لیست غذا های سنتی ایرانی؛ 9 غذای سنتی ایرانی لذیذ مجله اسنپ اکسپرس-غذا شرقی

از آنجا که کشور ما خاک حاصل خیز فراوانی دارد، شالی کاران در مناطق مختلف به کشت برنج می پردازند. به همین دلیل نان و برنج، بیشترین بخش خوراک ایرانی ها را تشکیل می دهند. خوراک های خوش طعم و اصیل، بخش مهمی از سفره های ایرانی را در بر می گیرد.

از اسم باقلاقاتق می‌توان حدس زد که عضو اصلی آن نوعی باقالی است. سیر که یکی از اعضای همیشگی غذاهای گیلانی است، در باقلاقاتق هم خودنمایی می‌کند. در تخم مرغ و شوید از دیگر مواد تشکیل دهنده باقلاقاتق هستند. این غذای محلی ایران را هم می‌توانید به عنوان پیش غذا صرف کنید و هم با برنج به عنوان غذای اصلی. و همچنین شما می توانید زمان اقامت در رشت و گیلاندر یکی از ویلا های گیلان و رشت این غذای لذیذ را تجربه کنید. در خطه جنوبی کشورمان از آنجایی که شغل اکثر مردم ماهیگیری است، غذاهای زیادی بر پایه ماهی‌های مختلف پخته می‌شود.

  • غذای محلی ایرانیغذاهای محلی ایرانی به دلیل تنوع جغرافیایی و وجود انواع محصولات، از متنوع ترین‌ها در میان کشور است.
  • دو پیازه شیرازی معجونی متشکل از پیاز، سیب زمینی، آب لیمو، جعفری، نمک، فلفل، زردچوبه و کره است.
  • برای طرز تهیه کشک بادمجان ابتدا پوست بادمجان‌ها را بگیرید.
  • برای طرز تهیه خورش اسپناساک هم تنها به اسفناج و تخم مرغ به عنوان مواد اولیه نیاز دارید.

مهارت در درست کردن کباب به اندازه مواد اولیه‌اش مهم است. برای تهیه این غذا از ماهی بی‌استخوان استفاده می‌کنند. پیاز و انواع سبزی‌های معطر از مهم‌ترین مواد لازم برای تهیه قلیه ماهی است.

۱۰ تا از بزرگ‌ ترین رازهای حل نشده تاریخ

مرصع پلو غذایی است که تهیه آن نیاز به زمان و صبر زیادی دارد ولی نتیجه آن قطعا ارزش این زمان را دارد. همان گونه که از نامش پیداست، این غذا آبکی بوده و گوشت از اجزای اصلی تشکیل دهنده آن است. حدس می زنیم این سوال به ذهنتان خطور کند که آبگوشت چه تفاوتی با دیزی دارد؟ پاسخ این سوال ساده است؛ محتویات تشکیل دهنده دیزی و آبگوشت یکسان می باشد. رسم است که اگر آبگوشت را در منزل بپزند به آن «آبگوشت» و اگر در بیرون و در داخل تنور تهیه کنند، به آن «دیزی» بگویند. اگر مهمانی با تم سنتی برگزار می کنید، لازم است که آبگوشت را به عنوان غذای اصلی سرو کنید. به شما توصیه می‌کنیم آبگوشت یا دیزی را حتما با نان سنگک و پیاز میل کنید.

قیمه نثار به طور کلی با برنج، گوشت، خلال بادام، پسته و پیاز داغ طبخ می‌شود. البته در بسیاری از دستور‌های پخت این غذا به استفاده از پوست پرتقال، هویج و سایر مخلفات هم اشاره شده است. در خود شهر قزوین ادویه‌ای با نام قیمه نثار وجود دارد که به طور تخصصی تهیه می‌شود و با اضافه کردن آن به غذا می‌توان طعم بی‌نظیرش را چشید. غذای استان سمنان، به دلیل استفاده از مواد غذایی بومی و محلی، ارزش مطلوبی دارد. این غذا در زمره مغذی‌ترین غذاهای ایرانی قرار می‌گیرد.

غذاهای محلی زنجان

همچنین با وجود غذاهای خوش‌آب‌ورنگ و خوشمزه در منوی اصلی این رستوران، لذت چشیدن غذای اصیل ایرانی را در ذهنتان ماندگار می‌کنید. انواع خورشت‌های ایرانی، جلوکباب و چلوگوشت را در منوی بلندبالای رستوران مرشد خواهید دید. با انتخاب هر دسته لیست غذاهای آن را مشاهده خواهید کرد. مجله خبری غذا خورشت بادمجان با رنگ قرمز و طلایی براقش که با گوجه فرنگی و زردچوبه پخته شده است، یکی از غذاهای بسیار محبوب ایرانیان است. بر روی خورشت لایه ی براقی از روغن و آب خورشت به چشم می‌خورد که نشانگر آن است خورشت در روغن و باقی مواد ساعت ها و به آرامی بر روی گاز پخته شده است.

سپس گوشت چرخ کرده را با سیب زمینی و پیاز رنده شده ترکیب کنید. سپس مقداری نمک و فلفل سیاه و در صورت تمایل ادویه به گوشت اضافه کنید. حالا یک دستکش به دست کنید و آن قدر گوشت را ورز دهید تا حالت چسبندگی گوشت برطرف شود.

اگر از دستپخت گیلانی‌ها خوشتان می‌آید، قطعاً غذای مازندرانی‌ها را هم دوست خواهید داشت. با این که تنوع غذاهای مازندرانی زیاد است اما تعداد زیادی از غذاهای دو استان گیلان و مازندران با هم مشترک است. اسم لوبیاپلو که می‌آید تصویر یک بشقاب برنج نارنجی رنگ همراه با لوبیاسبزهایی در بینش در ذهنتان نقش می‌بندد. اما لوبیاپلویی که قرار است امروز در موردش با شما صحبت کنیم کمی متفاوت است.