لیست غذاهای ایرانی معرفی 230 غذای ایرانی خوشمزه کترینگ کیبو-غذا شرقی

اناربیج یکی دیگر از خورشت‌های لذیذ و از غذاهای سنتی گیلانی است. با این تفاوت که در اناربیج از انواع سبزیجات خوش‌طعم هم استفاده شده است. کوفته تبریزی همان طور که از اسمش مشخص است اصالتا غذایی تبریزی است اما امروزه در سرتاسر ایران تهیه می شود و یکی از خوشمزه ترین غذاهای ایرانی به حساب می آید. از خوراک هایی بسیار ساده و در دسترس گرفته تا خوراک های مجلسی، همگی در لیست غذا های ایرانی دیده می شوند. این غذا ها منبع فوق العاده ای از انواع ویتامین ها، پروتئین و کلسیم هستند.خوراک ها را می توان با سبزیجات یا گوشت، مرغ و ماهی طبخ کرد. بسیاری از خانم ها برای انتخاب غذا در وعده های مختلف و همچنین تهیه غذای مجالس و مهمانی خود ، با مشکل مواجه می شوند.

  • جالبه بدانید در شهر قزوین ادویه مخصوصی وجود دارد که برای پخت و مزه‌دار کردن گوشت این غذا ازش استفاده می‌کنند.
  • این یک لیست جامع از خوشمزه‌ترین غذاها در استان‌های مختلف ایران بود اما داستان به همینجا ختم نمی‌شود!
  • برای پخت این غذا شکم یک مرغ درسته را خالی می‌کنند و با مواد مخصوص پر می‌کنند.
  • شکم‌گردی در اصفهان یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های تفریحی و گردشگری است.
  • از این نام‌گذاری ساده، می‌توانید متوجه شوید که فضای داخلی این رستوران، سنتی و در عین حال بسیار خودمانی و ساده است.

این کوفته به‌تنهایی هم مزه ناب و بی‌نظیری دارد، اما می‌توانید آن را با سبزی و ماست و ترشی را نوش‌جان کنید و لذت دو چندان ببرید. پیازها را نگینی کرده و در روغن سرخ‌کنید و سیر رنده شده را به آن اضافه کنید و بگذارید طلایی شوند. سپس زردچوبه و فلفل را به میزان دلخواه به آن اضافه کنید. بادمجان‌هایی که از قبل سرخ کردید را به مخلوط اضافه کرده و با گوشت‌کوب یا قاشق حسابی بکوبید تا له شوند.

طرز تهیه شامی اصفهانی یا کباب زردک با طعم ملس ترش و شیرین

قدیم‌ترها گوشت را در هاون می‌کوبیدند، اما حالا دیگر باوجود فراوانی گوشت ‌چرخ‌کرده، کمتر کسی سراغ هاون را می‌گیرد. گوشت‌ چرخ‌کرده، پیاز، سبزی خوش‌بو، برنج و لپه کوبیده مواد اولیه این غذای بی‌نظیر را تشکیل می‌دهند. خورش ساک از ترکیب گوشت بره، روغن، سیر، پیاز، اسفناج، آرد و نخود به عمل می‌آید و با پلو یا زرشک پلو سرو می‌شود. این غذای محلی در ظاهر شبیه استانبولی است با این تفاوت که نوع اصیل آن در دریگ‌های سنتی به اسم “قازان” پخته می‌شود. شکرپلو بوشهر از ترکیب برنج، شکر و زعفران تهیه شده و بیشتر با قیمه بوشهری سرو می‌شود.

شیراز پر از آش های متعدد و خوشمزه است اما در این میان، آش انار یک آش خاص و استثنایی است. آشی مخصوص شب یلدا که ترکیبی از آب انار، نخود، لوبیا چیتی، دانه های انار، برنج، سبزی آش، پیاز، گوشت چرخ کرده و نمک است. اگر به دنبال طعم متفاوتی از آبگوشت و قرمه سبزی هستید، حتماً آبگوشت قورمه را تجربه کنید. در اصل ترکیب آبگوشت و قورمه سبزی مزه‌ای متفاوت به وجود آورده است که به مزه مزه کردن این غذا می‌ارزد. البته اگر در همدان به دنبال غذاهای سنتی و معروف هستید، آش آماج هم گزینه‌ دیگری برای تست است.

اگر خیلی خوش شانس باشید، می‌توانید به جگرکی برسید و سیخی جگر که با ریحان تازه و اب لیمو طعم دار شده نوش جان کنید. با شنیدن نام دلمه معمولا اولین چیزی که به ذهن همه ما می آید فقط دلمه برگ مو است، اما دلمه دارای تنوع بسیار زیادی است. دلمه‎ ی فلفل دلمه ای، بادمجان، گوجه و کلم از جمله معروف ترین انواع دلمه‏ ها هستند اما با این وجود مجله خبری غذا همیشه دلمه‎ ی برگ مو طرفدار بیشتری داشته است. دلمه علاوه بر اینکه یکی از غذاهای سنتی ایران است، در واقع غذای محلی و مخصوص آذربایجان غربی و شرقی هم می‎ باشد. مواد تشکیل دهنده دلمه عبارت است از گوشت چرخ کرده، سبزیجات معطر و مخصوص دلمه، لپه و… است. همه‌ی ما با این غذای خوش بر و روی زعفرانی و ته دیگی ایرانی آشنا هستیم؛ ته‌چین!

پس برای خوردن این غذا آن هم به شكل اصیل و سنتی بهتر است به سراغ خانه‌های سیستان و بلوچستانی و بانوان باسلیقه این منطقه بروید. قیمه نثار یكی از غذاهای ایرانی است كه به طور سنتی در قزوین پخته می‌شود. قیمه نثار با مخلفات زیادی كه دارد تبدیل به یكی از انواع غذاهای ایرانی خوشمزه و پرطرفدار شده است. گاهی از این غذا در گویش‌های عامیانه با نام قیمه نسا یاد می‌شود كه به اشتباه جا افتاده است. جالب است بدانید که کلسیم موجود در بادامی که در قیمه نثار استفاده می‌شود، دو برابر پسته است!

معروف ترین غذاهای محلی ایران چیست؟ قابل توجه شکم گردها

اصولا ایرانی‌ها خوش‌خوراکند و تک‌تک شهرهای کشورمان غذاهای خوشمزه مخصوص به خود را دارند. یکی از افرادی که سفرهای زیادی داشت، توصیه می‌کرد در سفرهایتان سعی کنید غذاهای آن شهر را امتحان کنید. چرا که غذاهای سنتی تنها خوراک نیستند، بلکه معرف شرایط جغرافیای، اقتصادی و اجتماعی آن شهر هم هستند.

باقالی پلو بیشتر در اواخر بهار و تابستان که باقالی های سبز و تازه وجود دارد و برنج تازه به درست شده است طبخ می شود. تمامی کباب ها را در انتها با لیموی تازه سرو میکنند و یا برنج و نان میل می کتتد. دام‌پروری به‌صورت گسترده‌ای در سیستان و بلوچستان رواج دارد، بنابراین شالودهٔ اصلی غذاهای سیستانی را گوشت تشکیل می‌دهد. دلمه ها غذاهایی سالم و مقوی هستند که بیشتر با نان سرو می شوند. به عنوان یک غذای ساده نونی و بدون گوشت، بسیار ساده است و حتی می‌توان از آن به عنوان پیش‌غذا هم استفاده کرد. روی مواد را با فویل بپوشانید و آن‌ها را درون فرار دهید.

طرز تهیه جوجه کباب فسنجانی یا جوجه کباب ترش مجلسی

عدس،برنج پخته شده و بادمجان های سرخ شده را نیز روی گوشت‌ها قرار داده و مقداری نمک، فلفل و زردچوبه به آن اضافه می‌کنیم تا به طعم دلخواه برسد. برای تهیه این غذا، گوشت را به همراه سبزیجات، لوبیا، برنج و طعم‌دهنده‌ها حسابی می‌پزند. سپس این مخلوط را می‌کوبند تا حالتی نرم و حلیم مانند به خود بگیرد. بادمجان، تخم‌مرغ، سیر فراوان و گوجه‌فرنگی از جمله موادی است که در ترکیب میرزاقاسمی مورد استفاده قرار می‌گیرد. زرشک پلو با مرغ یکی از انواع غذاهای پلویی ایرانی است که از محبوبیت خاصی در میان ایرانیان برخوردار است. در آخر سیب زمینی های سرخ کرده یا بادمجان سرخ شده را به خورش اضافه می کنند و همراه با برنج ساده یا زعفرانی نوش جان می کنند.

اشکنه یک غذای سنتی و قدیمی ایرانی است که می تواند گزینه مناسبی برای یک روز سرد زمستانی باشد. برای تهیه کوفته تبریزی، گوشت چرخکرده، لپه، برنج و سبزی استفاده می‌شود. در این آش انواع حبوبات نظیر لوبیا قزمز، عدس و نخود، برنج و دوغ چکیده می‌ریزند. سیر داغ و پیاز داغ هم برای تزئین و هم برای خوشمزه شدن روی آش ریخته می‌شود. آش دوغ را در بسیاری از دیگر شهرهای ایران هم درست می‌کنند.