لیست غذاهای ایرانی و معرفی کامل غذای ایرانی بررسی جامع آشپزی ایرانی آرسس شف-غذا شرقی

به لیست غذاهای ایرانی، «خورش آلو اسفناج» را هم اضافه کنید. در طرز تهیه خورش آلو اسفناج، گوشت، اسفناج و آلو به کار می‌رود و آن را به یک غذا ایرانی خوشمزه تبدیل می‌کند. برای مطالعه طرز تهیه این خورش خوشمزه روی لینک مطلب کلیک کنید.

  • در سفره و در بین غذاهای مختلف، چندین غذای جدید دیده می‌شد که تا آن روز هیچ­کس تاکنون ندیده بود.
  • سمبوسه جنوبی به قدری خوشمزه و منحصر بفرد است که به هیچ عنوان نباید امتحان طعم خوشایند آن ها را از دست بدهید.
  • مواد اصلی آن جو به صورت پوست کنده یا نیم کوب، و یا بلغور آن است، و حبوبات که شامل نخود، لوبیا و عدس است.
  • اگر مهمانی با تم سنتی برگزار می کنید، لازم است که آبگوشت را به عنوان غذای اصلی سرو کنید.

خورش فسنجان یکی از خورش های متعددی است که در ایران وجود دارد. طعم گوشت بره شیرین، ملایم که معمولا با برنج ترکیب می‌شود. گاهی اوقات گوشت گاو و مرغ و پرندگان هم در کنار برنج استفاده می‌شود. خاویار ممکن است یکی از بزرگترین صادرات ایران باشد، اما اکثر ایرانی ها تمایل به خوردن غذاهای معمولی خاورمیانه دارند. روغن زیتون، کره و چربی در پخت و پز و سالاد استفاده می‌شود. در بیشتر مراسمات خاص و به خصوص مراسمات مذهبی پختن حلوا بسیار مرسوم است.

بهترین غذاهای ایرانی و غذاهای استان های خراسان شمالی ، رضوی و جنوبی

از المان‌های مهم تاریخ آئینی و داستان‌های سنتی ایران شله زرد نذری است. فالوده شیرازی در گرمای تابستان می­تواند شما را از عطش و گرمای زیاد نجات دهد. این دسر محبوب به همراه کمی لیموی تازه یا مربای آلبالو خورده می­شود. همانطور که از اسم این دسر پیداست، تاریخچه این دسر به شهر پر رمز و راز شیراز باز ­می­گردد. یکی از خوشمزه‌­ترین و معروف‌­ترین دسرهای ایرانی زولبیا و بامیه است.

آرزوی ما این است که رستوران‌های ایرانی منوی خود را با غذاهای محلی و عطر غذاهای خوشمزه ایرانی پر کنند. آرسس شف معتقد است در این مسیر، یکی از گام‌های مهم یادگیری علم روز جهان است. برای همین دوره الفبای آشپزی شف شو را راه اندازی کرده است. شما در دوره شف شو از نقطه مبتدی به نقطه حرفه‌ای در آشپزی می‌رسید و به اصول مدیریت رستوران، تکنیک‌های چاقو و آیتم‌های ملل، ایرانی و قنادی معروف مسلط می‌شوید. برنج یک عنصر اصلی از هر وعده غذایی ایرانی است و در زیباترین انواع وعده‌های غذایی در ایران برنج پیدا می‌شود. آماده سازی برنج در واقع یک هنر غذا در ایران است و در مقایسه با دیگر کشورها بسیار متنوع است.

خوراک مرغ و لوبیا سبز

سپس آن ها را درون قابلمه بگذارید و در قابلمه را بگذارید و همچنین حرارت اجاق گاز را ملایم کنید و حدود یک ساعت به آن وقت دهید تا سینه مرغ به طور کامل پخته شود. سپس پیاز را پوست بگیرید و بشویید و آن را به وسیله یک چاقوی تیز به چهار قسمت تقسیم کنید و در داخل قابلمه آب جوش بگذارید. و سپس مقداری زردچوبه به قابلمه اضافه کنید تا رنگ بگیرد. آلبالو پلو، با آلبالوی تازه خیلی خوشمزه‌تر از آلبالوی یخ زده خواهد شد. صبر کنید تا روغن داغ شود، سپس پیاز خرد شده را به همراه سیر رنده شده به قابلمه اضافه کنید و مقداری آن ها را تفت دهید.

گاهی این تعصب تا آنجا می‌رود که در شهر های دیگر خیلی از غذاهای محصلی دیگر شهرها پخت نمی‌ شود. بریان تنها غذای مخصوص اصفهان بوده که مکان تهیه و فروش آن جدا و مستقل است و معمولاً با غذاهای دیگر طبخ نمی‌شود و این مساله اهمیت آن را نزد اصفهانی‌ها می‌رساند. گردشگران به اشتباه به این غذا بریانی میگویند که در اصلاح آن اصفهانی های اصیل نام این غذا را بریان عنوان می‌کنند. در مرحله‌ی آخر جگر سفید را هم بعد از پختن و چرخ کردن، سرخ می‌کنند و از آن به هنگام سرو در کنار بریونی استفاده می‌کنند.

در تمام دنیا بستنی به عنوان یکی از دسرهای محبوب شناخته می­شود. در فرهنگ­های مختلف انواع متفاوتی از بستنی به عنوان دسر وجود دارد. ایران هم از این قائله مستثنی نیست و ایرانی‌­ها بستنی را به عنوان دسر یا یک میان وعده مجله خبری غذا بی­نظیر استفاده می‌­کنند. اما بستنی سنتی در میان دیگر بستنی­های موجود در بازار تاریخچه بلند و بالایی دارد و قدمت آن به صدها سال پیش باز می‌­گردد. به طور کلی دنیای املت‌­ها بسیار وسیع است و هیچ حد و مرزی ندارد.