لیست کامل غذاهای ایرانی و پرطرفدار برای ناهار و شام + دستور پخت مجله تصویر زندگی

در مرحله اول تهیه شامی کباب، سیب زمینی‌ها و پیاز را پوست بگیرید و بشویید. سپس سیب زمینی‌ها را با یک رنده مناسب به صورت ریز رنده کنید و در یک کاسه مناسب بریزید. مرحله ۱ را برای پیاز هم تکرار کنید و آن را به کاسه سیب زمینی رنده شده اضافه کنید. برای ماکارانی موادی چون پیاز و سیر، رب گوجه فرنگی، ماکارانی رشته‌ای و ادویه‌جات لازم است. برای خوشمزه‌تر شدن این غذا و به طریق بازاری بعد از آبکش کردن برنج کباب را در لا به لای برنج قرار دهید و بر روی برنج زعفران دمکرده بریزید.

  • آش رشته خوشمزه‌ترین غذای ایرانی در مناسبت‌های خاص مانند ماه رمضان است.
  • پخت انواع غذاهای ایرانی، مخصوصا غذاهای محلی اصلا سخت نیست.
  • لوبیا پلو یکی از انواع غذاهای سنتی و بسیار پر طرفدار ایرانی است که با مواد غذایی متنوعی تهیه می شود.

لوبیا پلو یکی دیگر از انواع غذای ایرانی می باشد که سرو کردنش رسم و رسوم خاصی دارد. به عنوان یکی از پلوهای خوشمزه ایرانی لوبیا پلو را نمی ‌توانیم از قلم بیندازیم. لوبیا پلو را به طور معمول همراه با تزیین سیب زمینی و یا نان طبخ می‌ کنندن سالاد شیرازی، ماست و سبزی خوردن هم در کنار این پلو ترکیب بسیار خوشمزه و جذابی را ایجاد می ‌کند. برای تهیه کردن لوبیا پلو، لوبیا سبز خرد شده را همراه با گوشت، رب پیاز و ادویه جات و گوجه فرنگی ترکیب می‌ کنند و روی حرارت ملایم قرار می‌ دهند تا دم بکشد. یکی از بهترین غذاهای ایرانی که به شمال کشور تعلق دارد، «خورش غوره مسما» است.

کوفته تبریزی

دستور پخت سیب‌زمینی شکم پر بسیار ساده است و کافی است پس از پخت نیم ساعته سیب‌زمینی‌ها، داخل آن‌ها را خالی کرده و با مخلوط گوشت تفت داده شده با بقیه مواد پر کنید. در نهایت نیز روی آن پنیر پیتزا بریزید و در فر قرار دهید تا در کمتر از ۱۰ دقیقه، یک غذای لذیذ بپزید. باقلاقاتق یا باقالی قاتوق از غذاهای خوشمزه شمالی و از قدیمی‌ترین خورش‌های محلی استان گیلان است. این غذای خوشمزه، گیاهی و مقوی با باقلای رشتی، شوید و تخم‌مرغ درست می‌شود و اغلب آن را به‌عنوان پیش‌غذا یا همراه غذا با برنج کته، سیر تازه، ماهی شور، ماهی کولی و اشپل ماهی سرو می‌کنند. قاتق در زبان محلی به‌معنای خورش و خوراک است و باقلا یا «پاچ باقلا» ماده اصلی تشکیل‌دهنده این غذا است. این غذای لذیذ با نان یا برنج خورده و معمولا در کنار آن، یک سیخ گوجه‌فرنگی کبابی، فلفل کبابی، سبزی خوردن، انواع ترشی، ماست و سالاد سرو می‌شود.

اگر در منزل گوشت در دسترس ندارید، ما به شما غذاهای با مرغ را پیشنهاد می‌دهیم. برای تهیه خورشت کدو حلوایی و ادامه آن به مقاله آن مراجعه کنید. گوشت را پاک کنید و بشویید و سپس بر روی تخته آشپزخانه با استفاده از یک چاقوی تیز به اندازه خورشتی آن ها را خرد کنید. صبر کنید تا روغن داغ شود، سپس پیاز خرد شده را به همراه سیر رنده شده به قابلمه اضافه کنید و مقداری آن ها را تفت دهید. بعد از اینکه مقداری سیر و پیاز تفت خوردند و نرم شدند به آن زردچوبه و مقداری فلفل سیاه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد با هم یکدست شوند و تفت بخورند.

خورشت قورمه سبزی؛ از خوشمزه‌‌ترین غذاهای ایرانی

باید اضافه کرد که پسته موجود در قیمه نثار به دلیل مقدار زیاد کلسیمی که دارد، می‌تواند برای افرادی که در معرض پوکی استخوان هستند بسیار مفید باشد. علاوه بر این، خوردن این ماده غذایی را می‌توانید به افرادی که احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی در آن‌ها بالاست توصیه کنید. تعداد کثیری از بهترین غذاهای سنتی ایرانی از سراسر کشور گردآوری کردیم که در ادامه مختصرا به آنها میپردازیم . برای این غذا به میگو پاک شده، گشنیز و شنبلیله، سیر، پیاز، رب گوجه فرنگی و تمر هندی نیاز داریم.

همان‌طور که از اسم این غذای ایرانی مشخص است، در طرز تهیه این کوفته سنتی، سبزی به عنوان ماده اصلی استفاده می‌شود. بنابراین رنگ آن هم با سایر انواع کوفته متفاوت و در نتیجه سبز خواهد بود. این غذا در اصل یک غذای مجلسی برای شیرازی‌‌ها است و با نان سرو می‌شود. جنوبی‌ها در طرز تهیه خورش میگو، از سس گوجه فرنگی هم استفاده می‌کنند. البته مهارت گرفتن بوی زهم میگو را هم باید قبل از درست کردن این خورشت ایرانی خوشمزه یاد بگیرید.

در طرز پخت غذای ایرانی خورش آلو، می‌توانید از آلو جنگلی یا خورشی و آلو بخارا استفاده کنید. اگر اهل مهمانی و دورهمی‌های رسمی باشید، می‌دانید که «زرشک پلو با مرغ» یکی از بهترین انتخاب‌های غذا با مرغ در بین انواع غذاهای ایرانی است. اگر در طرز تهیه زرشک پلو با مرغ نکات کلیدی گرفتن بوی زهم مرغ را رعایت کنید، یک غذای ایرانی عالی مجلسی برای مهمانی‌ها خواهد بود. همانطور که از نامش پیداست” کوفته تبریزی” متعلق به تبریز است و یکی از غذاهای سنتی این منطقه به شمار می رود که امروزه در بیشتر نقاط کشور طبخ میشود. این غذای خوشمزه با ترکیبی از موادی همچون برنج، گوشت چرخ کرده، سبزیجات و … به دست می آید که پس از ترکیبشان با هم به صورت گرد در می آید و سپس پخته می شود.

انواع همبرگر و پاستا و ترکیب غذاهای سنتی ما با غذاهای جدید مثل لازانیا این لیست را کامل می کنند. برای پختن کوفته سبزی شیرازی، ابتدا باید‌ سس آن را درست کنید. در سس کوفته شیرازی، برخلاف دیگر کوفته‌ها، از مواد خود کوفته هم استفاده می‌شود و به همین خاطر هم به آش شباهت بیشتری دارد. بعد از پختن سس، کوفته‌ها را باید درست کنید و مواد میانی را در آن‌ها بگذارید و فرم دهید.