لیست انواع غذاهای ایرانی با برنج؛ 11 مدل غذای ایرانی با برنج مجله اسنپ اکسپرس

سرعت بالای طبخ اشکنه، آن را به غذای مناسب مواقع ضرورت تبدیل می کند. دلمه ها غذاهایی سالم و مقوی هستند که بیشتر با نان سرو می شوند. مواد داخل دلمه ترکیبی از گوشت چرخ کرده، سبزی دلمه، پیاز، لپه و … است. خورش بادمجان اغلب با برنج سفید یا زعفرانی خورده می شود هرچند آن را همراه با نان هم می توان سرو کرد. جوجه کباب را همراه با گوجه کبابی و برنج زعفرانی و کره می خورند که بسیار ترکیب خوشمزه ای است. تو ایران انواع کوفته تهیه می شود اما کوفته تبریزی از همه معروف تر و خوشمزه است.

می‌توانید با کلیک بر روی طرز تهیه انواع آش سنتی‌ طرز با تهیه آن آشنا شوید. بورک یک غذای ترکیه‌ای هست که برای ناهار گزینه خوبی می‌تواند باشد. بورک طعم‌های مختلفی داره اما یکی از پرطرفدارترین آنها بورک حلزونی با قارچ و مرغ و دیگری بورک سیب زمینی سیب زمینی پنیری است. برای تهیه آن به تعداد نفرات یک یا چند عدد ران یا کتف مرغ (در صورت دلخواه سینه مرغ) را به همراه آرد سوخاری، تخم مرغ و ادویه‌جات آماده کنید.

  • کوفته تبریزی از ترکیب گوشت، لپه و سبزیجات تهیه می شود و داخل کوفته هم تخم مرغ آبپز، آلو، گردو، پیاز داغ و زرشک ریخته می شود.
  • آش شله قلمکار یکی از قدیمی ترین آش های ایرانی است که در شهرهای مختلف کشورمان با نام های متنوعی شناخته می شود، اگر عاشق آش های غلیظ و کشدار هستید، حتما این غذا را امتحان کنید.
  • در پخت این غذای خوشمزه از گردو آسیاب شده و رب انار به همراه گوشت یا مرغ استفاده می شود.
  • یکی دیگر از غذاهای ایرانی که بسیار محبوب و پرطرفدار است خورش قیمه است.
  • به نظر می‌رسد رستوران‌ها هنوز آنقدر مهارت پیدا نکرده‌اند که این غذای خوشمزه را به منوی خود اضافه کنند.

در ادامه دستور تهیه این غذای ایرانی با برنج را با هم می‌خوانیم. دیزی یا آبگوشت یکی از سنتی ترین و اصیل ترین غذاهای ایرانی است که معرف نوع غذاهای مردم قدیم ایران می باشد. میتوانید برای دریافت منو غذا سازمانی با کترینگ دنا در ارتباط باشید . بدون شک یکی از بهترین و معروفترین غذاهای ایرانی که بسیاری از آشپزهای ایرانی آن را می‌ شناسند چلوکباب می باشد.انواع کبابو به ویژه کوبیده در بین ایرانی ها و توریست ها طرفداران زیادی دارد. چلوکباب کوبیده به طور معمول با گوجه و فلفل کبابی همراه با برنج زعفرانی سرو می‌شود. البته که گاهی اوقات کوبیده را به جای برنج با نان هم می خورند که صد البته بهتر است آن نان، نان سنگک باشد.

۳۴- خورش بلدرچین

در این بین هستند افرادی که تعصب خاصی روی غذای مورد علاقه خود دارند و همیشه متعصبانه با موضوع برخورد می‌کنند. از این رو در صفحه اینستاگرام لست سکند مسابقه‌ای برای انتخاب بهترین غذای ایرانی برگزار شد. ته چین گوشت از غذا های گران و محبوب ایرانی میباشد که جزو غذاهای مجلسی ایرانی با برنج نیز محسوب میشود. همچنین می‌توانید کدوهای خرد شده را داخل قابلمه ریخته، درب قابلمه را بگذارید و شعله گاز را کم کنید تا کدوها آهسته آهسته پخته شده و نرم شوند. برای خواندن ادامه طرز تهیه کشک کدو مجلسی کرمانی به ۲ روش مختلف می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه کشک کدو کلیک کنید.

لیست غذاهای ایرانی – انواع دلمه

برای مطالعه ادامه طرز تهیه ته چین آلبالو خانگی به ۳ روش مختلف با مرغ یا گوشت می‌توانید رو لینک مقاله طرز تهیه ته چین آلبالو کلیک کنید. در میان فهرست غذاهای ایرانی خوشمزه، «آبگوشت گندم» متعلق به اصفهان و شهرهای کردزبان است. در طرز تهیه آبگوشت گندم از نخود یا لوبیا به همراه گوشت قرمز و گندم استفاده می‌شود. “باقالی پلو” با ماهیچه یکی از غذاهای پرطرفدار ایرانی می باشد که محبوبیت خاصی در میان گردشگران خارجی نیز پیدا کرده است به طوری که وقتی آن را میخورند بیش از هر چیزی مراقب انگشتانشان هستند.

لیست غذا با گوشت چرخ کرده برای ناهار:

حدس می زنیم این سوال به ذهنتان خطور کند که آبگوشت چه تفاوتی با دیزی دارد؟ پاسخ این سوال ساده است؛ محتویات تشکیل دهنده دیزی و آبگوشت یکسان می باشد. رسم است که اگر آبگوشت را در منزل بپزند به آن «آبگوشت» و اگر در بیرون و در داخل تنور تهیه کنند، به آن «دیزی» بگویند. اگر مهمانی با تم سنتی برگزار می کنید، لازم است که آبگوشت را به عنوان غذای اصلی سرو کنید.

مردم داستان دیو را می‌پذیرند و سلیمان واقعی از حکومت خلع می‌شود و به ماهیگیری روی می‌آورد. یک روز، سلیمان نبی، انگشتر خود را در شکم یک ماهی تازه صید شده می‌یابد. مردم نیز با کشف حقیقت در روز سیزدهم نوروز، دیو را از تخت پایین می‌کشند و سلیمان را به حکومت برمی‌گردانند.

جالب است بدانید که حتی گردشگرانی که از کشورهای خارجی به ایران سفر می‌کنند، با یک بار امتحان کردن کباب، عاشق این غذا می‌شوند. کلانه، پیتزای کردی یا «که لانه»، یک نان محلی و خوشمزه با بیش از ۳۰۰ سال قدمت است که به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین فست فودهای دنیا شهرت دارد. این غذای خوشمزه در کشورهای همسایه مانند افغانستان، آذربایجان و ترکیه نیز با روش طبخی مشابه درست می‌شود؛ اما نام‌های متفاوتی دارد. غذاهای ایرانی با طعم و مزه منحصربه‌فرد خود، به‌عنوان یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای جهان مشهور هستند؛ غذاهایی متنوع که در هر شهری از ایران به سبک خاصی طبخ می‌شوند. وقتی می‌خواهیم غذا بخوریم، یا غذا بپزیم، از سوالات اساسی که مطرح می‌شود این است که لیستی از خوشمزه ترین غذاها پیدا کنیم.