معرفی بهترین غذاهای ایرانی 40 غذای سنتی ایرانی سیری در ایران

ابتدا برای درست کرده دلمه برگ مو لپه را از قبل خیس کرده و با نمک و آب می‌گذاریم تا بپزد. برنج نیز به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه باید در آب جوش به صورت بکشی پخته شود تا نرم شود. گوشت چرخ کرده را به پیاز داغ اضافه کنید و کاملاً تفت دهید تا رنگ گوشت عوض شود. شامی کباب را به همراه سیب زمینی سرخ کرده می‌توان میل کرد.

اگر بخواهید لیست غذای ایرانی را بدانید باید توجه کنید که با توجه به تنوع غذا ها لیست یک غذای ایرانی شامل انواع مختلف خورشت ها و پلو ها و مواردی که پیش تر ذکر شد می باشد. حتی اگر به انواع رستوران ها و هتل ها مراجعه کنید و از آنها لیست غذای ایرانی را بخواهید آنها در قالب لیست های جداگانه و با دسته بندی های متفاوت این غذاها را به شما ارائه می دهند. بعضی از غذاها جزو غذاهای مجلسی تر و بعضی ها جزو غذاهای ساده تر و یا محلی محسوب می‌شوند. البته برای کترینگ دنا که تمرکز خاصی روی غذاهای سازمانی و شرکتی گذاشته است باید این را در نظر بگیریم که در غذاهای شرکتی یا سازمانی ممکن است این موارد متفاوت باشند.

  • خراسانی‌ها در این دوره تاریخی به‌دلیل کمبود زمان و مواد غذایی، هر نوع ماده غذایی در دسترس را در دیگ‌های بزرگ می‌ریختند، هم می‌زدند و می‌پختند.
  • ران یا سینه مرغ، برنج، زرشک، شکر، کره، پیاز و ادویه‌جات مواد اولیه اصلی این غذا را تشکیل می‌دهند.
  • در اصل اسم غذاهای ایرانی معمولا از موادی که در طرز پخت انواع غذاهای ایرانی به کار می‌رود گرفته می‌شود.
  • این پلو را معمولا با مرغ و یا گوشت یا ماهیچه سرو می کنند و قبل از سرئ بر روی این غذا کمی زعفران می ریزند.

در خورشت قورمه سبزی جا افتادن اهمیت زیادی دارد، درواقع رمز و راز طعم قورمه سبزی به عنوان یکی از غذاهای خوشمزه ایرانی علاوه بر پخت در جا انداختن آن است. قیمه نثار قزوینی یکی دیگر از انواع پلوهای مخلوط ایرانی است که با رنگ و لعاب زیبا دل همه ی علاقه‌مندان به غذای ایرانی را می‌برد. از لیست انواع غذاهای ایرانی با برنج در ادامهٔ این مقاله از مجله اسنپ اکسپرس طرز تهیه این غذای لذیذ و زیبا را می‌خوانیم. «اسپناساک» هم در این لیست غذای ایرانی بدون برنج، یکی از غذاهای سنتی شمال کشور است.

طرز تهیه کوکو چند لایه مجلسی و خوشمزه شیک

آبگوشت بامیه از غذاهای قدیمی و بسیار خوشمزه ایرانی است که امروزه شاید برای خیلی از ایرانیان ناشناخته باشد. کوکوی مرغ رشتی هم یکی از خوشمزه ترین غذاهای کشورمان است که دارای محبوبیت زیاد در میان ایرانیان می باشد. این کوکو خوشمزه را با سبزیجات یا بدون سبزیجات می توانید درست کنید.

خورش تره کردی خوشمزه و مجلسی رقیب قرمه سبزی

به دلیل ابعاد کمی که میگو‌های مورد استفاده در میگو پلو دارند، توصیه ما این است که در پاک کردن آن‌ها نهایت دقت را به کار ببرید و تمامی ضایعات موجود در آن‌ها را پاک کنید. برای پخت میگو پلوی بوشهری، دستور پخت‌های مختلفی وجود دارد که تاحدودی هم مشابه یکدیگر هستند. مواد مورد نیاز برای پخت این غذا شامل میگو، برنج، پیاز، سیر، گشنیز، رب گوجه فرنگی، زعفران و… است. باید این را هم بگوییم که در بعضی انواع میگو پلو که کاملاً ایرانی هستند، می‌توان سیب زمینی نگینی شده و کشمش هم مشاهده کرد. خورش ترش تره یکی از خوشمزه‌ترین انواع خورش ایرانی است که معمولاً با کته سرو می‌شود. این غذای لذیذ و بامزه به عنوان غذای شب چهارشنبه‌سوری و شب عید در گیلان درست می‌شود.

سیب زمینی و پنیر یکی از غذاهای سریع و خوشمزه است که طرز تهیه آن بسیار ساده است. کوفته ریزه یک غذای اصیل و خوشمزه ایرانی است که از ترکیب گوشت چرخ کرده، تخم مرغ، آرد نخودچی و… درست می‌شود. این غذای خوشمزه خیلی راحت با سیب زمینی، تخم مرغ و گوشت چرخ کرده درست می‌شود.

در برخی طرز تهیه‌ها برای افزودن عطر و طعم بیشتر به این خورش از دارچین، زعفران، هل و گلاب نیز استفاده می‌کنند. آخرین غذایی که در لیست خوشمزه‌‌ترین غذاهای ایرانی این مطلب معرفی می‌کنیم، آش رشته است. آش رشته خوشمزه‌ترین غذای ایرانی در مناسبت‌های خاص مانند ماه رمضان است. این غذای پای ثابت پخت نذری‌هاست و در بیشتر مجالس مذهبی همراه با کوکوسبزی یا عدس‌پلو پخته‌ می‌شود. اولین قدم برای پخت خوشمزه ترین غذاهای ایرانی، به دست آوردن ذائقه مخاطب با توجه به میزان محبوبیت غذاهای مختلف بین مردم است.