لیست کامل غذاهای ایرانی و پرطرفدار برای ناهار و شام + دستور پخت مجله تصویر زندگی-غذا شرقی

البته همانطور که مطمئنا می دانید اکثر غذاهای اصیل ایرانی نیاز به زمان زیادی برای آماده شدن دارند. در این مطلب سعی می کنیم لیستی کامل از غذاهای ایرانی را برای شما عزیزان جمع آوری کنیم. برای مشاهده آموزش هر دستور غذا، کافیست روی عکس آن کلیک کنید. دلمه در ایران یکی از غذاهای محلی استان های آذربایجان غربی و شرقی به حساب می آید، با این حال امروزه در سرتاسر ایران این غذای خوشمزه طبخ می شود. زرشک پلو با مرغ یکی از انواع غذاهای پلویی ایرانی است که از محبوبیت خاصی در میان ایرانیان برخوردار است.

  • در طرز تهیه خورش قلیه ماهی معمولا از سبزیجات محلی هم استفاده می‌شود و در اصل جنوبی‌ها سبزی مخصوص قلیه دارند که برای درست کردن این غذای خوشمزه ایرانی استفاده می‌کنند.
  • فهرستی از انواع غذاهای خوشمزه ایرانی از جمله غذاهای ایرانی با برنج و فهرستی مفصل از دستور انواع غذاهای ایرانی را برای شما گردآوری کرده‌ایم.
  • برخی از افراد هم مرغ را به صورت پخته شده و یا سرخ شده میل می ‌کنند.
  • یکی از پلوهای ایرانی که ترکیبی از برنج و خلال پسته، هویج، زرشک، خلال بادام، پوست پرتقال و زعفران ایرانی می باشد جواهر پلو نام دارد.

اینکه تاریخچه هر غذایی را در کنار تاریخچه هر شهری بدانید ناخودآگاه طعم آن نیز در ذهن شما ماندگار خواهد شد به همین جهت مقاله بهترین غذاهای ایرانی به تفکیک هر شهر رو آماده کردیم. در دل هر شهر علاوه بر داستان های تاریخی باید به پای داستان های فرهنگ غذایی آن نیز نشست. شله یکی از غذاهای منحصربه‌فرد سنتی مشهد است که هر ساله مخصوصاً ماه‌های محرم و صفر با آداب و رسوم خاص معنوی طبخ و در فضایی ملکوتی از عزاداران و هیئت‌های عزاداری پذیرایی می‌شود. پختن شله مشهدی، به تجربه بالا، دقت فراوان و حوصله زیاد نیاز دارد. نان های محلی به طعم بی نظیر و تجربه خاص آن کمک می‌کند.

بهترین و سالم ترین ماهی های شمال و جنوب برای خوردن

خانواده ایرانی روزانه می تواند به جدیدترین محتواها از معتبرترین منابع دنیا دسترسی داشته باشد. ده درصد جمعیت ایران شامل قبایل عشایری است که گله بز و گوسفند دارند. از شیر بزها و گوسفندان برای تهیه ماست، پنیر و کره غنی شده استفاده می‌کنند. با اضافه کردن کمی ماست به شیر تازه آن را تحریک می‌کنند تا ماست جدیدی تولید شود.

غذای ایرانی خوشمزه را در چه ظرفی بخوریم؟

قابلمه های با روکش گرانیتی معمولا هم سبک هستن و هم کاملا نچسبن. فقط ظرف رو با کمی روغن چرب کنید و برنجتون رو بریزید داخلش. البته مجله خبری غذا برای ته چین چون خودش روغن داره نیاز به روغن زیادی نیس. روی مواد ته چین ر با قاشق فشار بدید تا صاف بشه و خوب به هم بچسبه.

این غذا ها منبع فوق العاده ای از انواع ویتامین ها، پروتئین و کلسیم هستند.خوراک ها را می توان با سبزیجات یا گوشت، مرغ و ماهی طبخ کرد. در ادامه، به خوشمزه ترین لیست غذاهای ایرانی که در هرکدام از دسته های طبقه بندی شده بالا قرار می گیرند، اشاره می کنیم. در لیست غذاهای ایرانی کوفته ها توپک های خوشمزه ای هستند که درست کردنشان کمی تبحر لازم دارد، اما نگران نباشید با تمرین می توانید تجربه کافی در تهیه آنها کسب کنید. در این مقاله لیستی از بیشتر از ۲۰ غذا را به شما معرفی کرده ایم و شما میتوانید از لیست انواع غذاهای ایرانی با برنج به عنوان ایده برای غذای مهمانی ها استفاده کنید.

تهچین یکی دیگر از غذاهای معروف، اصیل و محبوب ایرانی است. اما قدیمی ترین نوشته‌ای که از این غذا نام برده شده به قرن 8 هجری (سنه 700 – 800 شمسی) بر می‌گردد. البته در نوشته‌های قدیمی با نام آبگوشت از این غذا یاد نشده و بیشتر با نام شورباج شناخته می‌شده. پیش‌تر از این‌ها هم، غذایی به نام نخودآب -یا یخنی- بین مردم رایج بود و عده‌ای می گویند آبگوشت امروزی، همان نخودآب است که دستخوش تغییراتی شده است.