لیست کامل طرز تهیه انواع غذاهای ایرانی سنتی و محلی ایران کوک-غذا شرقی

این غذا به دلیل داشتن گوشت، زعفران، پسته و بادام جزو غذاهای پرطرفدار برای مهمانی‌ها و مناسبت‌های مهم در قزوین محسوب می‌شود. شیراز علاوه بر اینکه به شهر شعر و ادب معروف است، غذاها و خوراکی‌های خوشمزه‌ای هم دارد که نمی‌شود ازشان غافل شد. اگر طرفدار غذاهای دریایی هستید، پس ماهی صبور را حتما در لیست غذاهایی که باید تست کنید قرار بدهید. این غذای اصیل و خوشمزه مازندرانی بسیار پرطرفدار است و یک غذای اعیانی حساب می‌شود. آش آماج کرمانآش آماج یکی از آش‌های پرطرفدار و قدیمی در کرمان است که با ترکیبی از سبزی، آردگندم، گیاهان دارویی، سرکه یا قره قوروت تهیه می‌شود. در این مطلب به معرفی برخی از این آش‌ها و آبگوشت‌های متنوع می‌پردازیم.

اگر شما نیز عاشق میرزا قاسمی، کته کباب یا ماهی‌های مخصوص مردم گیلان هستید و امکان سفر ندارید، بهتر است سری به رستوران سنتی گیلار بزنید. این رستوران در منطقه نیاوران تهران واقع شده است و انواع غذاهای سنتی مردم گیلان را سرو می‌کند. محیط این رستوران به شکل زیبایی دکور شده است و شما را به یاد سادگی زندگی روستایی مردم شمال کشور می‌اندازد. علاوه بر همه این‌ها، در رستوران سنتی گیلار، گروه موسیقی محلی هر شب اجرا دارند و شما را بیش از پیش با فرهنگ مردم عزیز خطه شمال آشنا می‌کنند. «ته چین آلبالو» یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی است که به خاطر وجود آلبالو و زعفران ظاهر فوق‌العاده جذابی دارد.

  • می‌توانید با سس کچاپ این پیش‌ غذای سنتی ایرانی را میل کنید.
  • تزئین روی آش اهمیت زیادی دارد و بسیاری از ایرانی ها در تزئین تبحر زیادی دارند.
  • شاید شما نیز با نشستن روی تخت‌های سنتی در رستوران راحت نباشید و حتی شاید میانه شما با فضای خیلی سنتی نیز خوب نباشد.
  • حالا گوشت چرخ کرده، پیاز، نمک و دارچین را مخلوط کرده، کوفته ریزه های خوشمزه را درست کرده و سرخ می کنیم.
  • شما می‌توانید برحسب سلیقه و شرایط خود این مواد را کم و زیاد کنید.
  • سرعت بالای طبخ اشکنه، آن را به غذای مناسب مواقع ضرورت تبدیل می کند.

از طرفی هم امتحان کردن طعم‌های جدید در هر کجای جهان که باشد از تجارب هیجان‌انگیز در طول سفر است. کسی چه می‌داند شاید غذایی که برای وعده بعدی خود در شیراز میل می‌کنید، به یکی از محبوب‌ترین غذاهای عمرتان تبدیل شود. بعضی از این غذاهای سنتی خوشمزه را می‌توانید در منوی رستوران هتل مورد اقامت خود نیز بیابید. در بین هتل‌های شیراز، هتل زندیه شیراز، هتل بزرگ شیراز و هتل چمران شیراز، در کنار بهترین منوی غذاهای بین‌المللی و ایرانی، به سرو غذاهای سنتی شیراز نیز می‌پردازند. این هتل‌ها و سایر هتل‌های شیراز را می‌توانید با خاطری آسوده در وب‌سایت ایران هتل بررسی و رزرو کنید.

مخلوط نام برازنده‌ای برای این غذاست؛ پلو مخلوط در واقع ترکیبی از همان استانبولی و لوبیا پلو است. مواد اولیه این غذا گوشت، برنج، پیاز، هویج، رب گوجه فرنگی و ادویه‌های مختلف است. همانطور که ته دیگ لوبیاپلو طرفدار دارد، ته دیگ پلو مخلوط هم پرطرفدار است؛ مخصوصاً اگر با سیب زمینی یا نان درست شده باشد. امتحان کردن این غذا را به عاشقان لوبیاپلو پیشنهاد می‌کنیم. دوپیازه یا دو پیازه آلو یکی دیگر از غذاهای سنتی شیرازی است که خیلی هم راحت پخته می‌شود. همان مواد اولیه‌ای که معمولاً در تمام خانه‌ها هست برای پخت این غذا استفاده می‌شود و همین هم باعث شده که غذای راحتی باشد.

از غذاهای محلی شیرازی‌ها، دمپختک، مخلوط دم کرده برنج با مواد دیگر است. دمپختک در ایران انواع مختلفی دارد و به دلیل سادگی در پخت و خوشمزگی و مقوی بودن از محبوبیت بالایی برخوردار است. یک خورشت خوش طعم دیگر که ترکیبی از کنگر، گوشت گوشفندی، آلو خورشتی شیرین، آب نارنج، ادویه خورشتی، پیاز، نمک و فلفل است. اگر علاقه ای به کنگر ندارید حتما با خوردن این خورشت نظرتان عوض می شود.

خوشمزه‌ترین غذاهای سنتی ایرانی کدامند؟

وقتی صحبت از سفر به جنوب ایرانمی‌شود، یکی از اولین چیزهایی که به ذهن می‌رسد، غذاهای متنوع و خوش آب و رنگ جنوبی با ادویه‌های تند و آتشی آن است. کباب کوبیده یونانی هم به همین شیوه آماده می‌شود و گوشت کباب کوبیده داخل لایه چربی پیچیده و به سیخ کشیده و کباب می‌شود. چکدرمه یا چگدیرمه یکی از معروف‌ترین غذاهای گرگان است که در مجالس و مهمانی‌ها حضور پر رنگی دارد. برای پخت کوفته از مرغ، لپه، ادویه، تخم‌مرغ، سبزی تازه، گردو، پیازداغ و آرد استفاده می شود.

دمپختک؛ از مشهورترین غذاهای محلی شیرازی‌ها

گوشت چرخ‌کرده را به این مخلوط اضافه کنید و باکمی آب جوش بگذارید کاملاً ترکیب شود و رنگ و لعاب خوبی بگیرد. استانبولی یا دمی گوجه یكی از مجله خبری غذا ساده ترین غذاهای خوشمزه است كه با مواد دم دستی ساده هم تهیه میشود. كوفته تبریزی یكی از مشهورترین و خوشمزه‌ترین غذاهای سنتی ایران است.

برنج آبکش شده را به کاسه تخم‌ها اضافه کرده و به‌آرامی هم بزنید تا کاملاً مخلوط شوند. سپس قابلمه‌ای را که برای پخت ته‌چین آماده کرده‌اید با روغن، چرب کنید. نصف مخلوط برنج را کف قابلمه بریزید و با پشت قاشق کف قابلمه فشار دهید.

وقتی میگیم ناهار چی بپزم؟ حتما نباید یک غذای سخت و پرزحمت را در ذهنمان یادآوری کنیم. انواع سوپ و آش نیز وعده های غذایی خوش طعم و سالمی هستند. آش دوغ یکی از غذاهای اصیل و خوشمزه است که اصلیت آن مربوط به استان اردبیل است. لوبیا پلو غذای اصیل ایرانی است که طرفداران بسیاری هم دارد.