لیست 51 تا از بهترین غذاهای ایرانی حس یاد-غذا شرقی

مرصع پلو غذایی است که تهیه آن نیاز به زمان و صبر زیادی دارد ولی نتیجه آن قطعا ارزش این زمان را دارد. میگو پلوی بوشهری یکی از بهترین غذاهای ایرانی دریایی و همان‌طور که از نامش پیداست، مربوط به خطه جنوب ایران است. در گذشته این غذا مختص به جنوب کشور بود، ولی با توجه به این که مصرف میگو در سراسر ایران رایج شده، این غذا هم به نوعی همه‌گیر شده است. می‌توان گفت این غذا جزو غذاهای مقرون به صرفه به شمار می‌رود؛ در تهیه‌ی این غذا به سراغ میگوهای ریزی می‌رویم که قیمت نسبتاً مناسبی دارند.

  • فقط ظرف رو با کمی روغن چرب کنید و برنجتون رو بریزید داخلش.
  • سیب زمینی، تخم مرغ، نمک و پیاز مواد اصلی برای تهیه کوکو سیب زمینی هستند.
  • از آنجایی که غذاهای ایرانی جذابیت و خوشمزگی خاصی دارند بسیاری از افرادی که در نقاط دیگر دنیا زندگی می کنند هم با این غذاها آشنا می باشند.

بنابراین این غذای ایرانی خوشمزه هم می‌تواند یک خورش ایرانی باشد و هم جای خودش را در میان لیست انواع غذای ایرانی با برنج باز کند. در تهیه این خورشت از رب انار، گردوی چرخ شده، شکر و گوشت چرخ کرده یا گوشت مرغ استفاده می شود. همانطور که از نامش پیداست” کوفته تبریزی” متعلق به تبریز است و یکی از غذاهای سنتی این منطقه به شمار می رود که امروزه در بیشتر نقاط کشور طبخ میشود. این غذای خوشمزه با ترکیبی از موادی همچون برنج، گوشت چرخ کرده، سبزیجات و …

زیره پلو با گوشت قلقلی و بادمجان

براساس تجارب ۳۰ ساله‌ی دکتر کرمانی، رژیم گروهی بهترین راه‌حل برای حفظ انگیزه‌ی افراد طی رژیم و رسیدن به وزن مجله خبری غذا دلخواه در مدت کوتاهه. تا 30 آذر فرصت داری تا با دریافت رژیم گروهی برنافیت، 1 ماه رژیم رایگان هدیه بگیری.

| داستان زرشک پلو با مرغ

در اینجا ما لیست غذاهایی که با ماهی و میگو می‌توانید درست کنید را اشاره خواهیم کرد. برای ادامه طرز تهیه خوراک لوبیا چیتی با قارچ و سیب زمینی اینجا کلیک کنید. یکی از لذیذترین و خوشمزه‌ترین غذاهایی که برای ناهار می‌توانید درست کنید، همبرگر است. برای تهیه آن ابتدا پیاز را پوست بکنید و بشویید و با دنده ریز رنده کنید.

آلبالو پلو یکی از خوشمزه ترین و محبوب ترین غذاهای ایرانی به شمار می رود که آن را همراه با گوشت قرمز یا همان کوفته قلقلی درست می کنند. البته که بسیاری از افراد به جای گوشت قرمز گوشت مرغ درون این غذا می ریزند. تهیه کردن و طبخ آلبالو پلو به مهارت و تبحر خاصی نیاز دارد. در واقع باید بدانید که هر فردی نمی ‌تواند این غذا را به خوبی درست کند. از آنجایی که آلبالو مزه ترشی دارد باید اندازه هر یک از مواد به کار رفته شده در این غذا به درستی اندازه گیری شود تا غذا طعم خوبی پیدا کند. «اسپناساک» هم در این لیست غذای ایرانی بدون برنج، یکی از غذاهای سنتی شمال کشور است.