لیست انواع غذاهای ایرانی با برنج؛ 11 مدل غذای ایرانی با برنج مجله اسنپ اکسپرس

علاوه بر طعم فوق العاده بی‌نظیری که این پلو دارد ظاهر بسیار زیبا و مجلسی را هم به سفره شما می‌ بخشد. زرشک پلو با مرغ یکی از محبوب ترین و خوشمزه ترین غذاهای ایرانی به شمار می رود. که در دنیا هم شهرت بسیار زیادی را به خود اختصاص داده است.

این غذای خوشمزه، با کمی تغییر تقریبا ورژن محدود شده همان زرشک پلو با مرغ است. دمپختک یکی از غذاهای محلی استان تهران است.یکی دیگر از غذاهای ساده و خوشمزه و اصیل ایرانی ست . استانبولی یا دمی گوجه یکی از ساده ترین غذاهای خوشمزه است که با مواد دم دستی ساده هم تهیه میشود. کباب تابه‌ای از غذاهای ایرانی ساده و راحتی است که در بسیاری از خانه‌های ایرانی دوست‌داران پر‌وپاقرص خودش را دارد.

  • برای تهیه کوفته ریزه در مرحله اول پیاز‌ها را پوست بگیرید و بشویید.
  • همه ی این غذاهای لذیذ و خوشمزه، یادآور فرهنگ یک منطقه از کشور عزیزمان هستند.
  • برای طرز تهیه تاکو گوشت مکزیکی با خمیر ترتیلا اینجا کلیک کنید.
  • کمی بعد رب را به غوره‌ها اضافه کرده و به مدت ۱ دقیقه تفت داده تا بوی خامی رب گرفته شود و خوش رنگ‌تر شود.
  • در این بخش، نام انواع خوشمزه‌ ترین غذاهای ایرن را بر اساس نظرسنجی‌ها برای شما جمع‌آوری کرده‌ایم.

دنده کباب کرمانشاهی، کوفته ریزه، دست‌پیچ کرمانشاه، سوپ ترخینه، آش کشک و بادمجان و سیب پلو از غذاهای پرطرفدار ایرانی استان کرمانشاه است. مرغ باید با پیاز و کره تفت داده شود، سپس با رب گوجه یک سس غلیظ برای آن آماده شده و آن را به مرغ اضافه کرد تا خورشت کاملا پخته شود. برای پخت برنج ابتدا باید زرشک را با کره، شکر و زعفران تفت داد، سپس آن را به برنج آبکش شده اضافه کرد. در پخت این غذای اصیل و قدیمی ایرانی کیفیت سه ماده اولیه برنج، مرغ و زرشک اهمیت بیشتری دارد، البته نحوه پخت زرشک پلو نیز تاثیر زیادی در مزه و تبدیل کردن آن به خوشمزه‌ترین غذایی ایرانی دارد. در این بخش، نام انواع خوشمزه‌ ترین غذاهای ایرن را بر اساس نظرسنجی‌ها برای شما جمع‌آوری کرده‌ایم.

خورشت فسنجان

برای تهیه سماق پلو ابتدا پیاز و فلفل دلمه‌ای را رنده می‌کنیم. سماق پلو یک غذای اصیل و خوشمزه ایرانی است که با سماق قرمز و آب لبو درست می‌شود. این غذا را با کباب خانگی که به صورت سرخ کرده است، درست می‌کنیم. عدس پلو یک غذای خوشمزه و مجلسی هست که برای نذری و هم برای ناهار قابل درست کردن است.

طرز تهیه کوکوی باقلا و نخود سبز غذای رژیمی مناسب گیاه خواران

بریان یا بریون، غذایی چرب، مقوی، پرخاصیت و خوش‌طعم و از مشهورترین غذاهای سنتی اصفهان است که طعم بسیار لذیذی دارد. بهترین نوع بریان با گوشت گوسفند تازه درست می‌شود؛ اما امروزه این غذا را با گوشت مرغ نیز درست می‌کنند. آوازه و شهرت بریان، محدود به استان اصفهان و ایران نیست و این غذا در سطح جهانی شهرت دارد. جالب است بدانید رستوران‌های مخصوصی به نام بریانی در استان اصفهان وجود دارند که این غذای لذیذ را برای شما سرو می‌کنند. از مواد تشکیل‌دهنده این غذا می‌توان به سبزی (تره، شوید، جعفری، گشنیز، شنبلیله و سیر تازه)، زعفران، نمک و روغن اشاره کرد. غذاهای محلی و سنتی از مهم ترین جاذبه های گردشگری بشمار می‌روند و اغلب مردمان هر شهر به فرهنگ غذایی خود تعصب خاصی دارند.

ساخت تفنگ آب پاش در خانه با کمترین وسایل!

به علاوه اگر برنج را به همراه سبوسش مصرف کنید، پتاسیم موجود در آن، می‌تواند در کنترل فشار خون هم تأثیرگذار باشد. اگر تصمیم دارید که در خورشت دوغ پای خود از دوغ خانگی استفاده کنید، توصیه می‌کنیم آن را چند مرتبه در مخلوط کن بریزید، سپس بر روی حرارت قرار دهید و تا زمانی که به طور کامل به جوش آید هم بزنید. البته باید بدانید که می‌توانید بسته به سلیقه خود میزان دوغ مورد استفاده در غذا را کم و آب آن را بیشتر کنید. جالب است بدانید که فسنجان درایران قدمت باستانی دارد و این مطلب را می توان از لوح ها و سنگ نوشته هایی که در تخت جشید یافت شده اند که مربوط به ۵۱۵ سال قبل از میلاد است دریافت کرد.

مرغ را که بهتر است ران آن باشد را در ماهی‌تابه به همراه ادویه‌جات سرخ می‌کنیم. یک لیوان آب جوش را به همراه زعفران بر روی مرغ می‌ریزیم و می‌گذاریم با آب زعفران بپزد. یکی از غذاهای خوشمزه و خاص برای مهمانی و عروسی‌ها باقالی پلو با مرغ است. اگر به دنبال یک غذای جدید و خوشمزه می‌گردین ما خورشت به آلو را به شما معرفی می‌کنیم که با گوشت گوسفندی درست می‌شود. خورشت به آلو مواد اولیه زیادی نمی‌خواهد و برای غذا برای ناهار مناسب است.

مرصع در زبان عربی به معنای جواهر نشان است و برای این منظور نامگذاری شده است که در تهیه مرصع پلو از مواد رنگارنگ استفاده می‌شود. مرصع پلو غذایی است که تهیه آن نیاز به زمان و صبر زیادی دارد ولی نتیجه آن قطعا ارزش این زمان را دارد. نمی توان به این سوال یک پاسخ قطعی داد اما از بین غذاهای پرطرفدار ایران، قرمه سبزی، قیمه و چلو مرغ شهرت زیادی دارند.

برای ادامه‌ی طرز تهیه بورک حلزونی با مرغ و قارچ اینجا کلیک کنید. اگر از آن دسته افرادی هستید که زمان لازم برای درست کردن غذاهای خورشتی و طولانی مدت را ندارید به شما چند غذای سریع را پیشنهاد می‌کنم. آب دوغ خیار برای فصل تابستان یک گزینه عالی است که درست کردن آن برای یک ناهار تابستانه خالی از لطف نیست. آب دوغ خیار را با نان خشک ترید شده و با دوغ و ماست فراوان می‌توانید درست کنید و به رسم قدیمی همه آشنایان را دور هم جمع کنید. برای تهیه کوفته ریزه در مرحله اول پیاز‌ها را پوست بگیرید و بشویید. آب آن را دور بریزید و پیاز را در یک کاسه بزرگ و گود بریزید.

ترکیب مواد اولیه خورش ها به گونه ای انتخاب شده اند که اعتدال غذا حفظ شود. دلمه نیز یکی از خوش مزه ترین گزینه های لیست غذا های ایرانی به شمار می رود. دلمه ها انواع متنوعی دارند که در ادامه آن ها را معرفی می کنیم.