معرفی 0 تا 100 بهترین رستوران گیلکی تهران مزه گردی-غذا شرقی

حال خوشی که با دیدن غذاهای خوش رنگ و لعابش بیشتر هم می‌شود. منوی رستوران هم با انواع کباب‌ها و غذاهای سنتی گیلان دستتان را برای انتخاب باز می‌گذارد. این رستوران در جاده اصلی رودبار به رشت قرار دارد و جای پارک هم در خیابان جلوی رستوران به اندازه کافی هست.

  • طبخ این غذا بسیار ساده بوده و به زمان زیادی برای پخت نیاز ندارد.
  • این رستوران را می‌توان بی‌تردید جزو بهترین رستوران‌های تمام استان دانست.
  • در قابلمه را گذاشته و به مدت ۳ ساعت با حرارت خیلی کم بپزید؛ بعد از پخت، به آرامی ماهی را از قابلمه خارج کنید.
  • نکته جالب توجه در مورد غذاهای هندی این است که عموماً دسترسی به آن‌ها راحت است و در نزدیکی بسیاری از جاهای دیدنی هند غذای خیابانی و رستوران‌های مختلف بسیاری موجود است.
  • این آش که از اسفناج، عدس، سیر، پیاز و زیره سبز درست می‌شود پیشنهادی ویژه برای یک عصرانه لذیذ در روزهای سرد زمستان است.

طعم ترش و بسیار لذیذ این کباب به علت طعم‌دار کردن گوشت در سبزیجات معطر شمالی (چوچاق)، روغن زیتون، گردو، دانه‌های انار ترش و رب انار است که باعث می‌شود انتخاب اول کباب‌خورها باشد. پس اگر به خوردن گوشت قرمز علاقه دارید، در سفر به گیلان حتما یک بار این غذای خوشمزه را امتحان کنید. مواد تشکیل‌دهنده این غذای مازندرانی شامل گوشت گاو یا گوسفند، برگ سیر، پیاز، اسفناج، سبزی‌های محلی، ادویه‌های مختلف و آب است، اما می‌توانید در صورت تمایل به آن هویج هم اضافه کنید.

باقلاقاتق یا همان باقلا خورشت غذایی ساده و خوشمزه است که در لیست غذاهای خانگی گیلانی‌ها همیشه می‌درخشد. خورش های شمالی را باید سرآمد بهترین طعم و مزه‌ها در جهان دانست. خلاقیت در غذاهای شمالی به‌گونه‌ای است که نمونه‌اش را در هیچ جای دنیا نخواهید یافت. خوردن یک گمج کباب چرب و لذیذ در اقامتگاهی مانند اقامتگاه بوم گردی لاکوجان سنگر که همه غذاها با دستپخت محلی و تازه‌ترین مواد اولیه درست می‌شوند، طعم دیگری دارد. کباب ترش، طعمی بسیار دل‌چسب و مانند دیگر غذاهای شمالی مزه‌ای ترش دارد.

رستوران گمج – از بهترین رستوران های گیلکی تهران

خواندن برای تجربه کردن و نوشتن برای سهیم کردن دیگران در تجربه‌های نو. در دانشگاه روزنامه‌نگاری خوانده‌ام و با چند سایت و مجله دیگر همکاری داشته‌ام. به سفرزون علاقه دارم چون با نوشتن و خواندن هر مطلب، به جایی تازه سفر می‌کنم و تجربه‌ای تازه به دست می‌آورم … بشته واش از آش های معروف مازندرانی میباشد، و برای کسانی که تیروئید و یا قفر شدید آهن دارند، و همچنین برای کسانی که مبتلا به بیماری هایی همچون هموروئید و یبوست شدید هم هستند، توصیه می شود. اگر می‌خواهید به رستوران خوش‌بین بروید یادتان باشد که آنجا فقط ناهار سرو می‌کند و شب‌ها تعطیل است.

غذاهای محلی که در منو گیلار وجود دارد شمال مرغ ترش، فسنجان با اردک و ماهی سفید شکم پر و کباب ترش است. ماهی سرشار از خاصیت است و طعمش هم با شیوه‌های پخت مختلف طرفداران بسیاری دارد. همین باعث شده که از شمال تا جنوب، غذاهای متنوعی با آن پخته شود و محبوب سفره‌های ایرانی باشد.

در داخل رستوران هم محیطی با دکوراسیون زیبا به همراه تزئینات شکیل مشاهده می شود که زیبایی رستوران قلعه را دوچندان کرده است. این رستوران دارای استیج بوده و از معدود رستوران های تنکابن می باشد که از موسیقی زنده برخوردار است اما در صورتیکه میخواهید از موسیقی زنده رستوران قلعه بهرمند شوید، باید هزینه ای را به عنوان ورودی پرداخت کنید. شما چه غذاهای دیگری از این استان زیبا و به یادماندنی می‌‌شناسید که تجربه کرده و یا دوست دارید آن را امتحان کنید؟ برایمان بنویسید. این ماهی سفید را در گمج قرار داده و آن را حالت دایره‌ای و گرد درمی‌آورند. برای یک شام سبک و خوشمزه، انتخاب کوکو و شامی‌های گیلانی یک انتخاب درست و به جا و البته خوشمزه و اشتهاآور است.

۱۴- شامی ترش، ترشه شامی یا ترشه آب

همانطور که از نام این غذا مشخص است، ترش ترشو دارای طعمی ترش و متفاوت بوده که باید حتما آن را امتحان کنید. برای طبخ این آش از مواد غذایی جعفری، گشنیز، تره، چغندر، کدو حلوایی، پیاز، سیر، سیب‌زمینی، دانه انار، رب انار ترش، برنج، روغن و نمک استفاده می‌شود. برای پخت این آش خوشمزه معمولا به یک ساعت و نیم الی ۲ ساعت زمان نیاز است. یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای مازندران، خورشت ناردون است که در طبخ آن موادی همانند گوشت مرغ، انار ترش، رب انار، سیر، پیاز، شکر و ادویه‌ها به کار می‌رود. ناردون به معنای دانه انار بوده و این غذا به نام‌های دیگری همانند خورشت سیر انار و خورشت پیاز انار هم شناخته می‌شود.

ظاهر این خورشت مثل فسنجان به نظر می رسد و باید حسابی غلیظ و جا افتاده باشد. عطر و طعم برنج گیلان در کنار این خورش، آن را خواستنی تر می کند. در لیست پیش رو به شما بهترین و معروف ترین غذاهای رشت را معرفی خواهیم کرد، چرا که تنوع غذایی در این شهر موجب شد تا در سال 94 به عنوان شهر خلاق غذا در یونسکو به ثبت برسد. غذاهای رشت بسیار متنوع هستند و شما هر سلیقه ای که داشته باشید در دنیای خوشمزه های رشتی حتما با وعده ای لذیذ پذیرایی خواهید شد. در ادامه با کارناوال همراه شوید تا به بررسی لیست غذاهای رشتی بپردازیم و گشتی در میان خوشمزه های آن بزنیم.

این غذای گیلانی با ماهی کولی درست می‌شود و تقریبا چیزی شبیه فسنجان است. سبزی‌هایی که در این خورش استفاده می‌شود، شامل نعنا و گشنیز و سبزی‌های شمالی خاصی مانند خالواش و چوچاق است. یا از راه خرید اینترنتی غذا از رستوران‌ها یا با مراجعه حضوری، غورابیج را امتحان کنید. مواد تشکیل دهنده این غذا کدوی سبز، سیب زمینی، گوجه فرنگی، پیاز، تخم مرغ و سیر است.

شما می توانید از طریق ارتباط با کارشناسان لوکس ویلا بهترین ویلاهای تنکابن با بهترین قیمت ها و امکانات را رزرو کنید. سالن سرپوشیده کافه رستوران دهکده دکوراسیون خاصی ندارد اما آنقدر هم ساده و بی روح نیست و میز و صندلی های چوبی و تزئینات مختلف به همراه هارمونی خوب رنگ ها جلوه زیبایی را به محیط بخشیده اند. برای دسترسی مجله خبری غذا به رستوران زیر آسمان شهر، شما باید ابتدا راهی منطقه معروف قلعه گردن شوید که نزدیک به جنگل های دوهزار تنکابن قرار دارد. برای دسترسی به منطقه قلعه گردن هم ابتدا از شهر تنکابن می بایست وارد منطقه خرم آباد شوید. برای دسترسی به روستای خرم آباد، از طریق خیابان های معروف فردوسی و جمهوری وارد خیابان انقلاب می شوید.