لذیذترین غذاهای محلی ایران شکم گردی در شهرهای ایران مجله اتاقک-غذا شرقی

وجود چندین اقلیم مختلف بر تنوع غذاهای ایرانی می‌افزاید. و همچنین راه بزرگ و مهم ابریشم از درون کشور ایران می گذشت، در نتیجه بسیاری از دیگر کشورها از ایران می‌گذشتند. همه این موراد در کنار هم باعث شدند تا غذاهای ایرانی ضمن تأثیر پذیرفتن از دیگر فرهنگ ها، فرهنگ غذایی غنی و منحصر بفردی را بسازند.

حتما بخوانید 5 طرز تهیه ته دیگ برنج و ماکارونی با نان، سیب زمینی، کاهو و … این غذای ایرانی ساده و سنتی را می‌توانید به عنوان پیش‌غذا هم به کار ببرید. در طرز تهیه مرصع پلو معمولا از گوشت مرغ استفاده می‌شود. غذاهای مجلسی اصالتا ایرانی را می‌توانید به راحتی در منوهای رستوران‌ها پیدا کنید ولی این غذاها را خودتان هم می‌توانید در خانه درست کنید. معمولا غذاهای ایرانی مجلسی امتحان خود را پس داده‌اند و با ذائقه ایرانی‌ها کاملا سازگاری دارند.

  • بعد از آبکش کردن برنج مخلوط را لایه به لایه به آن اضافه کنید.
  • البته با این تفاوت که به جای حبوبات جورواجور، عدس در آن استفاده شده است.
  • در این محوطه سکویی را به هنر‌آفرینی نوازندگان سنتی اختصاص داده‌اند.
  • تنوع غذایی فوق العاده خوزستان باعث شده که بتوانیم در جشنواره‌ای از طعم ها و مزه ها، قدم بزنیم و از خوردنی های لذیذش لذت ببریم.
  • «خورش شش انداز» یا «خورش شیش انداز» از انواع غذاهای ایرانی بدون گوشت است.

در لیست غذاهای ایرانی ، حلیم ها بیشتر به عنوان صبحانه یا سحری و افطاری در ماه رمضان سرو می شوند. برای پختن کوفته سبزی شیرازی، ابتدا باید‌ سس آن را درست کنید. در سس کوفته شیرازی، برخلاف دیگر کوفته‌ها، از مواد خود کوفته هم استفاده می‌شود و به همین خاطر هم به آش شباهت بیشتری دارد. بعد از پختن سس، کوفته‌ها را باید درست کنید و مواد میانی را در آن‌ها بگذارید و فرم دهید. برنج را برنج به‌خوبی بشویید و به همراه گوجه‌فرنگی‌های خرد شده و نصف لیوان آب به مواد داخل تابه اضافه کنید. تابه را روی حرارت بگذارید و به به مدت ۱۵ دقیقه اجازه دهید برنج کمی پخته شود.

بریان را هم در خانه و هم در رستوران‌ها تهیه و سرو می‌کنند. بریان ترکیبی از گوشت، جگر سفید گوسفند و انواع ادویه‌هاست. علاوه بر این، مقداری آب گوشت هم در یک ظرف سرو می‌شود که می‌توانید داخل آن هم نان بریزید و میل کنید. این آب گوشت از پخت ترکیبات بریان در آب به دست می‌آید. آش سبزی از لذیذترین آش‌های ایرانی و از غذاهای سنتی شیراز است.

گوشتی که همراه با این غذا سرو می شود، اختیاری بوده و می تواند گوشت مرغ یا گوسفند باشد. در این مطلب سعی کردیم لیست غذاهای ایرانی سنتی و محلی استان های مختلف را معرفی کنیم تا با نام و طرز تهیه برخی از آنها آشنا شوید. امیدواریم تلاش ما مورد استفاده و توجه شما عزیزان قرار گیرد. یکی از غذاهای خوشمزه ایرانی «باقلا قاتق» است که اصالت آن به شمال کشور برمی‌گردد.

۷– ماهی شکم پر

استان کردستان یکی از پرطرفدارترین مناطق توریست پذیر ایران محسوب می‌شود. مردم آن ذائقهٔ غذایی خاصی دارند و غذاهای محلی آن‌ها بسیار لذیذ و مقوی است. غذاهای محلی ایلام از خوشمزه‌ترین غذاهای سنتی ایران هستند. برای درست کردن این غذا که بیشتر در شهر گلوگاه پخته می‌شود از مرغ سرخ شده و رب انار ترش و اصیل مازندرانی استفاده می‌کنند. فرقی نمی‌کند در کدام شهر ایران زندگی می‌کنید هر نقطه‌ای که باشید می‌توانید مواد اولیه کوفته تبریزی را تهیه کنید و برای پختن یک غذای خوب و مقوی دست به کار شوید. نگران بوی سیر هم نباشید چون بعد از خوردن این غذا دهانتان بوی سیر نمی‌گیرد.

افرادی که گیاه خوار هستند می توانند با کباب کردن پنیر، پروتئین های مشابه کباب گوشت را دریافت کنند. در ادامه، خوش طعم ترین کباب های ایرانی را معرفی می کنیم. سپس مخلوط را با گوشت چرخ کرده به مدت 10 دقیقه ورز می دهند تا حالت چسبندگی پیدا کند.

خورشت قورمه سبزی

تا 30 آذر فرصت داری تا با دریافت رژیم گروهی برنافیت، 1 ماه رژیم رایگان هدیه بگیری. لازم به ذکر است که مسئولیت عواقب پزشکی در خصوص بخش رژیم های غذایی بر عهده خوانندگان محترم می باشد. حالا درب قابلمه را میبندیم و صبر میکنیم تا خورش بپزد و آب آن کم شود. در مرحله بعد مقداری آب ب قابلمه اضافه می‌کنیم طوری که سطح آب ۲ بند انگشت بالاتر از سطح مواد باشد. بعد از آن که عطر سیر بلند شد، پاچ باقلا را به آن اضافه می‌کنیم و چند دقیقه تفت می دهیم. قابلمه مناسبی انتخاب کرده و مقداری روغن درون آن بریزید.

این غذای ساده، سالم، خوشمزه و ارزان را تمام قشرهای ارومیه دوست دارند و پیشنهاد می‌کنم شما هم حتما در خیابان‌های ارومیه آن را امتحان کنید. این غذای سنتی به خاطر مقوی بودن‌اش در ماه رمضان در وقت افطار و سحری میل می‌شود. سوتی به زبان آذری به معنی شیر است و این غذا به دلیل داشتن شیر در مواد اولیه‌اش شیر پلو یا شیر پز هم گفته می‌شود. جالبه بدانید مجله خبری غذا در شهر قزوین ادویه مخصوصی وجود دارد که برای پخت و مزه‌دار کردن گوشت این غذا ازش استفاده می‌کنند. سمبوسه جنوبی تنداکثر غذاهای جنوبی به تند بودن‌شان معروف هستند و یکی از این غذاهای تند و بسیار خوشمزه سمبوسه است. تنوع غذایی فوق العاده خوزستان باعث شده که بتوانیم در جشنواره‌ای از طعم ها و مزه ها، قدم بزنیم و از خوردنی های لذیذش لذت ببریم.

در چند رستوران خوب این شهر کوفته تبریزی سرو می‌شود، مثل رستوران وحید، رستوران گازماخ، رستوران شهسواری و رستوران برکه. اگر به کمربندی سردرود در فاصله ۱۵ دقیقه تا مرکز شهر بروید، رستوران‌های زیادی را آن جا پیدا می‌کنید. این‌جا رستوران سنتی‌ست و در دلش یک برکه و فضای سبز دلنشین دارد. گذشته از کباب معروفش، کوفته تبریزی هیجان‌انگیزی سرو می‌کند که نباید از دستش بدهید. محال است بخواهی غذای ایرانی بخوری و ظرفی از سبزی تازه را در کنار غذا نبینی. در این ظرف سبزیجات معطری چون ترخون، نعنا، ریحان، گشنیز به همراه تربچه و پیازچه و گردو در کنار پنیر سفید فتا به چشم می‌خورد.