لذیذترین غذاهای محلی ایران شکم گردی در شهرهای ایران مجله اتاقک-غذا شرقی

اما وقتی نوبت به شما رسید می‌بینید که این انتظار ارزشش را داشت. ترکیب گوشت گوسفند، جگر سفید، نان سنگک و سبزی خوردن تازه تبدیل به غذایی کم‌نظیر به نام بریانی می‌شود. بر عکس همه آش‌های دیگر که همه دوست دارند داغ داغ همراه با سیر و نعناع داغ میل کنند، آش یخ را باید سرد سرو کرد.

  • لازم به ذکر است که این غذا از اکثر غذاهای سنتی راحت­تر پخته می­‌شود.
  • غذایی که از کودکی با آن انس گرفته ایم و در لیست علاقه مندی هایمان قرار گرفته.
  • بعد از پختن سس، کوفته‌ها را باید درست کنید و مواد میانی را در آن‌ها بگذارید و فرم دهید.
  • این غذای سنتی شیراز معمولاً با پیاز سرخ شده، آبلیمو و نان سنگک سرو می‌شود.
  • می‌توانید مقداری سیر را رنده کنید و به مواد در حال تفت اضافه کنید اما اگر طعم آن را دوست ندارید نیازی به‌اضافه کردن سیر نیست.

این غذا با گوشت چرخ‌کرده قلقلی، کشمش و پیازداغ تهیه می‌شود. یکی از غذاهای اصلی ایرانی ها در مهمانی ها انواع پلو و چلو است. برنج پخته شده با انواع خورش، کباب یا بصورت پلو مخلوط سرو می شود. در اولین مرحله از طرز تهیه کباب سرداشی همدان باید ۱ عدد سیب زمینی و پیاز را پوست بگیرید و خوب بشویید.

طرز تهیه آش دوغ با گوشت چرخ کرده خوشمزه و مجلسی

برای خواندن طرز تهیه شفته اراکی با گوشت و آرد نخودچی می‌توانید به مقاله طرز تهیه شفته اراکی مراجعه کنید. هیچ‌ غذایی به اندازه املت نمی‌تواند در لیست غذاهای ایرانی نوستالژیک باشد. شیرازی‌ها معمولا به عنوان یک غذای سبک برای شام یا ناهار، «یتیمچه» را به عنوان غذای ایرانی بدون برنج در اولویت قرار می‌دهند. برای طرز تهیه پتیمچه، تنها به بادمجان و گوجه فرنگی نیاز دارید.

خورش بادمجان از غذاهای ایرانی

بعد از دم کشیدن غذا آن را با خلال پسته و بادام و خلال نارنگی شیرین تزیین می کنید. می توانید شکرپلو را با تکه های مرغ سرخ شده و یا گوشت بره هم سرو کنید. فسنجان یکی از بهترین غذاهای سنتی ایرانی است که در تمامی مهمانی ها و مجالس زینت بخش سفره ‎های ایرانی شده است. فسنجان با گردو، رب انار و گوشت مرغ یا اردک درست می‎ شود. مثلا در برخی از مناطق از گوشت چرخ شده قلقلی کوچک استفاده می‌ کنند و به طور کلی پخت آن بستگی به ذائقه افراد دارد برخی از افراد آن را ترش تر و برخی دیگر ملس دوست دارند. خورش قیمه یا خورش لپه از غذاهای معروف ایرانی است که طرف‌دار زیادی بین مردم ایران دارد.

همان طور که از نامش پیداست در این آش انواع مختلف سبزی به فراوانی استفاده می‌شود. نخود، لوبیا، عدس و پیازداغ هم از دیگر موادی هستند که در این آش وجود دارند. کدوی سبز و سیب‌زمینی از اصلی‌ترین مجله خبری غذا موادی هستند که در تهیه کدوبره استفاده می‌شوند. گوجه‌فرنگی، تخم‌مرغ، سیر و پیاز هم در کدوبره می‌ریزند. طعم عالی و متفاوت خورش فسنجان نیز یکی دیگر از انواع محبوب غذاهای ایرانی می باشد.

به غیر از کلم، از سبزیجات معطر، گوشت و ادویه‌جات در تهیه این غذا استفاده می‌شود. کلم پلو شیرازی را حتما با سالاد شیرازی نوش جان کنید تا از طعم و مزه آن بیشتر لذت ببرید. مرغ شکم پر را در بسیاری از شهرهای ایران درست می‌کنند اما این غذا اصالتا مازندرانی است.

عطر و طعم خوب این غذا به خاطر سبزی‌های مخصوصی است که در آن استفاده می‌شود. کبابسرای حاج علیمعروف‌ترین کبابی گرگان است که می‌گویند کباب یونانی را او بهگرگانآورده است. قیمه بوشهری با چیزی که همیشه از قیمه در ذهنتان دارید تفاوت زیادی هم در ظاهر و هم در طعم دارد. کبه به شکل کوفته‌ای گرد و مغزدار درآمده و در روغن شناور و سرخ می‌شود. اما نوبت می‌رسد به میان‌ وعده فست فودی و پرطرفدار ارومیه، یعنی سیب زمینی تنوری با دورچینی از خیارشور و گوجه ولیموی تازه.

رستوران های سنتی شرق تهران

داخل مرغ را خالی و تمیز می‌کنند، سپس با یک سری مواد پرش می‌کنند. از جمله موادی که داخل مرغ می‌گذارند می‌توان به انواع سبزیجات، پیاز داغ، گردو، زرشک، قیسی، آلو و آب نارنج اشاره کرد. زمانی که ترشه تره می‌خورید، طعم انواع سبزی‌های خوش‌عطر را حس می‌کنید. آب نارنج یا آبغوره فراوان طعم ترش خوشایندی به این غذا می‌دهد. تخم‌مرغ، دارچین و سیر از دیگر موادی است که برای تهیه ترشه تره مورد استفاده قرار می‌گیرد.