لیست 50 تا از بهترین غذاهای ایرانی حس یاد

این غذا با دوغ و ماست بسیار خوشمزه می‌شود و ظاهر آن مانند چلو گوشت است که طعم لذیذ گوشت بخاطر نحوه طبخ آن را متفاوت کرده است. مطمئنا حالا بیشتر از قبل اعتماد دارید چون یک نکته مهم از خودتان را به شما یادآوری کردیم. اینکه فرهنگ هر شهر و کشور در پخت و پز مردمش نیز تاثیر دارد را همه قبول داریم. مردمان غرب از فرانسه و آلمان تا انگلستان و … هر کدام یک دستور پخت و آداب و رسومی حتی برای نحوه غذا خوردن دارند.

برخی حبوبات ادویه ها و رب هم از دیگر اجزای این غذای دلچسب است. بین خودمان بماند اما هر نوع آبگوشتی را باید با پیاز خورد تا آنچنان که باید به دل بچسبد. در ایران انواع و اقسام کباب وجود دارد که به روش‌های مختلف و با اسم‌های متفاوت درست می‌شود.

قیمه به طور معمول با خلال سیب زمینی سرخ شده و گاهی اوقات هم با بادمجان تهیه می شود که به طور کلی اولی را به قیمه سیب زمینی و دومی را قیمه بادمجان می‌ شناسند.. برای تهیه کردن خورش قیمه، گوشت قیمه شده را با لپه، پیاز، لیمو عمانی، گوجه فرنگی و آب طبخ می ‌کنند تا کاملاً جا بیفتد در آخر هم سیب زمینی های سرخ شده و یا بادمجان را به خورش اضافه می نمایند. این خورش را به همراه با برنج ساده زعفرانی نوش جان می کنند. «قورمه سبزی» یا خورش سبزی از بهترین غذاهای ایرانی است که در شهرهای مختلف کشور به شیوه مشابهی پخته می‌شود. طرز تهیه قورمه سبزی مجلسی و جا افتاده به عنوان یک غذای ایرانی اصیل اصلا سخت نیست و کافی است فوت و فن‌های پخت آن را به کار ببندید. دو پیازه یا دو پیازا، در واقع نام دسته‌ای بزرگ از غذاهای رایج و محبوب در بخش‌هایی از ایران از شیراز گرفته تا بوشهر و سیستان و بلوچستان و همچنین در افغانستان، پاکستان و هند است.

  • باقالی پلو با ماهیچه در ابتدا غذای محبوب و رایج در دربار پادشاهان و حاکمان بود؛ اما به‌تدریج به خانه‌های مردم نیز راه پیدا کرد.
  • برای ادامه مطلب طرز تهیه غوره مسما به روش گیلانی‌ها اینجا کلیک کنید.
  • طرز تهیه خورش لبو بسیار ساده است و معمولا به خاطر رنگ جذابش، طرفداران زیادی هم دارد.

غوره مسما جز خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی است که از کنار هم قرار گرفتن گوشت قرمز یا مرغ، بادمجان، پیاز و گوجه تهیه می‌شود. یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای سمنان ته چین مرغ است که در سایر استان‌های کشور هم محبوبیت زیادی پیدا کرده است. این غذا طعم لذیذی داشته و برای مهمانی و دورهمی‌های خانوادگی یک انتخاب عالی به شمار می‌رود. اگر شما بخواهیدباقالی پلورا همراه با ماهیچه تهیه کنید باید به خوبی بدانید که یکی از لذیذترین و مجلسی ترین غذای ایرانی را انتخاب کرده اید.

طرز تهیه بزقرمه مجلسی و خوشمزه به روش سنتی

ته چین مرغ که جز پرطرفدارترین غذاهای ایرانی محسوب میشود و در مجالس و عروسی ها نیز از آن استفاده میشود. چلو کباب تابه ای با سماق که به عنوان یک غذای مجلسی ایرانی در لیست بهترین غذاهای ایرانی قرار گرفته است. باقالی پلو با ماهیچه که جز بهترین غذاهای ایرانی محسوب میشود و طرفداران زیادی دارد. لیست انواع غذاهای ایرانی با برنج بسیار طولانی میباشد زیرا برنج یکی از غذا های اصلی ایرانیان محسوب میشود و اکثرا به عنوان غذای مجلسی برنج در کنار خورشت ها سرو میشود. تعداد محدودی از انواع غذاهای ایرانی هستند که با برنج سرو نمیشوند به همین دلیل میتوان گفت در زندگی های امروزی برنج یکی از اجزا جدا نشدنی سفره های ایرانی میباشد.

میگو پلو زعفرانی که در لیست انواع غذاهای ایرانی و خارجی مجلسی قرار میگیرد. به دلیل شرایط جغرافیایی ایران و کشت زیاد این دانه خوش طعم و خوش عذر غذاها هم تاثیر زیادی از آن گرفته اند. در اولین مرحله از طرز تهیه کباب سرداشی همدان باید ۱ عدد سیب زمینی و پیاز را پوست بگیرید و خوب بشویید. آب اضافی سیب زمینی و پیاز را که ته ظرف باقی مانده دور بریزید. برای ریز کردن پیاز و سیب زمینی می‌توانید از مولینکس نیز استفاده کنید.

ممکن است اسم این غذای اصیل را با نام‌ هایی از قبیل کوفته آذری ، کوفته نخودچی و کوفته کله گنجش.. به طور مثال یکی از غذاهای سنتی ایرانی که بسیار محبوب و مشهور است کوفته تبریزی است که در همه جای ایران تهیه می‌شود که ریشه آن از شهر تبریز است. قیمه نثار جزوه غذاهایی است که به صورت سنتی در قزوین پخته می‌شود و به آنجا تعلق دارد. تنوع غذایی ما ایرانی ها آنقدر زیاد است که پاسخگوی ذائقه و سلیقه های مختلف بوده و علاوه بر تنوع غذایی بعضی از غذاها در خط های مختلف با طعم ها و روش های مختلفی تهیه و طبخ می شوند.

انواع خوراک ماهی

طرز تهیه این خورش خوشمزه و لذیذ به‌صورت کامل در مقاله‌های قبلی مجله اسنپ اکسپرس آورده شده است. با این حال دستور تهیه این غذای برنجی خوشمزه را برای شما آورده‌ایم. احتمالا در جاهای مختلف و در خانه های مختلف غذاهای متنوعی خورده باشید ولی همیشه بعضی غذاها هنگامی که توسط برخی از افراد خاص پخته می شوند عطر و طعم بهتری دارند.

دیزی که به نامآبگوشتهم نیز شناخته می شود یکی دیگر از اصیل ترین غذاهای ایرانی می باشد. اگر شما می ‌خواهید یکی از افرادی را که تا کنون غذاهای ایرانی نخورده است را با فرهنگ و آشپزی ایرانی آشنا کنید بدون شک باید به او دیزی بدهید. گوشت گوسفند همراه با حبوبات و سیب زمینی و گوجه به خوبی پخته می شود تا حسابی جا بیفتد و بعد از آن شما می توانید نان سنگک، دوغ، سبزی خوردن و پیاز را همراه با این غذای بی نظیر میل کنید. توجه داشته باشید که گوشت سیب زمینی و نخود و گوجه درون این غذا باید با یکدیگر ترکیب شده و کوبیده شوند. گوشت کوبیده لذت خوردن بسیار زیادی دارد و بیشتر افراد به خاطر گوشت کوبیده دیزی را میل می کنند.

بهترین قیمت بلیط هواپیما تبریر

در این غذا باید روغن بسیار کمی استفاده کرد زیرا پس از پخته‌شدن، گردو حسابی روغن می‌اندازد. پس از اینکه مواد خوب به هم آغشته شدند، چند لیوان آب اضافه کنید و اجازه دهید خورش برای حداقل 3 ساعت خوب بپزد تا جا بیفتد. برای این خورش گوشت گوسفندی بهترین گزینه است زیرا مزه ی خورش را بسیار لذیذتر می‌کند. ابتدا پیاز و گوشت را به خوبی سرخ کرده و سپس لوبیا قرمز و ادویه‌های موردعلاقه‌تان را به مواد اضافه کنید.