لیست آموزش طرز تهیه غذاهای اصیل ایرانی برای شام و ناهار

سپس دو عدد پیاز و سیر و فلفل دلمه‌ای خرد شده به همراه آبلیمو بر روی مرغ می‌ریزیم و می‌گذاریم تا ۵ ساعت مواد به داخل مرغ بریان برود. شیرین پلو یک غذای خوشمزه آذری است که معمولاً با مرغ درست می‌شود. برای تهیه شیرین پلو به پوست پرتقال، خلال پسته، بادام و زعفران برای تزیین نیاز داریم. رای ادامه طرز تهیه آلبالو پلو با مرغ یا گوشت قلقلیبه مطلب آن مراجعه کنید. برای تهیه مرغ شکم پر ابتدا، مرغ را پاک کرده و کلیه محتویات داخل آن را پاک کنید.

  • طرز تهیه آبگوشت به و گردو آسان است و در آن از سبزی خاصی هم استفاده نمی‌شود.
  • در مرحله اول برای تهیه مرصع پلو برنج ها را پاک کنید و بشویید و دو الی سه ساعت در آن بگذارید تا خیس بخورد.
  • کباب و گوجه همراه پلو، چلو یا نان سرو می‌شود و با مخلفاتی از قبیل پیاز، سبزی خوردن، ماست و انواع ترشی همراه است.
  • به خاطر همین ترکیب بی نظیر توریست ها به آن علاقه مند هستند.

این غذا متشکل از سر، پاچه و گاهی اندام‌های درونی گوسفند یا گوساله است و از اجزای آن می‌توان به بناگوش، زبان، مغز، چشم، پاچه و گاهی سیرابی و شیردان اشاره کرد. کله پاچه را معمولا با واحد شمارش «دست» سرو می‌کنند و هر دست شامل یک کله و چهار پاچه می‌شود. برای سرو کله پاچه در ابتدا در آب آن، نان تیلیت می‌کنند و سپس بقیه قسمت‌های گوشتی را با نان، آب نارنج یا آب لیمو می‌خورند. جالب است بدانید که «دیزی» نام ظرف‌های استوانه‌ای شکل مخصوصی است که آبگوشت در آن پخته می‌شود و می‌تواند انواع مختلفی از قبیل سفالی یا سنگی، یک مفره یا چند نفره داشته باشد. با گذر زمان، نام این ظرف با این غذا گره خورده است و امروزه بسیاری از مردم کلمه دیزی را به‌عنوان نام غذا و مترادف «آبگوشت» می‌دانند. قدمت خورش قیمه به‌درستی مشخص نیست؛ اما این غذا قطعا از دوره صفوی در ایران طبخ می‌شده است؛ زیرا ژان شاردن، جهانگرد فرانسوی در سفرنامه خود به خورش قیمه اشاره کرده است.

داغ ترین ها

طرز پخت انواع غذاهای ایرانی مجلسی آنقدر‌ها هم که به نظر می‌رسد، سخت نیست. در میان این لیست، طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه، و طرز تهیه باقالی پلو با گردن فوت و فن‌هایی دارد که اگر آن‌ها را به خوبی رعایت کنید یک غذای ایرانی خوشمزه برای مهمانی هم خواهید داشت. برای طرز تهیه کباب کوبیده باید گوشت چرخ‌کرده گوسفندی را به خوبی مرینیت کنید و ورز دهید و بعد به سیخ بزنید. این غذا را هم اگر با برنج سرو کنید، می‌توانید در دسته انواع غذای ایرانی با برنج جای دهید. بلغور پلو یا گندم پلو یکی از انواع غذاهای ساده و گیاهی ایرانی است که به سرعت در خانه آماده می‌شود. مواد اولیه این غذا، بلغور گندم، پیاز، سیر، روغن، آب، زردچوبه، نمک، فلفل و گاهی گوجه‌فرنگی، رب گوجه‌فرنگی یا هر دو و همچنین بادمجان هستند.

| شیرینی‌های محلی یزد

همه‌ی ما با این غذای خوش بر و روی زعفرانی و ته دیگی ایرانی آشنا هستیم؛ ته‌چین! ته‌چین یکی از غذا‌های ایرانی محبوب و رایج است که معمولاً در پخت آن از ماست، برنج، زعفران و تخم مرغ استفاده می‌شود. این غذا بر حسب نوع آن با مرغ، گوشت، بادمجان و… نیز همراه می‌شود. علاوه بر این معمولاً در لابلای برنج زعفرانی از مقداری زرشک هم استفاده می‌شود. جدا از مواد اولیه و اصلی که گفته شد، ممکن است مواد غذایی دیگری هم به این غذا اضافه شود تا آن را با دیگر مدل‌های ته‌چین متفاوت کند.

ته‌چین مرغ

سپس پیاز ها را نگینی خورد در روغن سرخ کنید در حدی که طلایی شود. گوشت گوساله را روی تخته آشپزخانه ریز ریز کنید ، بعد بشویید و زمانی که آب گوشت‌ها در ابکش کشیده شد داخل پیاز داغ تفت دهید. خلال بادام و گردوهای خورد شده را به گوشت اضافه کرده و کشمش شسته شده را داخل گوشت و پیاز بریزید. اگر گوشت چرخ کرده شما در فریز بوده و یخ زده است از ۱ ساعت قبل بیرون بگذارید و بزارید با دمای محیط یخ آن آب شود. یک عدد تخم مرغ را شسکته و خوب به هم بزنید تا زرده و سفیده با هم مخلوط شود.