لیست کامل غذاهای ایرانی و پرطرفدار برای ناهار و شام + دستور پخت مجله تصویر زندگی-غذا شرقی

می توان این خورشت را به همراه سیب زمینی یا بادمجان سرخ شده، در کنار برنج ایرانی خوشمزه برای یک مهمانی ساده سرو کرد. نون چرب یا نون چربی از غذاهای مشهور دزفول در استان خوزستان است. برای تهیه این غذا یک خورش خوشمزه درست می‌کنند، خورشی که از گوشت، نخود، پیاز و رب درست شده است. سپس آب خورش را در یک ظرف بزرگ می‎‌ریزند و نان لواش داخل ظرف می‌گذارند.

  • در ادامه، خوش طعم ترین کباب های ایرانی را معرفی می کنیم.
  • این غذا در اصل یک غذای مجلسی برای شیرازی‌‌ها است و با نان سرو می‌شود.
  • شما می‌توانید سوتی پلو را با انواع خورشت‌های شیرین میل کنید.
  • برای تزیین می‌توانید کمی پنیر پیتزا نیز روی آن بریزید.

استان مرکزی به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی خود از آب و هوایی متنوع برخوردار است و همین باعث تأثیری شگرف در غذاهای محلی آن شده است. قم شهری زیارتی و دارای جاذبه‌های گردشگری معنوی، طبیعی و تاریخی متعدد است, اما بد نیست بدانید که این شهر غذاهای سنتی پرطرفدار نیز دارد. در کل این کوفته‌ها شبیه همان کوفته تبریزی هستند با این تفاوت که در هرک دام یکی از مواد اولیه متفاوت است. نام هر یک از این غذاها نشان می‌دهد که کدام مواد اولیه در آن‌ها متفاوت است.

خورشت ناردون

انواع کباب‌ها و آش‌ها و در کل تمامی غذاهای سنتی ایرانی دستور پخت فوق‌العاده‌ای دارند که تهیه آن‌ها طعم لذت بخش و ماندگاری را برای ما به یادگار خواهد گذاشت. از جمله دلمه برگ مو، دلمه گوجه فرنگی، ولمه بادمجان و دلمه فلفل دلمه ای، دلمه کلم و دلمه پیاز. مواد تشکیل دهنده تمام انواع دلمه اغلب برنج و گوشت و انواع سبزیجات معطر است.

طرز تهیه دلمه سیب زمینی

در پخت غذاهای مشهدی از مواد غذایی تازه و درجه‌ی یک استفاده می‌شود و در نتیجه همیشه طعم و عطری خوب و خاطره انگیز دارند. امکان ندارد غذاهای محلی و خوشمزه مشهد را تست کنید و تعریف نکنید. در سفر به مشهد علاوه بر زیارت و گشت و گذار در مراکز خرید، می‌توانید غذاهای سنتی خوشمزه این شهر را امتحان کنید و از طعم دلچسب این غذاها لذت ببرید. غذای محلی مجله خبری غذا ایرانیغذاهای محلی ایرانی به دلیل تنوع جغرافیایی و وجود انواع محصولات، از متنوع ترین‌ها در میان کشور است. است که بسیار پرطرفدار بوده و با گوشت، پیاز، نخود، سیب زمینی، رازیانه، گوجه فرنگی و رب پخته می­شود. در این میان، ماهی شکم‌پر که از محبوب‌ترین غذا‌های ایرانی در خطه شمال و البته جنوب کشور به شمار می‌رود هم تنوع بالایی در محتویات دارد.

همه‌ی ما با این غذای خوش ‌بر و روی زعفرانی و ته دیگی ایرانی آشنا هستیم؛ ته‌چین! ته‌چین یكی از غذاهای ایرانی محبوب و رایج است كه معمولاً در پخت آن از ماست، برنج، زعفران و تخم مرغ استفاده می‌شود. همان‌طور که گفته شد یکی از محتویات اصلی قیمه نثار، خلال بادام و پسته است. معمولاً توصیه می‌شود که به خاطر حفظ ارزش غذایی این مواد، آن‌ها را برای یک ساعت در آب قرار دهید تا به خوبی خیس بخورند.