لیست غذاهای ایرانی معرفی 230 غذای ایرانی خوشمزه کترینگ کیبو-غذا شرقی

انواع و اقسام آش‌ها را می‌توانید در این شهر پیدا کنید. آش انار که در طبخ آن گوشت هم استفاده می‌شود، آش کدو که برای افراد دیابتی بهترین غذا است، آش آبغوره، آش شولی که یکی از محبوب‌ترین آش‌های این شهر است. گروه موسیقی همه شب از ساعت ۷ عصر تا ۱۲ شب، به جز ایام سوگواری، در این بخش رستوران اجرای موسیقی زنده سنتی دارند.

  • همان‌طور که از نامش مشخص است، این غذا از شهر تبریز می‌آید.
  • یک ته دیگ سیب زمینی زعفرانی به همراه ترشی لیمو یا سالاد شیرازی تکمیل کننده این پلو خاص است.
  • کبابسرای حاج علی در ابتدای شهرک جامی، بین جامی ۱ و ۳ گرگان قرار دارد.
  • این غذای محلی در ظاهر شبیه استانبولی است با این تفاوت که نوع اصیل آن در دریگ‌های سنتی به اسم “قازان” پخته می‌شود.

«شفته اراکی» یکی از اصیل‌ترین و خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی متعلق به شهر اراک است که طعم بسیار لذیذ و خوشمزه‌ای دارد. اراکی‌ها معمولاً در جشن‌ها و روزهای خاص شفته اراکی را درست می‌کنند. یک غذای ایرانی ساده که معمولا به عنوان پیش‌غذا هم از آن استفاده می‌شود، «شیر برنج» است. در طرز تهیه شیر برنج از شیر و برنج استفاده و با دارچین به آن عطر و طعم داده می‌شود. در فهرست غذاهای ایرانی شیر برنج هم یک غذای صبحانه است و هم ناهار و شام. «خورش مرغ افشاری» همان خورش مرغ است که در آن قیسی هم به کار می‌رود.

این غذا از ترکیب گوشت چرخ کرده و برنج و لپه و انواع سبزیجات معطر و آلو یا خرما و گردو تهیه می شود. کوفته ها در مناطق مختلف سایزهای متفاوتی دارند، یادم میاد مادر بزرگم داخل کوفته ها جایزه میذاشت. یکی از خوشمزه‌ترین سوپ‌های شیراز آش سبزی است که طعم مطبوع آن را تا مدت‌ها در خاطر خواهید داشت. مردم محلی این سوپ را برای صبحانه می‌خورند و معمولاً آن را از طباخی می‌خرند. آش سبزی از انواع سبزی سبزرنگ تشکیل شده است که به‌آرامی با گوشت پخته می‌شود. این غذای سنتی شیراز معمولاً با پیاز سرخ شده، آبلیمو و نان سنگک سرو می‌شود.

طرز تهیه خورشت بادمجان مجلسی با گوشت مثل رستورانی

علت نام‌گذاری رستوران روحی نیز همین ویژگی خاص در پذیرایی است. این رستوران با استفاده از گل و گیاه‌های معطر در گوشه و کنار خود، فضایی امن و راحت برای صرف غذا و هم‌نشینی فراهم کرده است. در بخش فضای باز این رستوران هم موسیقی زنده برگزار می‌شود. در این محوطه سکویی را به هنر‌آفرینی نوازندگان سنتی اختصاص داده‌اند. نون و نمک یک رستوران بسیار عالی برای برگزاری انواع دورهمی، مهمانی و مراسم به حساب می‌آید. رستوران‌های سنتی تهران اغلب بسیار گران‌قیمت هستند؛ اما برخی از رستوران‌ها انصاف بیشتری دارند و قیمت معقولی ارائه می‌‌دهند.

در صورتی که آبگوشت در ظروف سنگی پخته شود، آن را دیزی سنگی می‌نامند. به غیر از مغز گردو که ماده اصلی فسنجان است، سایر مواد با توجه به سلیقه‌ی آشپز یا ذائقه آن اقلیم انتخاب می‌شود. به‌طور مثال در شمال کشور و به‌خصوص در گیلان در طبخ فسنجان از گوشت پرندگان شکار استفاده می‌کنند. در مرکز ایران در طبخ فسنجان، گوشت قرمز چهارپایان به‌صورت رنده شده و قل قلی ریز به‌کار می‌رود. با اینکه شاید ظاهر زیبایی نداشته باشد، اما به‌شدت خوشمزه و لذیذ است.

طرز تهیه واویشکا مرغ

این رستوران با فضای داخلی زیبا و پر از تزئینات محلی جذاب از جمله تیرهای چوبی زیبا، نقاشی‌های سنتی، و فرش یا گلیم، بسیار آرامش بخش است. برای درست کردن کوفته ها کمی از مخلوط را می‌گیرند و مقداری از مواد فیلینگ را داخل آن می‌ریزند و به شکل گلوله در می آیند. با هم به گوشه‌گوشه مجله خبری غذا دنیا سفر می‌کنیم تا با شگفتی‌های بی‌پایان آن آشنا شویم. از اقیانوس‌ها می‌گذریم، در جنگل‌ها ماجراجویی می‌کنیم، قلب کویر را می‌شکافیم و در کوچه‌پس‌کوچه‌های شهرهای کوچک و بزرگ به صدای سفر گوش می‌دهیم. اگر می‌خواهید گردشگر را حتی در خانه‌تان تجربه کنید، با من همراه باشید.

طرز تهیه سمبوسه گوشت

لخلاخ به معنی بوی خوش است که از کلمه عربی لخلخه گرفته شده. کردستان استانی با جاذبه‌های طبیعی بی‌نظیر است که چشمه‌ها، دریاچه‌ها، غارها و آبشارهایش می‌تواند غافلگیرتان کند. خوزستان به تنوع غذاهای دریایی و غذاهای گرم و تند معروف است که می‌شود آن را یک مقصد خیلی مناسب برای شکم‌گردی در جنوب کشورمان دانست.

برای خوشمزه شدن این غذای ایرانی، در طرز تهیه خوش مرغ افشاری از زعفران استفاده کنید. فهرستی از انواع غذاهای خوشمزه ایرانی از جمله غذاهای ایرانی با برنج و فهرستی مفصل از دستور انواع غذاهای ایرانی را برای شما گردآوری کرده‌ایم. برای یاد گرفتن طرز پخت انواع غذاهای ایرانی این مطلب را تا انتها بخوانید.

هسته و مرکز این کوفته خوشمزه با پیاز داغ، آلو بخارا، کشمش، زعفران و گردو پر می شود. یک پلو مخصوص شیرازی های اهل دل، آن هم در بلندای شب یلدا. پلویی خوش رنگ و بو که ترکیبی از برنج، انار، گشنیز، مرغ، پیاز، زعفران، خلال پسته و نمک است. برای تهیه این پلوی زمستانی خوشمزه ابتدا سینه مرغ را با کمی ادویه و پیاز بپزید. در مرحله بعد پیاز را با انار و خلال پسته اندکی تفت دهید. حالا مرغ پخته را تکه تکه کرده و به مخلوط انار اضافه کنید.