لیست کامل طرز تهیه انواع غذاهای ایرانی سنتی و محلی ایران کوک-غذا شرقی

دو پیازه شیرازی معجونی متشکل از پیاز، سیب زمینی، آب لیمو، جعفری، نمک، فلفل، زردچوبه و کره است. در مناطق شاندیز و ترقبه که قدم می‌گذارید، حتماً شیشلیک را امتحان کنید. بهترین و خوشمزه‌ترین شیشلیک‌های ایران، در همین نواحی ترقبه و شاندیز طبخ می‌شود. برای کیفیت شیشلیک دو نکته را باید در نظر داشته باشید که این دو نکته را مشهدی‌ها به خوبی رعایت کرده‌اند. جالب است بدانید شیش از کلمه‌ ترکی به نام سیخ گرفته شده است و شیشلیک هم همان گوشت کباب شده‌ به سیخ کشیده شده است.

یکی از ویژگی‌های طبخ ماهی شکم‌پر این است که می‌توان آن را درون فر یا روی گاز پخت. به علاوه این غذا را می‌توان هم با سبزی پلو و هم با برنج ساده و سفید نوش جان کرد. شیرین پلو و یا برنج نگین دار که از آجیل و میوه های خشک تهیه می شود. مواد تشکیل دهنده شیرین پلو برنج, مرغ , پیاز, مغز بادام و پسته و خلال پوست پرتقال است. توصیه می‌شود برای این که روغن مورد استفاده در ته‌چین را به کمترین میزان ممکن برسانید، آن را درون فر بپزید. جای آش ارده یا همون ارده پلو تو این لیست غذاهای ایرانی خالیه بنظرم.

  • معمولا اسم غذاهای ایرانی بر اساس موادی که در طرز پخت انواع غذای ایرانی به کار می‌رود، انتخاب می‌شوند.
  • غذاهای کرمان بخش مهمی از فرهنگ باستانی آن را تشکیل می‌دهند.
  • علاوه بر این، خوردن این ماده غذایی را می‌توانید به افرادی که احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی در آن‌ها بالاست توصیه کنید.
  • آش دوغ را در بسیاری از دیگر شهرهای ایران هم درست می‌کنند.

پس برای تجربه یک شب به‌یادماندنی، بهتر است حتماً سری به رستوران رزفر بزنید. # کباب های ایرانی از آن چیزی که تصور می‌کنید، متنوع ترند. پیش از همه می‌رویم سراغ کباب کوبیده، کبابی که با گوشت قرمز، پیاز خرد شده و نمک و فلفل پخته می شود. پس از آن کباب مجله خبری غذا برگ پیش روی شماست که با ورقه های نازک گوشت بره یا گاو، به همراه آب لیمو، پیاز، زعفران و کره طبخ می‌شود. کباب مرغ یا جوجه که در گذشته با استخوان و بر روی آتش کباب می‌شده، امروزه پس از خواباندن گوشت مرغ در آب لیمو و زعفران، بر روی آتش کباب می‌کنند.

۸- آبگوشت سنتی ایرانی

سپس کره را به تکه‌های کوچکی تقسیم کرده و در قسمت‌های مختلف برنج قرار دهید. حالا نوبت آن است که قابلمه را روی شعله ملایم گاز بگذارید. برای تهیه باقالی قاتق اول سیرها را رنده می‌کنیم و سپس آن‌ها را درون مقداری روغن تفت می‌دهیم. در مرحله اول باید گوشت‌ها را به ابعاد دلخواه خرد کرده، درون قابلمه قرار دهید و مقداری روغن اضافه کنید. در مرحله اول لازم است که نخود‌ها را از شب قبل خیس کرده باشید. بعد از آنکه خوب خیس خوردند آن‌ها را درون یک قابلمه ریخته و مقداری آب سرد روی آن‌ها بریزید و اجازه دهید نخود‌ها به خوبی پخته شوند.

شیرین قاتق گیلان

برای مطالعه طرز تهیه این خورش خوشمزه روی لینک مطلب کلیک کنید. شاید در لیست غذاهای ایرانی سنتی، «کشک بادمجان» برایتان شناخته شده‌تر باشد ولی لرستانی‌ها، یک آبگوشت خوشمزه دارند که با کشک و بادمجان درست می‌شود. طرز تهیه آبگوشت کشک بادمجان در عین شباهت زیاد به کشک بادمجان، تفاوت‌های زیادی هم با آن دارد. اگر اهل مهمانی و دورهمی‌های رسمی باشید، می‌دانید که «زرشک پلو با مرغ» یکی از بهترین انتخاب‌های غذا با مرغ در بین انواع غذاهای ایرانی است. اگر در طرز تهیه زرشک پلو با مرغ نکات کلیدی گرفتن بوی زهم مرغ را رعایت کنید، یک غذای ایرانی عالی مجلسی برای مهمانی‌ها خواهد بود. این غذای خوشمزه که اصالت آن به شهر تبریز و خطه آذربایجان برمی گردد یک غذای سنتی و اصیل است که از گدشته در سفره های مناطق مختلف ایران جای خود را باز کرده است.

این غذای ترش و خوش‌طعم را با آلو، قیسی، مرغ، شکر و زعفران می‌پزند. باقالاقاتق یکی از سالم‌ترین و لذیذترین غذاهای رشتی است. برای تهیه باقالاقاتق نوعی باقلای خاص که در گیلان می‌روید، مورد استفاده قرار می‌گیرد. از دیگر موادی که در تهیه این غذا به کار می‌رود، می‌توان به سیر، تخم‌مرغ و شوید اشاره کرد. برخی باقالاقاتق را با برنج و به عنوان غذای اصلی و برخی دیگر به عنوان پیش‎‌غذا می‌خورند. بسیار خوشمزه و زیباست که ظاهری بسیار شیک و مجلسی دارد.جالب است بدانید که خارجی ها ته چین را به خاطر ظاهر زیبایش کیک ایرانی هم می نامند.

دقت کنید برای سوپ شیر زردچوبه را باید خیلی کم اضافه کنید. سینه مرغ را به پیازداغ اضافه کنید و بگذارید با 4 لیوان آب بپزد. اغلب غذاهای ایران مقوی بوده و مناسب طبع هر ایرانی است. این غذا را در دو مرحله می­خورند، ابتدا آب آن را با نان می­خورند، سپس باقی مواد را می‌­کوبند و گوشت کوبیده درست کرده و میل می‌­کنند.

سرو قلیان در این رستوران آزاد است؛ پس اگر بوی دود شما را آزار می‌دهد، بهتر است رستوران دیگری را برای شب‌نشینی خود انتخاب کنید. رستوران بابا قدرت در زمره رستوران‌های لوکس و گران‌قیمت سنتی تهران قرار می‌گیرد و کیفیت خدمات بسیار مطلوبی دارد. همچنین لازم به ذکر است که در این رستوران سنتی از ساعت ۹ تا ۱۲ شب، گروه موسیقی، اجرای زنده سنتی برگزار می‌کنند تا شما را بیش از پیش با نوای ساز سنتی ایرانی آشنا کنند. شاید در ابتدا تصور کنید که سایمان یک نام لاتین باشد اما اصلاً اینطور نیست.