذت ببرید. جالب است بدانید که منوی این رستوران محدود به غذاهای سنتی نیست و انواع غذاهای فرنگی نیز در آن به چشم می‌خورد. در ضمن همه شب به جز ایام سوگواری، از ساعت ۷ عصر تا ۱۲ شب، برنامه موسیقی زنده سنتی با اجرای خوانندگان و نوازندگان بنام تهران برگزار می‌شود. رستوران و سفره‌خانه سنتی عمارت تهرانپارس، یکی از پاتوق‌های دنج برای دورهمی‌های دوستانه محسوب می‌شود. این کافه رستوران، ظاهری بسیار ساده و بی‌آلایش دارد و انواع غذاهای سنتی را سرو می‌کند.

طرز تهیه دلمه سیب زمینی

منوی غذاهای این رستوران بسیار متنوع و باکیفیت است و البته قیمت منصفانه‌ای دارد. فضای رستوران کاملاً خانوادگی است و می‌توانید از آن برای برگزاری مراسم خود استفاده کنید. غذاهای سنتی تبریز به مزه بهشتی و رنگ‌ و روی قشنگ‌شان معروفند. معمولا همه افراد خانواده از هر سنی که باشند، این غذاها را دوست دارند. اگر سفر به تبریز را به زودی در برنامه خود دارید، حتما این مطلب را انتها بخوانید. سوراغ در واقع یک نوع دسر معروف در استان هرمزگان است که برای طعم دادن به غذاهای دیگر و همراه غذای اصلی میل می‌شود.

طرز تهیه سبزی پلو با ماهیچه (سبک پسران کریم)

دوپیازه که به دوپیازه آلو هم معروف است، از غذاهای ساده و خوشمزه شیرازی است. برای تهیه این غذا، از پیاز، سیب‌زمینی، گوجه‌فرنگی و ادویه استفاده می‌شود. یکی دیگر از غذاهای خوشمزه گیلانی که عطر و بویش، دل همه را می‌برد، خورشت سیر قلیه است. مرغ، لپه، سیر و رب گوجه فرنگی اصلی‌ترین موادی است که در سیر قلیه می‌ریزند. سیر قلیه هم مثل خیلی از دیگر غذاهای گیلانی با برنج خورده می‌شود.

قرمزه نخودچی یا قیمه ریزه نخودچی از دیگر غذاهای سنتی اصفهان است. برای درست کردن این غذا گوشت چرخکرده را با مجله خبری غذا آردنخودچی ترکیب و کوفته‌های ریز از آن درست می‌کنند. این کوفته‌ها را همراه با سیب‌زمینی در آب و رب می‌پزند.