معرفی 0 تا 100 بهترین رستوران گیلکی تهران مزه گردی-غذا شرقی

خورش انار مسما هم با ترکیب مزه ترش و شیرینی که دارد، می‌تواند شما را وسوسه کند تا یک‌ عالمه بخورید. در برخی از قسمت‌های گیلان هم این غذا را با بادمجان درست می‌کنند. رستوران حاج مرتضیاگر دنبال یک رستوران خوب در بندر انزلی می‌گردید که با وجود کیفیت عالی، قیمت مناسبی هم داشته باشد، رستوران حاج مرتضی انتخاب مناسبی است. رستورانی با انواع غذاهای رسمی ایرانی و غذاهای سنتی گیلانی که طعم غذاهایش برایتان خاطره‌ای زیبا خواهد شد. این رستوران که در بندر انزلی، ما بین میدان معراج و میدان مالا قرار دارد، پارکینگ اختصاصی هم برایتان در نظر گرفته تا همه جوره راحت باشید. رفتار صمیمانه کارکنان هم یکی دیگر از دلایلی است که رستوران حاج مرتضی را به یکی از بهترین رستوران های گیلان بدل می‌کند.

  • این غذا به نوعی نسخه قدیمی‌تر خورش فسنجان محلی گیلانی و شمالی است که برخلاف خورش فسنجان در ترکیب خود، سبزی و سیر هم دارد.
  • رستوران گرد ها در رستوران امیر طوبایی تنکابن می توانند بین کلی غذای ایرانی و محلی چه با برنج صد در صد ایرانی در قالب کته زعفرانی و چه به صورت هر کدام را که دوست دارند سفارش دهند و لذت ببرند.
  • نان هندی کاملا روغنی و ترد است و مکمل بسیار خوبی برای بسیاری از غذاهای هندی است.
  • رستوران سنتی کلبه صبا بهترین رستوران ساحلی و سنتی در تنکابن محسوب می وشد.
  • برای تهیه گمج کباب به جز سبزی چوچاق به گوشت گوسفندی، گردو و رب انار نیز نیاز است.

مرغ ناردونی را می‌توان با تکه‌های فیله مرغ نیز تهیه کرد که زمان پخت آن کمتر می‌شود. این خورش خوشمزه را می‌توان در مهمانی‌های خاص سرو نمود و از طعم آن لذت برد. بی‌جهت نیست که شهر رشت به‌عنوان یکی از شهرهای مهم شمالی به شهر خلاق غذا معروف شده و در یونسکو به ثبت جهانی رسیده است و مازندران هم به یکی از مراکز گردشگری غذا مجله خبری غذا تبدیل شده است. نزدیکی استان های شمالی ایران به دریای خزر و طبیعتا کشورهای حاشیه دریای خزر سبب اشتراک فرهنگی بین این مناطق شده است. واویشکا یکی از این نشانه های اشتراک فرهنگی است که غذایی اصالتا روسی است. ترکیب مزه ی بادمجان کبابی با گوجه فرنگی له شده و سیر غوغایی در ذهن شما ایجاد میکند که قطعا عاشق آن خواهید شد.

۶- خورش ترش واش محلی

ماهی مرکب صادراتی است و برای تهیه آن باید کمی در بازار جست‌وجو کنید و آن را سفارش بدهید. فضای داخلی رستوران کاملاً ساده است و کمی هم به رستوران‌های شلوغ بازار شباهت دارد. رستوران خوش‌بین در خیابان سعدی شمالی، پایین‌تر از چهارراه سید علی (پلاک ۵۱۰) قرار دارد.

غذاهای جنوب هند

همچنین در محوطه آنجا جای پارک به راحتی پیدا می‌شود و می‌توانید با خیال راحت ماشین ببرید. در مرحله آخر بادمجان ها را به گمج اضافه کرده و اجازه دهید تا بادمجان ها کاملا بپزند. ۱۲۰ گرم مغز گردو آسیاب شده را اضافه کرده و کاملا مواد را با هم مخلوط کنید. برنج له شده یا آرد برنج را افزوده و در قابلمه را به مدت ۱۰ دقیقه گذاشته تا به خوبی جا بیفتد. روی حرارت کم گذاشته، سپس در این مرحله آب قلم(به دلخواه)اضافه کنید. در تابه را گذاشته تا مواد بجوشد و بعد حرارت را کم کرده تا گوشت به آرامی بپزد.

نان هندی کاملا روغنی و ترد است و مکمل بسیار خوبی برای بسیاری از غذاهای هندی است. اگر تجربه غذا خوردن در رستوران‌های هندی در ایران یا سایر کشورها را داشته باشید باید بدانید که به دلیل محدودیت منوی این رستوران‌ها، هنوز آن‌طور که باید و شاید با غذای هندی آشنا نیستید. در هر شهر هند، غذای خیابانی خاصی وجود دارد که مختص همان منطقه است. در کنار تمام عجایبی که سرزمین هفتاد و دو ملت دارد، غذاهای هندی جایگاهی ویژه دارند و برای گرشگران کشورهای مختلف (خصوصاً کشورهای غربی) بسیار شگفت انگیز هستند. اگر قصد سفر به هند دارید (چه تور هند و چه به صورت شخصی)، اولین چیزی که باید در مورد غذا، مدنظر داشته باشید این است که غذای هند بسیار متنوع است و کسب اطلاعات در مورد آن‌ها از ضروریات قبل از سفر شماست.