معرفی بهترین غذاهای ایرانی ۴۰ غذای سنتی ایرانی کشور ایران تنوع غذایی بسیار بالایی دارد و بعضی از غذاهای ایرانی طرفداران زیادی هم در ایران و هم در سایر نقاط جهان دارد جا داره در اینجا اشاره ای کنیم به استان گیلان که خود به دلیل تنوع بالای غذایی شهرت جهانی دارد و غذاهای خوشمزه این استان زبانزد خاص و عام می باشد . در ایران انواع خورش ، انواع پلو ،انواع آبگوشت ، انواع آش و سوپ ، انواع غذاهای دریایی ، انواع دسرهای ایرانی و وجود دارد که در اینجا فقط ۴۰ تا از معروفترین آنها را ذکر می کنیم و در سایت سیری در ایران شما می توانید به طور کامل با طرز تهیه تک تک این خوراکها و خوراکهای دیگر آشنا شوید . ۱- کوفته تبریزی کوفته تبریزی یکی از مشهورترین و خوشمزه‌ترین غذاهای سنتی ایران است. همان‌طور که از نامش مشخص است، این غذا از شهر تبریز می‌آید. البته کوفته در‌ کل انواع مختلفی دارد و در خاورمیانه با نام‌های گوناگون از آن یاد می‌شود. ۲- قورمه سبزی چند سال است که نخستین شنبه از ماه آذر در هر سال خورشیدی از سوی دوستداران فرهنگ ایرانی با نام «روز جهانی قرمه‌سبزی» نامگذاری شده است. این خورش با سبزی قرمه دربرگیرندهٔ: تره، جعفری، شنبلیله و گشنیز، اسفناج یا برگ چغندر زمستان که فصل اسفناج است از اسفناج و هنگامی که برگ چغندر فراهم است، برگ چغندر بکار می‌رود، لوبیا قرمز یا چیتی یا چشم بلبلی، پیاز قرمز و گوشت قرمز پخته می‌شود. مزّهٔ این خورش باید کمی ترش باشد، از این رو، به آن کمی لیمو عمانی خشک یا آب لیموی تازه می‌افزایند که پوست لیمو عمانی، اندکی مزهٔ تلخ خوشایندی به خورش می‌دهد. برای جا افتادن قرمه سبزی زمان زیادی نیاز است. ۳-آبگوشت دیزی یا آبگوشت از قدیمی ترین، لذیذترین و مقوی ترین غذاهای اصیل ایرانیست. همان گونه که از نامش پیداست، این غذا آبکی بوده و گوشت از اجزای اصلی تشکیل دهنده آن است. حدس می زنیم این سوال به ذهنتان خطور کند که آبگوشت چه تفاوتی با دیزی دارد؟ پاسخ این سوال ساده است؛ محتویات تشکیل دهنده دیزی و آبگوشت یکسان می باشد. در واقع هر دو یک غذا هستند. تنها تفاوتی که وجود دارد، در نحوه پخت این غذاست. رسم است که اگر آبگوشت را در منزل بپزند به آن «آبگوشت» و اگر در بیرون و در داخل تنور تهیه کنند، به آن «دیزی» بگویند. اگر مهمانی با تم سنتی برگزار می کنید، لازم است که آبگوشت را به عنوان غذای اصلی سرو کنید. به شما توصیه می‌کنیم آبگوشت یا دیزی را حتما با نان سنگک و پیاز میل کنید. ۴- قیمه نثار قیمه نثار یکی از غذاهای ایرانی است که به طور سنتی در قزوین پخته می‌شود. قیمه نثار با مخلفات زیادی که دارد تبدیل به یکی از انواع غذاهای ایرانی خوشمزه و پرطرفدار شده است. گاهی از این غذا در گویش‌های عامیانه با نام قیمه نسا یاد می‌شود که به اشتباه جا افتاده است.-غذا شرقی

سپس سیب زمینی‌ها را با یک رنده مناسب به صورت ریز رنده کنید و در یک کاسه مناسب بریزید. مرحله ۱ را برای پیاز هم تکرار کنید و آن را به کاسه سیب زمینی رنده شده اضافه کنید. شامی کباب از ترکیب آرد نخودچی و گوشت چرخ کرده درست می‌شود. این غذا برای ناهار بسیار مناسب و به همراه نان یا برنج سرو می‌شود. برای ماکارانی موادی چون پیاز و سیر، رب گوجه فرنگی، ماکارانی رشته‌ای و ادویه‌جات لازم است.

  • زرشک پلو با مرغ که شاید بتوان گفت خوشمزه تربن غذای ایرانی با مرغ است.
  • حلوا در تمام نقاط خاورمیانه و با دستورهای مختلفی پخته می‌­شود، اما حلوای ایرانی از خوشمزه­ترین حلواها به شمار می­آید.
  • این غذا در اصل یک غذای مجلسی برای شیرازی‌‌ها است و با نان سرو می‌شود.
  • سپس دو عدد پیاز و سیر و فلفل دلمه‌ای خرد شده به همراه آبلیمو بر روی مرغ می‌ریزیم و می‌گذاریم تا ۵ ساعت مواد به داخل مرغ بریان برود.

خوراک های خوش طعم و اصیل، بخش مهمی از سفره های ایرانی را در بر می گیرد. اشکنه یکی از غذا های ساده ای هست که خیلی زود آماده می شود. سرعت بالای طبخ اشکنه، آن را به غذای مناسب مواقع ضرورت تبدیل می کند. دلمه ها غذاهایی سالم و مقوی هستند که بیشتر با نان سرو می شوند. در مطلب زیر طرز تهیه چند نوع اشکنه خوشمزه را خواهید دید.

خورشت

زیرا یکی از مهم­ترین محصولاتی که در این مناطق کشت می‌­شود، خرما است. مردم جنوب ایران با استفاده از خرما خوراکی‌­های خوشمزه و شگفت انگیزی درست می­‌کنند که یکی از این خوراکی‌­ها، رنگینک است. برای درست کردن رنگینک پوست خرما را گرفته و با گردو تفت دهید، سپس آن را در آرد بریزید و مجددا تفت بدهید. پس از آن، کره، دارچین، هل و پسته خرد شده را به ترکیب بدست آمده اضافه کنید تا دسر خوشمزه ما یعنی رنگینک آماده شود. دسر از کلمه فرانسوی dessert گرفته شده و به وعده‌­ای گفته می­‌شود که پس از غذای اصلی، صرف می­شود.

علاوه بر طعم فوق العاده بی‌نظیری که این پلو دارد ظاهر بسیار زیبا و مجلسی را هم به سفره شما می‌ بخشد. زرشک پلو با مرغ یکی از محبوب ترین و خوشمزه ترین غذاهای ایرانی به شمار می رود. که در دنیا هم شهرت بسیار زیادی را به خود اختصاص داده است. بسیاری از افراد زرشک پلو با مرغ را با روش‌ های متنوع طبخ می نمایند.

باقالی پلو

با این که پخت خورشت فسنجان تقریبا زمان زیادی می خواهد اما این مساله از محبوبیت این غذا کم نکرده و شاید بتوان گفت معیاری برای تشخیص بهترین آشپزهای ایرانی باشد. “آبگوشت یا دیزی” از جمله غذاهای خوشمزه سنتی است که با استفاده از مجله خبری غذا گوشت گوسفند، رب گوجه فرنگی، سیب زمینی، لوبیا، نخود، رب گوجه فرنگی و پیاز درست می شود. زرشک پلو با مرغ امروز از غذاهای ایرانی معروف استبه گفته برخی از قدیمی‌ها این غذا به سبب وجود نوعی گوشت در آن، یک غذای اعیانی بوده است.

برای ادامه‌ی طرز تهیه پیتزا گوشت و قارچ اینجا کلیک کنید. برای تهیه کوفته ریزه در مرحله اول پیاز‌ها را پوست بگیرید و بشویید. آب آن را دور بریزید و پیاز را در یک کاسه بزرگ و گود بریزید. گوشت چرخ کرده را به آن اضافه کنید و خوب آن ها را مخلوط کنید. رولت گوشت یکی از غذاهای ساده و خوشمزه است که با گوشت چرخ کرده درست می‌شود. برای مشاهده ادامه‌ی طرز تهیه لازانیا بر روی لینک کلیلک کنید.