لیست انواع بهترین طرز تهیه غذاهای ایرانی سنتی + مواد لازم دکور پلاس

“لوبیا پلو” یکی دیگر از غذاهای ایرانی است که رسم و رسوم خاصی در سرو کردنش لحاظ می شود. معمولا این غذا را به همراه ته دیگ سیب زمینی یا نان ، سبزی خوردن ، سالاد شیرازی و ماست میل می کنند. به خاطر همین ترکیب بی نظیر توریست ها به آن علاقه مند هستند. به طوری که چندی پیش نشریه foodrepublic و تلگراف با معرفی لیستی از غذاهای محبوب و خوشمزه ایران از علاقه مندی توریست ها نسبت به این غذاها رونمایی کرد. قلیه ماهی یکی از غذاهای مشهور جنوبی است که در استان‌های بوشهر، خوزستان، هرمزگان و جنوب بلوچستان طبخ می‌شود.

  • این غذا را با روغن کمتری میل کنید و با بشقاب سبزیجات میل کنید.
  • کوفته تبریزی یکی از مشهورترین و خوشمزه‌ترین غذاهای سنتی ایران است.
  • برای ادامه‌ی مطلب طرز تهیه خورشت آلو اسفناج با گوشت بر روی لینک کلیک کنید.
  • سپس کرفس‌هایی که از قبل شسته و تفت داده‌اید را قابلمه خود اضافه کنید.

ابتدا حبوبات را همراه گوشت و چربی پخته و پیاز را به آن اضافه می کنیم و در انتها گوجه ها را اضافه می کنند. می‌توان به طور خلاصه به گوشت چرخ کرده موجود در غذا اکتفا کرد. اگر از گوشت گوسفندی و نوع لخم بدون چربی گوشت گوساله استفاده کنید، به جذب پروتئین در بدن کمک خواهید کرد.

برای تهیه زرشک پلو در ابتدا برنج را طبخ کرده و بعد آماده شدن برنج زرشک را با کره سرخ می کنند و در انتها با زعفران بر روی برنج می ریزند. گردو و رب انار و پیاز را به آرامی تفت می دهند و تا سس غلیظی درست شود و بعد از آن مرغ یا اردک را به آن اضافه می کنند البته در برخی از مناطق برای تعادل طعم مقداری شکر هم به آن اضافه می کنند. کباب که از گوشت گوسفند, گاو و گوساله تهیه می شود گوشت را با نمک فلفل و پیاز و آب لیمو تازه طعم دار می کنند و بر روی زغال کباب می کنند. در آن مقداری روغن مایع بریزید و بر روی اجاق گاز با حرارت ملایم قرار دهید و صبر کنید تا روغن داغ شود. بعد از داغ شدن روغن، پیاز و سیر خرد شده را در قابلمه بریزید و تفت دهید تا نرم شوند. بعد از مقداری تفت دادن به قابلمه مقداری زردچوبه اضافه کنید و مواد را هم بزنید و با یکدیگر تفت دهید.

آلبالو پلو

لوبیا پلو اگر با سالاد شیرازی سرو شود و مقداری دارچین به برنج اضافه شود، تجربه خاطره انگیزی خواهد بود. همچنین می توان آن را به عنوان منبع کاملی از فیبر و بتاکاروتن در نظر گرفت. به همین دلیل خوراکی ها و غذاهای ایرانی با تغییر اقلیم از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب برای امتحان کردن طعم آن ها جزو یکی از خاطرات خاص و به یاد ماندنی گردشگران خارجی خواهد شد. این غذاهای متنوع ایرانی که باب طبع تمام افراد می باشد، معروفیت و محبوبیت کشور ایران را دوچندان کرده است. در ادامه با لاکچری ترین و بهترین غذاهای ایرانی بیشتر آشنا شوید.

| دلمه آذربایجان شرقی

یک غذای ایرانی ساده که معمولا به عنوان پیش‌غذا هم از آن استفاده می‌شود، «شیر برنج» است. در طرز تهیه شیر برنج از شیر و برنج استفاده و با دارچین به آن عطر و طعم داده می‌شود. در فهرست غذاهای ایرانی شیر برنج هم یک غذای صبحانه است و هم ناهار و شام. حتما می‌دانید که در تهیه غذاهای ایرانی، معمولا صبر و حوصله به خرج دادن حرف اول را می‌زند.

ماده اصلی در طرز تهیه خورش به آلو، همان طور که از اسمش هم پیداست، آلو و به هستند. می‌توانید این غذای ایرانی خوشمزه را ترش یا ملس درست کنید. به لیست غذاهای ایرانی، «خورش آلو اسفناج» را هم اضافه کنید. در طرز تهیه خورش آلو اسفناج، گوشت، اسفناج و آلو به کار می‌رود و آن را به یک غذا ایرانی خوشمزه تبدیل می‌کند. برای مطالعه طرز تهیه این خورش خوشمزه روی لینک مطلب کلیک کنید. در میان دستور انواع غذای ایرانی، «آبگوشت متنجنه یا متنجون» یک غذای اصالتا کرمانی و متعلق به رفسنجان است.

لیست انواع غذاهای ایرانی با برنج بسیار متنوع و قابل تغییر است زیرا خاصیت غذای ایرانی این است که دست آشپز در هنگام پخت آن کاملا باز است. خورشت فسنجان اصیل و گران که به عنوان غذاهای مجلسی شناخته شده است و در لیست انواع غذاهای ایرانی با برنج به عنوان غذا های گران شناخته میشود. معمولا اسم غذاهای ایرانی بر اساس موادی که در طرز پخت انواع غذای ایرانی به کار می‌رود، انتخاب می‌شوند.