لیست کامل غذاهای ایرانی و پرطرفدار برای ناهار و شام + دستور پخت مجله تصویر زندگی-غذا شرقی

فرآیند تولید قرمه سبزی با قرمه کردن گوشت آغاز شد و در طی قرن‌ها، افزودنی‌های خوش طعم دیگر مثل سبزی قورمه و چاشنی‌های ترشی با این خورش هم‌نشین شدند. به همین خاطر از قدیم آن را به روش‌های خاصی (خشک کردن، نمک سود کردن و البته قرمه کردن) نگهداری می‌کردند. این روش هنوز هم در بسیاری از نقاط کشور و به ویژه در میان عشایر و روستاییان کاربرد دارد. از جمله غذاهای پرطرفدار ایرانی لذیذ و بومی قزوین قیمه نثار، جوجه بروستد، دیماج، آش دوغ، شیرین پلو، کوکو شیرین است.

خب برای این وقت ها که ممکنه برای همه پیش بیاد، ما یه فهرست تشکیل دادیم از خوشمزه ترین غذای ایرانی. ایران با توجه به تاریخی که دارد، گنجینه‌ای از انواع غذای اصیل، پاک و لذیذ است. غذاهای ایرانی به خاطر ادویه‌های خاص زعفران، زیره و زردچوبه، انواع سبزیجات تازه، اقلیم متنوع و دستورپخت‌های کهن و جا افتاده طعم خاص و خوبی دارند. ترکیب بی‌نظیر برنج، باقالا، شوید و روغن به همراه گوشت یکی از خوشمزه­ترین ترکیبات مجلسی است.

  • بین لیست غذای استان کهگیلویه و بویراحمد بیلهر پلو وجود داره .
  • این تنها بخشی از لیست بلند بالای غذاهای ساده ایرانی است.
  • «کباب سرداشی» یکی دیگر از غذاهای ایرانی فوق‌العاده لذیذ و خوشمزه است که در شهر همدان طبخ می‌شود.
  • در ابتدا کرفس‌ها را بشویید و به تکه‌های مساوی و کوچک خورد کنید.
  • سپس آن‌ها را با یک چاقوی مناسب به صورت خلالی خرد کنید.
  • این غذا ها در لیست غذاهای پرطرفدار ایرانی نیز قرار میگیرند و شما میتوانید از این لیست برای پخت غذاها برای مجالس خود استفاده کنید.

این غذا به عنوان غذای سنتی خاورمیانه هم شناخته می­‌شود. در کتاب کارنامه خورش به نگارش نادرمیرزای قاجار از حلیم با نام کهن هریسه نام برده است. واژه یخنی در میان بعضی شهرها مانند کازرون و شیراز همچنان شنیده می‌شود و غذایی مانند آبگوشت است. در گذشته این غذا به عنوان غذای مهمانی شناخته می‌شد و در مهمانی‌ها به عنوان یک غذای مقوی در سفره قرار می‌گرفت.

بهترین و سالم ترین ماهی های شمال و جنوب برای خوردن

به‌طورکلی برای ته‌چین به ماست چکیده و زعفران و یک عدد تخم‌مرغ احتیاج داریم تا با برنج مخلوط کنیم، اما برای این ته‌چین، اسفناج تازه نیز باید داشته باشیم. رکن اصلی این غذا، زرشک است که باید با مقداری شکر و کره آن را تفت بدهید و زعفران اضافه کنید تا زرشک پلو با مرغ مجلسی شما آمادة نوش جان کردن شود. برای تهیه میگو پلو به میگو پاک شده، گشنیز، پیاز،سیر، زعفران، رب گوجه فرنگی به همراه برنج نیاز داریم. ابتدا پیاز و سیر ها را پوست بگیرید و بشویید و بر روی تخته آشپزخانه با استفاده از یک چاقوی به صورت نگینی خرد کنید.

اما آنچه که می توان حدس زد داشتن دوغ در دستور پخت است. این غذای محلی ترش مزه بسیار شبیه قیمه است حتی گاهی ممکن است با دیدن آن نیز همین برداشت را داشته باشید. چرا که به جای آب در پخت این خورشت از دوغ استفاده می شود و چه بهتر که دوغ هم محلی و ترش باشد. البته که بایددر استفاده از لیمو عمانی دقت کنید که ترشی خورشت نهایی به قاعده باشد. پیاد داغ، زردچوبه، لپه را مخلوط میکنید و گوشت را اضافه میکنید. در بین انواع غذاهای ایرانی غذاهای سنتی ایرانی طرفداران مخصوص خود را دارد و بیشتر این ها غذایی هستند که از گذشته رایج بودند و جزو غذاهای اصلی محسوب می شدند.

افرادی که گیاه خوار هستند می توانند با کباب کردن پنیر، پروتئین های مشابه کباب گوشت را دریافت کنند. در ادامه، خوش طعم ترین کباب های ایرانی را معرفی می کنیم. در این لیست غذاهایی نام برده می شوند که در واقع در فرهنگ ما بیشتر به نام لیست غذاهای بدون برنج شناخته می شوند. انواع جوجه کباب که میتوان گفت جز غذاهای مجلسی ایرانی محسوب میشود و در عروسی ها و مجالس این غذا معمولا سرو میشود. مرغ یکی از گوشت های مورد علاقه و بسیار پر کاربرد در غذاهای ایرانی است، که از آن چه با برنج و چه بدون برنج بسیار زیاد استفاده می شود. اگر بخواهیم نام غذاهای پرطرفدار ایرانی را بگوییم لیست بسیار بلند بالایی ازغذاها را خواهیم داشت که هرکدام طرفداران پر و پا قرص خودشان دارند.

لیست غذاهای ایرانی نونی

هنگامی که میوه های تازه در دسترس نیستند، می‌توان از انواع مختلفی از ترشی، مارمالاد، مربا و میوه‌های خشک عالی مانند انجیر، زردآلو و هلو استفاده کرد. میوه‌های ایرانی شامل مرکبات، زردآلو، هلو، گیلاس، سیب، آلو، گلابی، انار و بسیاری از انواع انگور و خربزه یا طالبی می‌شود. ایرانیان برای تهیه انواع سالاد از زیتون، آب لیمو، آب‌غوره، نمک و فلفل استفاده می‌کنند.

لیست خوشمزه ترین غذاهای ایرانی

رازی که در قرمه سبزی وجود دارد قطعا تبحر و حرفه ای بودن در جا انداختن غذاست که بتوانند غذا را به صورت جا افتاده ای در بیاورند. این غذا را معمولا با برنج زعفرانی و تهدیگ با نان لواش میل میکنند. یکی از پلوهای ایرانی که ترکیبی از برنج و خلال پسته، هویج، مجله خبری غذا زرشک، خلال بادام، پوست پرتقال و زعفران ایرانی می باشد جواهر پلو نام دارد. که به عنوان محبوب ترین غذای خارجی ها در ایران به شمار می رود. جالب است بدانید ایرانیان برای اینکه تعادل را در طعم این غذا به وجود بیاورند زرشک را با کمی شکر تفت میدهند.