لیست کامل غذاهای ایرانی و پرطرفدار برای ناهار و شام + دستور پخت مجله تصویر زندگی

انواع حبوبات مانند نخود و لوبیا، سبزی‌های مختلف، تره و انواع سبزی‌های کوهی و محلی از مواد اولیه آش دوغ هستند. این آش مخصوص و ترش مزه را می‌توان به‌صورت گیاهی یا همراه با کوفته قلقلی گوشت چرخ‌کرده یا گوشت ریش‌ریش شده به‌عنوان یک میان‌وعده و پیش‌غذا یا حتی در وعده ناهار سرو کرد. مرصع پلو از غذاهای سنتی استان قزوین، خراسان و فارس به شمار می‌رود و معمولا برای مراسم رسمی و عروسی سرو می‌شود.

  • این غذای خوشمزه با طعمی ملس در فصل بهار قابل درست کردن با برگ مو (برگ انگور) است.
  • از بهترین غذاهای ایرانی تابستانی می‌توان به «آلبالو پلو» اشاره کرد.
  • کوفته نیز مانند بسیاری از غذاهای دیگر ایرانی انواع مختلفی دارد و در هر شهری از ایران با مواد اولیه و دستور پخت‌های متنوع تهیه می‌شود.
  • «ته چین آلبالو» یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی است که به خاطر وجود آلبالو و زعفران ظاهر فوق‌العاده جذابی دارد.
  • گوشت را با لوبیا چشم بلبلی و پیاز می‌پزند و بعد برنج را همراه با این مواد دم می‌کنند.

در لیست غذاهای خوشمزه ایرانی با برنج، «لوبیا پلو» جزو شناخته‌شده‌ترین غذاهای ایرانی است. طرز تهیه لوبیا پلو معمولا با لوبیای سبز متداول‌تر است ولی می‌توان از لوبیای سفید هم در آن‌ استفاده کرد. از میان غذاهای ایرانی متعلق به جنوب کشور، «خورش قلیه ماهی» یکی از محبوب‌ترین غذاهاست. در طرز تهیه خورش قلیه ماهی معمولا از سبزیجات محلی هم استفاده می‌شود و در اصل جنوبی‌ها سبزی مخصوص قلیه دارند که برای درست کردن این غذای خوشمزه ایرانی استفاده می‌کنند. شاید در میان اسم غذاهای ایرانی «خورش طلا کوله» کمی غریب باشد.

لیست انواع غذاهای ایرانی با برنج؛ 11 مدل غذای ایرانی با برنج

برای تهیه ته دیگ که در انتهای قابلمه برنج را با روغن مخلوط می کنند اما انواع دیگری از ته دیگ وجود دارد مانند سیب زمینی . شیرین پلو و یا برنج نگین دار که از آجیل و میوه های خشک تهیه می شود. مواد تشکیل دهنده شیرین پلو برنج, مرغ , پیاز, مغز بادام و پسته و خلال پوست پرتقال است. برای تهیه آش رشته حبوبات و سبزی ها را با هم مخلوط کرده و در انتها رشته ها را به آن اضافه می کنند و برای تزیین آش از نعنا و سیر و پیاز سرخ کرده و کشک از آن استفاده می کنند.

سپس کرفس‌هایی که از قبل شسته و تفت داده‌اید را قابلمه خود اضافه کنید. در اینجا فهرست‌وار لیست غذاهایی که به هنگام ناهار می‌توانید بپزید را به شما آموزش می‌دهم. برای پختن غذا ها موارد مختلفی را در نظر بگیرید تا در وضعیت سلامت بمانید. به طور مثال خوردن بعضی از غذاهای ایرانی مثل کله پاچه و غیره که چربی زیادی دارند برای افرادی با چربی بالا توصیه نمی شود و می توانند غذاهای کم چرب تر و یا غذاهای رژیمی را مصرف کنند. در استان‌های شمالی با فرا رسیدن فصل انار، طبخ خورشت ناردونی محبوبیت زیادی بین ساکنین شهرهای شمالی پیدا می‌کند.

اما این غذای خوشمزه برای ناهار وپذیرایی از مهمان به خصوص با گوشت قلقلی گزینه مناسبی است. ادویه‌هایی چون نمک و فلفل، زردچوبه و پودر آویشن را به پیاز و سیر اضافه می‌کنیم. سپس گوشت چرخ‌کرده را به پیاز اضافه و تفت می‌دهیم تا تغییر رنگ بدهد و بوی زهم آن از بین برود. البته می‌توانید به جای گوشت چرخ کرده از سینه مرغ استفاده کنید. در ابتدای کار برنج را شسته و در مقدار مناسبی آب آن را خیس می‌کنیم. ۳ عدد پیاز را به صورت نگینی خرد می‌کنیم و تفت می‌دهیم تا کمی سرخ و طلایی شود.

خلاصه بازی بین ولز ۰ – ۲ ایران جام جهانی قطر

با توجه به نوع پخت چلو کباب ها امروزه انواع کباب کوبیده در میان توریست ها نیز طرفداران خاصی پیدا کرده است. در کنار چلو کباب می توان با گوجه، سبزی و برنج زعفرانی یک وعده غذایی کامل سرو کرد. البته بسیاری از افراد ترجیح می دهند که به جای برنج، کباب کوبیده را با نان و البته نان سنگک مصرف کنند.

اول سیری در ایران، بعدا سفر در ایران – سایت سیری در ایران مجوز نشر دیجیتال برخط را از رسانه های دیجیتال کسب کرده و در ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی ثبت شده است. همچنین نماد اعتماد الکترونیکی را از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صمت اخذ نموده است. امیدواریم که سایت “سیری در ایران” برای شما مفید بوده و بتوانید از مطالب آن بهره کافی ببرید. اگر از محتوای سایت راضی بوده و استفاده کردید، برای حمایت از ما، سایت را به هموطنان دیگر نیز معرفی نمائید. بله درست میفرمایید چون این غذاها جمع تمام مناطق هست امکان داره که نشنیده باشید.

این تیم امیدوار است با تلاشش باعث ارتقای سطح آشپزی ایران شود. اگر در این مسیر به شما کمکی کرده‌ایم خوشحال می‌شویم نظرتان را بدانیم. یزد، شهر باقلواهای بادام، کیک یزدی، قطاب و شیرینی‌های محلی سرخ شده است.