لیست 51 تا از بهترین غذاهای ایرانی حس یاد-غذا شرقی

جالب است که بدانید این غذا تقریبا در تمام کشورهای جهان درست می‌­شود اما در غذاهای ایرانی، سیرابی یک غذای سنتی محسوب می­‌شود. کله پاچه معمولاً برای صبحانه به عنوان یک تقویت کننده انرژی برای تمام روز، مصرف می­‌شود. رستوران­‌هایی که کله پاچه در آنجا طبخ می­‌شود به کله پزی یا طباخی معروف هستند.

کشک بادمجان جز غذاهای غیر برنجی و محبوب داخل ایران است که با طعم لذیذ خود، شما را شگفت زده خواهد کرد. منشا اصلی غذای ترش کباب استان گیلان است اما به دلیل طعم خاصی که دارد، در سراسر کشور طبخ می‌شود. خوردن لوبیا پلو با سالاد شیرازی جز بهترین ترکیباتی است که می‌توانید برای وعده غذایی ناهار یا شام در نظر بگیرید. املت اصالتا به ایران تعلق ندارد و نخستین بار در کشور فرانسه معرفی شد اما غذایی محبوب بین ایرانیان برای وعده صبحانه، ناهار یا شام به شمار می‌رود.

  • برای پختن غذا ها موارد مختلفی را در نظر بگیرید تا در وضعیت سلامت بمانید.
  • شوید، تخم مرغ و باقلای مخصوص شهر رشت که به آن پاچ باقلا میگویند تشکیل شده این خورش خوشمزه شمالی است که معمولا برای وعده ناهار آن را میل میکنند.
  • سپس گوشت چرخ‌کرده را به پیاز اضافه و تفت می‌دهیم تا تغییر رنگ بدهد و بوی زهم آن از بین برود.
  • از بهترین غذاهای ایرانی تابستانی می‌توان به «آلبالو پلو» اشاره کرد.
  • طرز تهیه یتیمچه ساده ایرانی تا حدودی شبیه یکی از غذاهای فرانسوی به نام راتاتویی است.

وقتی می‌خواهیم غذا بخوریم، یا غذا بپزیم، از سوالات اساسی که مطرح می‌شود این است که لیستی از خوشمزه ترین غذاها پیدا کنیم. امروز اینجا هستیم تا لیستی از خوشمزه ترین غذاهای ایران را با استفاده از آمار و تاریخچه غذاهای ایرانی به شما معرفی کنیم. هر دو نوع سبزی های تازه و خشک شده در فرهنگ غذایی ایرانی به چشم می‌خورد.

رسم است که اگر آبگوشت را در منزل بپزند به آن «آبگوشت» و اگر در بیرون و در داخل تنور تهیه کنند، به آن «دیزی» بگویند. اگر مهمانی با تم سنتی برگزار می کنید، لازم است که آبگوشت را به عنوان غذای اصلی سرو کنید. به شما توصیه می‌کنیم آبگوشت یا دیزی را حتما با نان سنگک و پیاز میل کنید. چیزی که با اطمینان می توانیم آن را بیان کنیم این است که لیست غذاهای ایرانی نشان می دهد که می توانیم طیف گسترده ‌ای از غذاهای جذاب و خوشمزه را در آن مشاهده کنیم. بدون تردید نوع پخت غذاهای ایرانی به شکلی است که افراد با ذائقه های مختلف به خوبی می توانند اقدام به مصرف غذاهای لذیذ کرده و با طعمی عالی یک غذای بیادماندنی سرو می کنند. جالب است بدانید که برای بسیاری از مهمانان خارجی نیز غذاهای ایرانی جذابیت بالایی داشته و از خوراکی های ایرانی به عنوان بهترین خوراکی ها در سرتاسر دنیا یاد می کنند.

برای تهیه مرغ شکم پر ابتدا، مرغ را پاک کرده و کلیه محتویات داخل آن را پاک کنید. سپس موادی مانند آب‌لیمو، دارچین، زعفران دم کرده و نمک و فلفل به همراه روغن مایع را قاطی کرده و به داخل و روی مرغ با یک فرچه آغشته کنید. بعد از پاک کردن آن را سرخ کنید و در فریزر کنگرها را فریز کنید. برای تهیه‌ی خورشت کنگر خوشمزه ابتدا پیازها را نگینی کنید. سپس در قابلمه سرخ کنید و ادویه‌های مورد نیاز را اضافه کنید.

طرز تهیه دلمه میوه

تمام آقایان که عاشق این خورش و طعم آن هستند، سرو آن را با پلو زعفرانی و ته دیگ لذیذ آن می‌ پسندند. یکی دیگر از غذاهای ایرانی که بسیار محبوب و پرطرفدار است خورش قیمه است. زرشک پلو با مرغ که یک غذای مجلسی ایرانی بوده و در بیشتر مهمانی ها این غذا سرو میشود. با این حال غذاهایی وجود دارند که اکثریت افراد یک جامعه از چشیدن طعم آن‌ها لذت می‌برند و افراد بیشتری طرفدارشان هستند. این غذاها معمولا به عنوان یک غذای ملی شناخته می‌شوند که اکثر توریست‌ها و افراد علاقه‌مند به حوزه غذای بین‌المللی آن را نمادی از فرهنگ غذایی یک کشور می‌دانند. برای درست کردن این غذا از گوشت چرخ کرده و آرد نخودچی استفاده می‌شود و سپس کوفته‌های خوشمزه داخل سس گوجه قرار می‌گیرند.

طرز تهیه کوکو سیب زمینی رستورانی با پیاز و جعفری

سپس با استفاده از یک همزن دستی یا برقی، ماست را به خوبی هم بزنید تا کاملاً صاف و یکدست شود. ته قابلمه کمی روغن ریخته و نان لواش برای ته دیگ می‌گذاریم. ۲ الی ۳ کفگیر برنج در قابلمه ریخته و روی آن زعفران دمکرده میریزیم. بعد از مخلوط کردن مواد کره آب شده به روش بن ماری رو به مواد اضافه کنید و کاملا مخلوط کنید. آب ولرم رو باید کم کم اضافه کنید و به مقداری اضافه کنید که مواد به حالت خمیری برسن و خمیر چسبندگی نداشته باشه. برای تهیه خمیر آرد رو داخل ظرف مناسبی بریزین و نمک و خمیر مایه فوری رو بهش اضافه و به خوبی مخلوط کنید.

محبوبیت باقالاپلو در خانواده‌های ایرانی به حدی است که یک عروس ایرانی برای اینکه هنر آشپزی خود را ثابت کند، سراغ باقالا پلو می‌رود. در واقع او زمانی که بتواند باقالی پلو اشتها آوری بپزد، به عنوان یک آشپز خوب شناخته می‌شود. بدون شک حداقل هر ایرانی یا چندین بار خورش قیمه (در گویش عامیانه خورشت قیمه) را خورده و یا حتی آن را پخته است. همان طور که در چند خط بالا نوشتم، گوشت، از ترکیبات اصلی زرشک پلو است.

خورش خوشمزه و مجلسی ایرانی که بدون شک تمامی افراد آن را دوست دارند و زینت بخش مهمانی ها و مجالس مهمشان است. خورش فسنجان از گردوی آسیاب شده، گوشت مرغ با رب انار و یا کوفته قلقلی تهیه می گردد. این خورش مانند قرمه ‌سبزی باید ساعت‌ ها با حرارت کم پخته شود تا به خوبی جا بیفتد. در بسیاری از نقاط مختلف ایران این خورش را به شیوه‌ های متنوع تهیه می‌ کنند.

عدس پلو دستورپخت‌های متنوعی دارد و با کمک گوشت چرخ کرده، کشمش و … می‌توان طمع آن را بهتر از همیشه کرد. جوجه کباب را همراه با گوجه کبابی مجله خبری غذا و برنج زعفرانی و کره می خورند که بسیار ترکیب خوشمزه ای است. استفاده می شود، سرو آن را به همراه نان سنگک، سبزی خوردن و دوغ تکمیل می کند.