لیست 8 غذای شمالی و محلی با دستور سایت آشپزی یامی شف-غذا شرقی

گاهی می‌توانید سری به یک کبابی قدیمی بزنید و یک پرس کوبیده خوشمزه نوش جان کنید. در شهر رشت کبابی‌های مختلفی حضور دارند؛ اما کباب سرای حاج حسین به جرئت یکی از بهترین کبابی‌های این شهر محسوب می‌شود. کباب سرای حاج حسین انواع مختلف کباب خوشمزه را سرو می‌کند؛ اما معروف‌ترین کباب آن، دوش کباب است. شهر رشت را بسیاری فقط به کباب ترش می‌شناسند؛ اما دوش کباب هم از جمله کباب‌های معروف این شهر است.

  • کدو سبز، سیب‌زمینی، پیاز، گوجه‌فرنگی، سیر، تخم مرغ و ادویه مواد به کار رفته در این غذای مازندرانی هستند.
  • همان طور که از اسم این آش پیداست، ترشی در آن نقش مهمی دارد.
  • در ابتدای جاده ماسوله، خیابان آیت‌الله کاشانی، میدان ولایت فقیه، رستورانی ساده با سردری مانند بسیاری از رستوران‌های قدیمی وجود دارد.
  • ترکیبات این غذا تخم مرغ، برنج، سیر، سبزی‌های اسفناج، جعفری، گشنیز، نعناع خالواش و آب نارنج است.
  • به غیر از آن، زرشک پلو با مرغ، اکبر جوجه، مرغ، جوجه و کباب ترش هم غذا هایی هستند که در بخش ایرانی ها قرار میگیرند.

به همین دلیل این غذا، غذایی فصلی به حساب می آید و در فصل زمستان و رشد بوته سیر در کنار ماهی و برنج سرو می شود. تقریبا می توان این غذا را به کباب تابه ای شبیه دانست اما با تفاوتهایی در شیوه ی طبخ و مواد اولیه آن که مهم ترین آن می تواند آبدار بودن گمج کباب باشد. درست می شود که در نهایت هم تخم مرغ به آن اضافه می شود که می توانید بسته به میل خود این مورد را استفاده کنید. در ادامه 15 غذای معروف شمالی را ببینید و سعی کنید که حتما هر کدام از آن ها را یکبار امتحان کنید و لذت ببرید.

معرفی خوشمزه‌ترین غذاهای جنوبی ؛ سفر به سرزمین تند و تیزهای جذاب!

این غذا از غذاهای سنتی لاهیجان است، البته در بقیه شهرها هم آن را درست می‌کنند. قیمه‌ای که با گوشت چرخ‌کرده، لپه، پیاز، گوجه‌فرنگی، زعفران، لیمو امانی، دارچین، گلاب، شکر و… حتی اگر زمان کافی برای پختن گوشت خورشتی ندارید، این غذا می‌تواند جایگزین خوش‌طعم‌تری برایتان باشد. یکی از غذاهای اصیل گیلان است و کمتر کسی است که این غذای محلی را نشناسد. این غذا با بافت نرم و غلیظش، یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای شمالی است که در تهیه آن از باقلای رشتی، شوید، سیر و تخم‌مرغ استفاده می‌شود. در منوی رستوران گلسار می‌توانید انواع کباب از کباب کوبید تا جوجه کباب زعفرانی و چنجه گوسفندی تا کباب ترش و خوراک کتف و بال را سفارش دهید.

حدود 40 دقیقه قبل از پخت سیب زمینی را نگینی خرد کنید و به آن اضافه کنید. یکی دیگر از رستوران‌های لوکس که غذای گیلانی سرو می‌کند و در هتل تاج محل قرار دارد رستوران ماهی ماهی است. این رستوران در کنار رستوران‌ هندی تاج محل تاسیس شده تا باز هم با ارایه نوع خاصی از غذا مشتری‌های خاصی هم پیدا کند. چرا که معمولا سطح قیمت‌ها بسیار بالا است و با توجه به لوکس بودن هتل تاج محل این قیمت توجیه دارد. این رستوران نام خود را از بین اصیل‌ترین نام‌های گیلانی انتخاب کرده است.

شمالی‌ها گوشت چرخ‌کرده را با سبزیجات معطر ترکیب می‌کنند و به همراه گوجه فرنگی و روغن می‌پزند. اگر ظاهر کوپپیا را ببینید، دقیقاً به یاد دلمه خواهید افتاد که در ایران میل می‌کنید. برای تهیه این غذا از برگ دلمه استفاده می‌شود که مواد داخلی آن شامل گوشت چرخ کرده، برنج، روغن زیتون، گوجه فرنگی، انواع سبزیجات و انواع ادویه‌جات است.

آدرس رستوران سنتی کابانا کباب

اگر از ما بخواهید یک رستوران خوب در غرب تنکابن را به شما معرفی کنیم که غذا های ایرانی و محلی سرو کند، یکی از بهترین پیشنهادهایمان رستوران سه کاج است. رستورانی که امروزه بر سر زبان ها افتاده و بین رستوران های خوب تنکابن بخصوص آن هایی که در بخش غربی شهر قرار دارند جایی است که حتماً باید یکبار مشتری اش شوید تا سه کاج به پاتوق رستوران گردی شما در تنکابن تبدیل شود. پیتزا سولی تنکابن در بخش غربی تنکابن و بلوار شیرودی قرار دارد که از معروف ترین بلوار های ساحلی شهر محسوب می شود. دسترسی به پیتزا سولی هم بسیار آسان می باشد بطوریکه دو مسیر خوب وجود دارد. مسیر دوم دسترسی به فست فود پیتزا سولی تنکابن میدان شهید شیرودی است که تقطاع خیابان های شیخ فضل الله نوری، شهید مطهری و امام خمینی می باشد. ضلع شمال غربی میدان بلوار شیرودی است و زمانی که وارد بلوار شدید، بعد از 1.8 کیلومتر و با عبور از خیابان خاتمی، سولی پیتزا را در سمت راست بلوار مشاهده می کنید.

یادواره شهدای مدافع سلامت تهران در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد

مسیر دوم در مرکز شهر تنکابن قرار دارد و بعد از پل چشمه کیله در خیابان جمهوری وارد بلوار هشتم شهریور و سپس، خیابان میرزای شیرازی شوید تا بعد از بلوار جلیلی، به رستوران ستاره سو تنکابن برسید. اگر بار اولتان باشد این شیرینی را امتحان می‌کنید، احتمالا تبدیل به یکی از طرفداران پر و پاقرص آن شوید. پختن مجله خبری غذا این شیرینی به ساده‌ترین حالت ممکن در ماهیتابه درست می‌شود. ترکیبات این شیرینی، آرد، کدو حلوایی، تخم مرغ، شکر، گلاب یا شیر، گردو و دارچین و هل است. این رستوران را می‌توان بی‌تردید جزو بهترین رستوران‌های تمام استان دانست. در این رستوران چلو شیش رشت را حتماً باید سفارش دهید و طعم آن را بچشید.