لیست انواع بهترین طرز تهیه غذاهای ایرانی سنتی + مواد لازم دکور پلاس-غذا شرقی

برای تهیه شیرین پلو به پوست پرتقال، خلال پسته، بادام و زعفران برای تزیین نیاز داریم. رای ادامه طرز تهیه آلبالو پلو با مرغ یا گوشت قلقلیبه مطلب آن مراجعه کنید. زرشک پلو، در مراسم عروسی و مهمانی‌ها جزو غذاهای اصلی به شمار می‌آید.

در طرز پخت غذای ایرانی خورش آلو، می‌توانید از آلو جنگلی یا خورشی و آلو بخارا استفاده کنید. در منوی غذای ایرانی، نمی‌توان از «کوفته تبریزی» چشم پوشی کرد. در طرز تهیه کوفته تبریزی از مواد ساده و مقوی استفاده می‌شود. البته طرز پخت این غذا ایرانی خوشمزه فوت و فن‌هایی دارد که کدبانوهای ترک‌زبان، به خوبی آن را بلد هستند.

  • در واقع بهتر است که خورش را با کمترین حرارت و در مدت زمان طولانی پخت.
  • شما می توانید بر اساس ذائقه شخصی خودتان یکی از کباب ها را میل کنید.
  • انواع کتلت و شامی، غذای مناسبی برای وعده شام یا مهمانی های عصرانه هستند.
  • اگر در این مسیر به شما کمکی کرده‌ایم خوشحال می‌شویم نظرتان را بدانیم.
  • مطمئنا حالا بیشتر از قبل اعتماد دارید چون یک نکته مهم از خودتان را به شما یادآوری کردیم.

یعنی شما می‌توانید به طرز مثال یک سه شنبه صبح ساعت 8، برای خودتان املتی جدید اختراع کنید! از انواع املت معروف می‌توان به املت گوجه فرنگی، املت قارچ و املت سوسیس اشاره کرد. با توجه به کتاب «رجال دوران ناصریه» مشیر الدوله سال­ها در استانبول سفیر بود. در نهایت پادشاه او را احضار کرد و سمت وزارت امور خارجه را به او اعطا کرد.

خوشمزه‌­ترین غذاهای ایرانی

با توجه به نوع پخت چلو کباب ها امروزه انواع کباب کوبیده در میان توریست ها نیز طرفداران خاصی پیدا کرده است. در کنار چلو کباب می توان با گوجه، سبزی و برنج زعفرانی یک وعده غذایی کامل سرو کرد. البته بسیاری از افراد ترجیح می دهند که به جای برنج، کباب کوبیده را با نان و البته مجله خبری غذا نان سنگک مصرف کنند. ما در اینجا شما را با طرز تهیه قلیه میگو آشنا می‌کنیم. برای این غذا به میگو پاک شده، گشنیز و شنبلیله، سیر، پیاز، رب گوجه فرنگی و تمر هندی نیاز داریم. ماهی و میگو از پروتئین‌هایی هستند که لازم است هفته‌ای یک بار در برنامه غذایی خود قرار دهید.

طرز تهیه چیز کیک اسفناج فوق العاده

فسنجان یکی از خوشمزه ترین خورشت ها در بین انواع غذای ایرانی است. با این که اصالت این غذا به شمال کشور برمیگردد اما در تمام شهرها تهیه می شود. در مورد فسنجان اختلاف نظر های زیادی وجود دارد که باعث شده به روش های مختلفی آماده شود.

البته این رسم کم و بیش در شهر تبریز بین خانواده­های اصیل تبریزی هنوز هم رعایت می­شود. یک غذای ایرانی خوشمزه که با دو طعم شیرین و ملس پخته می‌شود و میزان شیرینی تا ترشی آن بسته به ذائقه افراد دارد. در نظرسنجی‌ای که در مستند تلویزیونی «ذائقه ایرانی» برای پیدا کردن محبوب‌ترین غذا‌ها انجام شده است، فسنجان ششمین محبوب ما ایرانی‌ها است. فسنجان در دنیا هم جزو غذاهای محبوب ایرانی است و در کنار غذا‌هایی مانند قرمه ‌سبزی و کباب کوبیده، یک غذای ایرانی ویژه است که توریست‌ها قطعا باید طعم آن را بچشند. جنوب ایران به شهر ادویه‌های آتشین، ماهی و میگو معروف است.

طرز تهیه آش رشته مجلسی خوشمزه با ذکر نکات و فوت و فن آن

پس بی معنی خواهد بود اگر شهر انار غذایی با انار نداشته باشد! آش انار ساوه علاوه بر حبوبات و سبزی جات معطر از آب انار و مغز گردو و برگ زرد آلو پخته می‌شود و از آش های سنتی و خوشمزه برای فصول سرد سال به خصوص شب یلداست. اگر در فصل سرما به این شهر سفر کردید لذت میل کردن آن را از دست ندهید.