لیست انواع غذاهای ایرانی معرفی پرطرفدارترین غذاهای مجلسی ایرانی-غذا شرقی

اگر به مطالعه این مقاله علاقمند بودید بهتر است از مقاله غذاهای محلی استان های مختلف نیز دیدن کنید. اگر علاوه بر آشپزی سنتی به درست کردن فست فود ها نیز علاقمند هستید، بهتر است دوره آموزش فست مجله خبری غذا فود آموزشگاه اریا تهران را از دست ندهید. ماست و خيار نوعی رایتای ایرانی یا هندی است که غالباً به عنوان پیش غذا عمل می کند که در تمام وعده های غذایی خانواده های ایرانی یافت می شود….

  • اما برای تهیه حلیم گندم از گندم پوست گرفته و کوبیده شده، پیاز و گوشت گوساله سردست و مقداری روغن استفاده می‌شود.
  • گز دسر و سوغات معروف شهرهایی چون اصفهان، گلپایگان، کرمان و چهارمحال و بختیاری است.
  • در قدیم مانند امروز رشته پلویی در مغازه­ها و فروشگاه­ها در دسترس همه نبود و خانم­ها مجبور بودند در منزل خودشان رشته پلویی را تهیه کنند.
  • تمام آقایان که عاشق این خورش و طعم آن هستند، سرو آن را با پلو زعفرانی و ته دیگ لذیذ آن می‌ پسندند.

گز در واقع اسم یک گیاه است که دسر گز از آن درست می‌شود. این گیاه در مناطق متنوعی از ایران کشت می‌شود و خوشبختانه هنوز تولید و فروش آن رونق دارد. بنابراین در اکثر مناطق ایران از بستنی اکبر مشتی به عنوان معروف­ترین بستنی سنتی ایرانی یاد می­کنند.

طرز تهیه آش رشته مخصوص و خوشمزه به روش رستورانی

آجیل پلو که جز غذاهای مجلسی آذری ها میباشد و در آن از برنج، مرغ، برگ زردآلو خشک شده، قیسی، زرشک و پیاز استفاده میشود. دمپختک پلو که از انواع غذای ایرانی دم دستی میباشد و میتوان در مدت زمان کوتاهی آن را حاضر کرد. با کمی تحقیق در مورد غذاهای ایرانی و مطالعه تاریخچه غذای ایرانی نام چند غذا را به تکرار خواهیم یافت که ما در این مقاله آن ها را به شما معرفی خواهیم کرد. ایران سرزمینی پهناور با فرهنگ های غذایی متفاوتی است که با توجه به شرایط آب و هوایی و جغرافیایی هر منطقه سفره رنگارنگی را دارد، که در آن انواع غذاهای گیاهی و جانوری موجود است. اگر بخواهیم نام تنها یک غذا را به عنوان پرطرفدارترین غذای ایرانی بگوییم، در حق بقیه غذاها کم لطفی کرده ایم. غذاهای مجلسی اصالتا ایرانی را می‌توانید به راحتی در منوهای رستوران‌ها پیدا کنید ولی این غذاها را خودتان هم می‌توانید در خانه درست کنید.

آش دوغ

میرزاقاسمی یکی از غذاهای محلی استان گیلان و استان مازندران است. حال آن را به همراه مقداری نمک و آب درون قابلمه بریزید تا به جوش بیاید. در هنگامی آبکشی کردن، کشمش‌ها را لای برنج بریزید و اجازه دهید برنج دم بکشد. سپس آن را در بشقاب بکشید و با گوشت پخته شده نوش جان کنید. برای مهمان‌هایتان خورش قورمه سبزی درست کرده‌اید؟ ته‌چین را در کنار آن فراموش نکنید.

لیست غذاها و دسرهای پرطرفدار محلی ایرانی

گوشت را پاک کنید و بشویید و سپس بر روی تخته آشپزخانه با استفاده از یک چاقوی تیز به اندازه خورشتی آن ها را خرد کنید. در ضمن اش کارده که کاملاً گیاهی و بسیار خوشمزه و مخصوص زمستان هست هم داریم. شله پرپینی هم داریم که مخصوص هندیجان هست از استان خوزستان. قلیه میگو ترکیبی مانند قلیه ماهی داشته و برای پخت آن از تمبر هندی، میگو، سبزیجات جنوبی و … استفاده می‌کنند. فلافل از جمله غذاهای سبک و محبوبی است که بین مردم خوزستان طرفداران زیادی دارد.