لیست 8 غذای شمالی و محلی با دستور سایت آشپزی یامی شف-غذا شرقی

بادمجان، گوجه فرنگی، آلو بخارا، آلو سیاه، رب گوجه ترش، شکر و ادویه مواد دیگر مورد استفاده برای طبخ این غذا هستند. توجه داشته باشید که این غذا کمی آب دار سرو می شود و گاهی برای تزیین آن از بادمجان سرخ شده و گوجه نیز استفاده می کنند. تنوع غذاها در استان مازندران بسیار بالا بوده و از طعم و مجله خبری غذا عطر منحصر‌به‌فردی برخوردارند. ما در این مقاله به معرفی ۲۴ مورد از اصیل‌ترین و معروف‌ترین غذاهای محلی مازندران پرداختیم، اما بدون شک غذاهای دیگری هم در این منطقه تهیه می‌شود. در صورتی که غذاهای دیگری از استان مازندران می‌شناسید، لطفا آن را با ما و همه کاربران علی بابا به اشتراک بگذارید.

برای درست کردن آن باید ابتدا بادمجان را کبابی کرد و سپس مواد دیگر را به آن افزود. ترشه شامی همانطور که از اسمش پیداست مزه ترشی دارد که علت آن وجود آبغوره یا آب نارنج در آن است. این غذا به طور معمول با نان سرو می‌شود اما خوردن آن با برنج نیز بدون لطف نیست. در تهیه ترشه شامی گیلانی از مخلوط گوشت چرخ شده، سبزیجات، سیب‌زمینی و آبغوره یا آب نارنج استفاده می‌شود. راز خوشمزگی غذاهای سنتی گیلان، در موقعیت جغرافیایی و آب و هوای عالی آن نهفته است که خواستگاه رویش سبزی‌های متنوع است و بهترین شرایط را برای پرورش حیوانات دارد. به همین دلیل برای چشیدن طعم واقعی این غذاها راهی جز سفر به این شهر زیبا و پرطراوت نیست.

  • در واقع ترش تره شرق گیلان یا منطقه رودسر با مرغ طبخ می‌ شود.
  • شامی پوک همان‌ قدر که به سرعت تهیه می‌ شود همان‌قدر هم مجلسی و لذیذ و خوشمزه است.
  • این رستوران که در بندر انزلی، ما بین میدان معراج و میدان مالا قرار دارد، پارکینگ اختصاصی هم برایتان در نظر گرفته تا همه جوره راحت باشید.

کباب ترش پیشنهاد مناسبی برای طرفداران کباب است که از طعم سایر کباب‌ها خسته شده‌اند و دنبال یک طعم جدید هستند. غذاهای شمالی را بی‌تردید باید در صدر لیست غذاهای خوشمزه ایرانی دانست. کسی را پیدا نخواهید کرد که غذاهای خوشمزه شمالی را دوست نداشته باشد. ترش تره یعنی معنای واقعی ترش بودن و باید بدانید که این غذا مثل کباب ترش و مرغ ترش جزو غذاهای ترش شمالی است اما با این تفاوت که ترشی، مزه ی غالب در این غذا است.

سایر مواد تشکیل دهنده بشته واش شامل پیاز، سیر، زیره، فلفل و ادویه‌جات مختلف است. تا به حال کسی پیدا نشده که از غذا ها و نوشیدنی های کافه رستوران ماسا نظر بدی دهد. البته علاوه بر اینکه غذا های رستوران ماسا بی نظیر هستند و در ظروف مشکی مات مثل بسیاری از کافه رستوران ها سرو می شوند، با خلاقیت تمام تزئین می شوند تا حس دلنشینی را انتقال دهند.

آدرس رستوران قلعه شهسوار

برای مطالعه مراحل طرز تهیه خورش سیر قلیه گیلانی روی لینک مطلب کلیک کنید. خورش ترش واش یکی از غذاهای پرطرفدار برای بومیان و مسافران به شمال کشور است. طرز تهیه ترش واش گیلانی و خورش ترش واش مازندرانی و حتی ترش واش لنگرود هم بسیار شبیه است. سبزی ترش واش در کنار طعم فوق‌العاده، خواص درمانی زیادی هم دارد. این غذای خوشمزه از ترکیب بادمجان کبابی، گوجه‌فرنگی، سیر و تخم‌مرغ تهیه می‌شود و طعم و مزه بی‌نظیری دارد. میرزا قاسمی را هم به‌عنوان پیش غذا و هم به‌عنوان غذای اصلی می‌توان سرو کرد.

حتی خیلی‌ها آن را از خوشبین هم بهتر می‌دانند و می‌گویند رتبه اول بهترین کباب ترش برای گیلانه است. هیچ چیز لوکس و غیرمنتظره‌ای در خوشبین نمی‌بینید و انگار وارد یکی از رستوران‌های قدیمی و کنار جاده‌ای در شمال شده‌اید. چوچاق در بسیاری از خوراکی‌های سنتی گیلان نظیر زیتون پرورده و چاشنی‌هایی مانند دلال و ترشی هفت بیجار استفاده می‌شود. برای تهیه گمج کباب به جز سبزی چوچاق به گوشت گوسفندی، گردو و رب انار نیز نیاز است.

قبل از کباب‌کردن ماهی صبور به آن سبزی ماهی، تمبر هندی، سیر و ادویه‌جات هم اضافه می‌کنند. غذاهای جنوبی هم خوشمزه هستند و هم با رژیم‌های سالم‌خوری منافاتی ندارند. رستوران میلاکوی در مرکز شهر تهران و در نزدیکی خانه هنرمندان قرار گرفته و شروع شهرتش از آن‌جا بود که دکوراسیون داخلی و نمای بیرونی‌اش شبیه یک خانه روستایی گیلکی است. این رستوران غذاهای شمالی را دقیقا همانطوری درست می‌کند که به صورت محلی طبخ می‌شود. یعنی برای این که غذا به ذائقه تهرانی‌ها جور در بیاید، ادویه‌ها را تغییر نمی‌دهند و دقیقاً از همان سبزی‌ها و ادویه‌هایی استفاده می‌کنند که خود مردم گیلان.

ضمن اینکه دکوراسیون داخلی بهزاد هم بسیار جالب توجه است و فضایی آرام و دوست داشتنی برای برگزاری مهمانی‌ها به شمار می‌رود. یکی از معروف‌ترین و گیلکی ‌ترین رستورا‌ن‌ گیلانی در تهران که غذای اصل رشتی سرو می‌کند رستوران خوشبین است. رستورانی که به حسن رشتی معروف است و شعبه دومی از رستوران معروف حسن رشتی در شهر رشت است. همه چیز در خوشبین ساده، قدیمی و یادآور یک رستوران شمالی با اصالت است.

تسهیل دستیابی اتباع ایران و روسیه به مساعدت‌های حقوقی

ویترهای بارکو اصالتا رشتی هستند و با مهمانان شمالی رستوران با گویش گیلکی صحبت می‌کنند. و از آنجایی که تهیهغذای گیلانیبه شکل اصیل آن نیاز به مهارت خاصی دارد، سرآشپز و اکیپ رستوران گیلانی هستند. ماهی مرکب را به قطعات کوچکی تقسیم می‌کنند، با ادویه می‌پزند و با سیب‌زمینی سرخ‌کرده نوش‌جان می‌کنند.

پیشنهاد ما این است که حتماً حداقل یکبار شفتلیا را میل کنید تا متوجه طعم خوش آن شوید. شاید اینکه نان را به عنوان بهترین غذای هند معرفی کنیم، کمی عجیب به نظر برسد. اما چیزهایی که به این غذا اضافه می‌شود، آنقدر طعمش را دلپذیر می‌کند که هیچ گردشگری دلش نمی‌خواهد آن را از دست بدهد.