معرفی بهترین غذاهای محلی چالوس-غذا شرقی

منو گمج موارد زیادی را شامل می‌شود و خورشت‌هایی مثل مالاوابیج و غوره مسما هم دارد که هم با مرغ و هم با گوشت اردک سرو می‌شود. از بین پیش‌غذاها ماست و دلار و ماهی دودی و هفت بیجار هم در منو دیده می‌شود و حتی دسرهایی مثل رشته خوشکار و شیرینی کاکا که هر دو را فقط در گیلان می‌توان پیدا کرد هم در گمج سرو می‌شود. بنابراین می‌توان گفت گمج کامل ترین منو غذاها و خوراکی‌های گیلانی را دارد و از این نظر از رقبا جلوتر است. رستوران گیلانه در خیابان جردن تهران از رستوران‌های لوکس به سبک شمالی است. رستورانی که با دکوراسیون تلفیقی سنتی و شمالی، پنجره‌های چوبی، نور آبی و گل‌های شمعدانی سعی کرده تا تداعی‌کننده حال و های شمال کشور باشد. کباب ترش رستوران گیلانه از معروف‌ترین کباب‌ترش های تهران است.

حتما تا به حال فهمیدید که دانه های انار و رب انار چقدر در غذاهای شمالی نقش مهمی دارد. مواد لازم برای تهیه این غذا سیر، پیاز، دانه های انار، رب انار و مرغ است. اول پیاز و سیر را تفت می دهیم و مرغ را به آن اضافه می کنیم تا سرخ شود. حالا وقت دانه های انار و رب انار است، در آخر به این ترکیب آب اضافه می کنیم تا مثل خورشت بپزد. این خورشت خوشمزه معمولا به همراه برنج خوش عطر شمالی سرو می شود.

  • بشته واش از آش های معروف مازندرانی میباشد، و برای کسانی که تیروئید و یا قفر شدید آهن دارند، و همچنین برای کسانی که مبتلا به بیماری هایی همچون هموروئید و یبوست شدید هم هستند، توصیه می شود.
  • در ضمن فراموش نکنید این سری که به سفر تهران می‌آیید حتما اجاره آپارتمان روزانه را به جای گزینه‌های دیگر اقامتگاه امتحان کنید.
  • آش را مرتبا هم بزنید وسبزی و سیر خرد شده را داخل قابلمه بریزید.
  • مزه عالی گوشت اردک و رنگ سبز برگ سیر باعث می‌شود که این غذا مانند یک نقاشی شمالی به نظر برسد.

غذا برای مردم گیلان بسیار مهم است و به عنوان یکی از مهم ترین جنبه های زندگی مردم این منطقه شناخته شده است. اهمیت این موضوع را می‌توان در تنوع غذاهای استان به ویژه در رشت که مرکز استان گیلان است، مشاهده کرد. وجود گیاهان، طیور و جانوران دریایی مختلف، راه را برای ایجاد غذاهای متنوع باز کرده است. آنگاه حرارت را کم کنید تا ته چین به مدت یک ساعت، کاملا دم بکشد. پیاز کوچکی را به صورت نگینی خرد کنید و به همراه کمی زردچوبه تفت دهید تا سرخ شود. کشمش را بشویید و به پیاز سرخ شده اضافه کنید و کمی تفت دهید.

ترش ترشو

حال تصور کنید در مجاورت این رودخانه کافه و رستوران باشد تا یک نوشیدنی دلچسب و یک غذای لذیذ را در مجاورت رودخانه چشمه کیله نوش جان کنید. از این رو، ما به شما رستوران کاکایی لند تنکابن را پیشنهاد می دهیم، کافه رستورانی بی نظیر که به جرأت می توان گفت بین کلی کافه در مجاورت رودخانه چشمه کیله، جزء بهترین ها چه از لحاظ غذایی و چه از لحاظ محیطی می باشد. همانطور که اول گفتیم، کافه رستوران ماسا در مجاورت شهرک فرهنگیان تنکابن قرار دارد که مابین تنکابن و شیرود واقع شده است. برای دسترسی به این کافه رستوران از شهر تنکابن از آنجایی که دسترسی به جاده اصلی کمی سخت است و می باییست وارد بلوار شیرودی شوید، بلوار شیرودی را تا انتها ادامه می دهید تا وارد بلوار کریم آباد شده و سپس به جاده اصلی برسید.

انواع غذای محلی اردبیل، سفره سنتی استان اردبیل

این غذای خوشمزه از نظر ظاهری کمی به میرزا قاسمی شباهت دارد؛ اما پایه اصلی آن به جای بادمجان، کدو حلوایی است. کدو حلوایی، سیر، گردوی سابیده شده، شکر، رب انار، گوجه فرنگی و کمی ادویه به ویژه گلپر موادی هستند که در طبخ این غذا به کار می روند. گیلانی ها با برنج، سیر، تخم مرغ، آب نارنج یا آبغوره، انواع سبزی جات معطر (تره، جعفری، گشنیز، اسفناج و کمی نعناع و چوچاق) خورشی به نام ترش تره تهیه می کنند و البته آرد هم به صورت اختیاری به این مواد می افزایند.

مرینیت کردن کباب ترش و زمانی که برای آماده شدن این غذا صرف می شود، نشان دهنده ی اهمیت غذا و نوع طبخ آن در شمال ایران در گذشته است. غذاهای سرخ شده و کبابی به طور معمول امن‌تر هستند و نوشیدنی‌های مجله خبری غذا گرم خیابانی نیز به دلیل جوشیدن آب، سالم‌ترند. مرغ را با نمک و زردچوبه تفت داده و سرخ کرده و با 2 لیوان یا بیشتر بگذاریدبپزد.سبزی را سرخ با نمک و زردچوبه را هم اضافه کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر با شرایط کاری ایرانیان در قبرس، پیشنهاد می کنیم مقاله شرایط کار در قبرس شمالی را مطالعه کنید. 2 تا از گوجه ها را رنده کنید، وقتی سیرتون سرخ شد، بهش اضافه کنید و کمی هم بزنید سپس به خورشت اضافه کنید. ترکیبی بی‌نظیر و وسوسه‌انگیز از گوجه، بادمجان، سیر و ادویه‌جات که می‌توان در میان وعده، پیش‌غذا یا شام آن را میل کرد. نمی‌شود که به شمال بیایید و از خیر غذاهایی که با ماهی پخته می‌شود بگذرید.

نوشیدنی های گرم شامل دمنوش، چای و کلی نوشیدنی که پایه آن ها قهوه است. نوشیدنی های سرد هم بیشتر آبمیوه های طبیعی و انواع شیک هستند. دسری هم که در کنار نوشیدنی می توانید سفارش دهید کیک روز است که بسیار خوشمزه و تازه می باشد. اگر هم خواستید قلیان سفارش دهید، تنوع طعم قلیان در این مجموعه بالا می باشد و قلیان برای سلیقه های مختلف هست.