مدت زمان آماده سازی غذا در یخچال چقدر است؟


مدت زمان آماده سازی وعده های غذایی چقدر است

همه ما برای مدت طول، غذا را برای ناپدید شدن در پشت یخچال آماده کرده ایم.

آیا تا به حال یک را باز کرده اید ظرف آماده سازی غذا که چه ،ی می‌داند پشت یخچال می‌ماند و با خود می‌گوید: “مطمئنم که هنوز خوب است.” 😆

یا شاید شما بیشتر یک نوع آدم “بهتر از متاسفم امن” هستید و بعد از یک یا دو روز همه چیز را پرت می کنید.

به هر طرف احتیاط که افتادید، اگر ظرفی را بشکنید و غذا ،ج، بدبو یا کپک زده باشد، مطمئناً به سطل ، می خورد. بنابراین زم، که می خواهید در زمان و هزینه خود صرفه جویی کنید وعده های غذایی آماده، فکر دور انداختن مواد غذایی فاسد می تواند یک مشکل اساسی برای شروع باشد.

ایمنی مواد غذایی مهم است – آیا هیچ ، نمی خواهد مسمومیت غذایی!

اما آنجا است راهی برای آماده سازی غذا که به شما راحتی یک سریع را می دهد وعده غذایی متعادل با این اطمینان که غذای شما هنوز است امن برای خوردن.

در زیر راهنمای ساخت پیدا خواهید کرد آماده سازی وعده غذایی که یک هفته طول می کشد یا بیشتر.

مدت زمان آماده سازی غذا در یخچال چقدر است؟

طبق گزارش USDA، بیشتر غذاها تقریباً چهار روز در یخچال ماندگاری دارند. برخی از غذاها بسته به مواد تشکیل دهنده و ظرف نگهداری می توانند ماندگاری بیشتری داشته باشند. مواد غذایی که در فریزر نگهداری می شوند معمولاً سه تا شش ماه دوام می آورند.

آماده سازی غذا: آیا تهیه غذا برای تهیه غذا بی خطر است؟ پنج روز?

پاسخ کوتاه: بستگی دارد.

شما باید نسبتاً مطمئن باشید که آماده سازی وعده غذایی شما تا چهار روز طول می کشد، اما پس از آن ایمنی غذا می تواند مشکوک باشد.

در اینجا چند فاکتور وجود دارد که بر مدت زمان نگهداری ایمن مواد غذایی در یخچال تأثیر می گذارد:

    • اسید سیتریک. سس هایی که حاوی اسید سیتریک هستند (پرتقال، لیمو و لیموترش) ماندگاری بیشتری دارند زیرا اسید سیتریک به ،وان یک نگهدارنده عمل می کند.
    • درجه حرارت. ترموستات یخچال خود را بررسی کنید – زم، که مواد غذایی در دمای 30 درجه فارنهایت به جای 40 درجه فارنهایت نگهداری شوند، ماندگاری بیشتری دارند.
    • ،اصر. برخی از غذاها سریعتر از بقیه باکتری ها را جذب می کنند (برنج و کینوا حدود یک روز بیشتر از پخته شده دوام می آورند غذاهای پاستا)، بنابراین استفاده از غذاهای با طول، تر ماندگاری می تواند به ماندگاری وعده غذایی شما در طول هفته کمک کند.
  • ظرف ذخیره سازی. یک کیفیت، ظرف بدون هوا از غذای شما محافظت می کند و به ماندگاری طول، تر و طعم تازه تر کمک می کند.
  • ظرفیت یخچال پر ، یخچال تا حدا،ر دمای کلی آن را افزایش می دهد، بنابراین از پر ، بیش از حد یخچال خودداری کنید تا مطمئن شوید که غذا به اندازه کافی خنک می ماند تا از فساد جلوگیری شود.

ا،ر مردم به شما می گویند که یک برنامه غذایی برای دو روز پخت جداگانه تهیه کنید تا 7 روز را پوشش دهید ارزش روز از وعده های غذایی ما اغلب این را نیز توصیه می کنیم. ما معمولاً نیمی از وعده های غذایی یک هفته را در روز شنبه و نیمی دیگر را در روز چهارشنبه می پزیم. و این یک راه عالی برای مدیریت آماده سازی وعده های غذایی شما است.

اما اگر می‌خواهید فقط یک روز در هفته جادوی آشپزی را تجربه کنید، به خواندن ادامه دهید – ما یک هک آماده‌سازی غذای FMC برای شما داریم! (و نه… شامل خوردن غذای مرموز از پشت یخچال نمی شود. 😜)

آیا می تو،د بگویید که وعده های غذایی چقدر طول می کشد؟

وقتی صحبت از ایمنی مواد غذایی می شود، اولین قانون شما باید این باشد وقتی دو به شکی، ولش کن. اگر می‌پرسید که آیا چیزی برای خوردن بی‌خطر است یا خیر، بهتر است از خطر مسمومیت غذایی خودداری کنید.

برای راهنمایی دقیق تر در مورد فساد مواد غذایی، FDA نکات مفیدی را برای ایمن نگه داشتن شما ارائه می دهد. در اینجا چند مورد را برای آماده سازی وعده غذایی خود در نظر داشته باشید.

چگونه آن را بو می کند

بینی ما می تواند بهترین راهنما برای تشخیص غذای فاسد باشد. اگر غذای شما بوی بدی می دهد یا بوی «خاموش» می دهد، به احتمال زیاد باکتری در حال رشد است که شما را بیمار می کند. بوی غذا باید همان بویی باشد که برای اولین بار آن را پختید.

چگونه به نظر می رسد

تغییر رنگ نشانه آن است که غذای شما ممکن است فاسد شود. محصول (فکر کنید کاهو و آووکادو) قهوه‌ای می‌شود و با بد شدن گوشت تکه‌هایی خا،تری می‌شود. با این حال، همه غذاهای فاسد تغییر رنگ نمی دهند. غذاهای پر از مواد نگهدارنده، حتی پس از فاسد شدن، رنگ خود را به خوبی حفظ می کنند. بنابراین به دنبال تغییر رنگ به ،وان نشانه ای برای تشخیص غذای فاسد باشید، اما تصور نکنید که یک وعده غذایی صرفاً به دلیل حفظ رنگ خود به طور خودکار برای خوردن بی خطر است.

چه احساسی دارد

اگر بوی معمولی و خوب به نظر می رسد اما ،ج به نظر می رسد، هنوز در حال ،وج از در است و باید پرتاب شود. هر گونه تغییر عمده در بافت نشانه ای از بد شدن غذا است.

قالب

این یکی راحت ترین تشخیص است. اگر غذای شما در حال کپک زدن است، وقت آن رسیده که آن را بیرون بیاورید. خوردن کپک می تواند باعث واکنش های آ،ژیک و مشکلات تنفسی شود. حتی اگر پول زیادی برای تهیه یک وعده غذایی ،ج کرده باشید، اگر کپک زده باشد، خوردن آن ارزش ابتلا به بیماری جدی را ندارد.

یک برگه تقلب سریع برای ذخیره سازی آماده سازی غذا

همیشه کپک یا بو، رنگ یا تغییرات بافت را بررسی کنید تا به شما کمک کند تشخیص دهید که آیا غذا برای خوردن ایمن است یا خیر. اما در اینجا یک راهنمای سریع در مورد ماندگاری غذاهای مورد علاقه شما وجود دارد تا به شما کمک کند تعیین کنید که آیا این غذای مورد علاقه شما است یا خیر وعده غذایی سالم دیگر سالم نیست

سالاد سبز

یخچال: 3-4 روز

فریزر: خیر

نکته FMC: سس سالاد را تا زمان خوردن جدا نگه دارید

جو یک شبه

یخچال: 4-5 روز

فریزر: 3-4 ماه

نکته FMC: دانه‌های چیا و میوه‌های خشک را قبل از ذخیره‌سازی اضافه کنید، اما آجیل، دانه‌ها، میوه‌های تازه، گرانولا و تکه‌های نارگیل را درست قبل از مصرف اضافه کنید.

کاسه برنج و غلات

یخچال: 3-4 روز

فریزر: 4-5 ماه

نکته FMC: برنج را دسته‌ای بپزید و ،مت‌های جداگانه آن را فریز کنید تا همیشه یک دانه سریع در دسترس داشته باشید

تابه ورق وعده های غذایی

یخچال: 3-4 روز

فریزر: خیر

نکته FMC: در صورت امکان، غذا را با استفاده از فر یا سرخ کن هوا گرم کنید تا بافتی ترد داشته باشید.

غذاهای پاستا

یخچال: 3-4 روز

فریزر: 4-5 ماه

نکته FMC: اندکی ماکارونی خود را قبل از انجماد کم بپزید تا از ماکارونی لطیف جلوگیری شود

سوپ، فلفل قرمز و خورش

یخچال: 4-5 روز

فریزر: 5-6 ماه

نکته FMC: کیسه های فریزر را هنگام انجماد روی یک تابه ورقه ای قرار دهید تا برای انباشتن آسان آن ها صاف شوند.

محصولات پخته شده

یخچال: 7 روز

فریزر: 5-6 ماه

نکته FMC: هر مورد را به صورت جداگانه در بسته بندی پ،تیکی بپیچید و سپس در کیسه فریزر نگهداری کنید

غذاهایی که برای آماده سازی غذا باید از آنها پر، کرد

اگر می خواهید ایده های آماده سازی وعده غذایی طول، تری داشته باشید، از این غذاها اجتناب کنید و مدت زمان ماندگاری بیشتری از وعده های غذایی خود خواهید داشت.

  • ، ها: خامه ترش، سس مایونز، ماست، سوپ های خامه ای و سس های خامه ای
  • کرانچی یا سرخ شده: غذاهایی با بافت ترد معمولاً در انبار نرم و لطیف می شوند
  • سالاد: کاهو و سایر مواد تشکیل دهنده سالاد نباید منجمد شوند و معمولا فقط چند روز دوام می آورند

برخی از این مواد می توانند منجر به فساد سریعتر شوند و برخی از آنها پس از قرار گرفتن در یخچال یا فریزر طعم خوبی ندارند. در حالی که این غذاها می توانند یک وعده غذایی کوتاه مدت عالی را آماده کنند، غذاهای مختلفی را برای برنامه غذایی که می خورید در پایان هر هفته انتخاب کنید.

از ظرف من، نگهداری استفاده کنید

همه ظروف ذخیره سازی به یک اندازه ایجاد نمی شوند. یک ظرف باکیفیت به شما کمک می کند تا غذای شما برای مدت طول، تری تازه بماند.

نکاتی برای انتخاب ظرف:

  • هنگام نگهداری مواد غذایی، مطمئن شوید که ظروف خود را نگه دارید هواگیر.
  • برای نگهداری در فریزر، استفاده کنید ایمن در فریزر ظروف
  • در نظر بگیرید که چگونه غذای شما دوباره گرم می شود و آیا به آن نیاز دارید یا خیر قابل استفاده در مایکروویو ظرف

نکاتی برای ذخیره سازی:

  • هنگام نگهداری مایعات، همیشه فضای اضافی در ظرف بگذارید – مایعات وقتی منجمد می شوند منبسط می شوند.
  • غذاهای کاملا خنک قبل از قرار دادن آنها در یخچال یا فریزر.
  • درب فریزر را بسته نگه دارید به مدت چند ساعت تا مطمئن شوید که غذای جدید کاملاً یخ زده است.

چقدر برای یک هفته غذا آماده کنید و مطمئن باشید هیچ وعده غذایی بد نمی شود؟

آیا برای یک هک FMC آماده هستید که 7 نوع غذا را با یک روز پخت و پز در اختیار شما قرار دهد؟

ما از ،یبی از وعده های غذایی یخچال و فریزر استفاده می کنیم تا به ماندگاری غذا کمک کنیم.

در اینجا به نظر می رسد:

مرحله 1: چندین وعده غذایی را به صورت دسته جمعی بپزید که به خوبی منجمد شود و ،مت های جداگانه برای نگهداری طول، مدت در فریزر بریزید. فقط باید این مرحله را یک بار در ماه انجام دهید اگر به اندازه کافی غذا بپزید.

مرحله 2: آماده سازی غذای خود را برای 4 روز اول هفته بپزید و در یخچال نگهداری کنید.

مرحله 3: در روز چهارم هفته، غذاهای فریزر خود را برای روزهای 5-7 به یخچال منتقل کنید تا بتوانند آب شوند.

بام! شما یک هفته کامل غذا را در 1 روز پخت و پز آماده کرده اید.

از قدرت فریزر برای افزایش طول عمر آماده سازی غذا استفاده کنید. دستور العمل های مختلف آماده سازی غذا را امتحان کنید تا ببینید کدامیک برای نگهداری در فریزر من، است. یک راه آسان برای ذخیره سازی فریزر به مرور زمان این است که دستور غذا را دو برابر کنید و نیمی از آن را تازه استفاده کنید و نیمی از آن را در فریزر نگهداری کنید تا بعداً استفاده کنید. این به تنوع منوی شما کمک می‌کند، زیرا نیازی به خوردن یک‌باره دوتایی ندارید و می‌تو،د بعداً ،یبی از غذاها را از فریزر خود بیرون بیاورید.

خلاصه

چقدر می تو،د جلوتر باشید وعده های غذایی خود را ذخیره کنید? بستگی دارد. نوع غذا و محل نگهداری بر مدت زمان ماندگاری غذا تأثیر می گذارد. یک برنامه غذایی شامل حدود چهار روز نگهداری ایمن در یخچال و حدود چهار ماه نگهداری ایمن در فریزر تهیه کنید. مراقب تغییرات (بو، رنگ، بافت و کپک) در غذای آماده‌سازی وعده غذایی خود باشید که نشانه‌ای از ،اب شدن آن است. اگر مطمئن نیستید که غذا فاسد شده است: در صورت شک، آن را بیرون بیندازید. ،یبی از یخچال و فریزر آماده سازی غذا امن ترین راه برای تهیه یک هفته کامل غذا در یک زمان است.

برای ایده‌های آماده‌سازی غذا برای شروع، دستور العمل‌های آماده‌سازی غذا را بررسی کنید اینجا.




منبع: https://fitmencook.com/،w-long-does-meal-prep-last/