معرفی 25 تا از بهترین رستوران های گیلان + عکس و آدرس سفرزون-غذا شرقی

باقلاقاتق، باقلا وابیج، اناربیج، سیر واویج، سیر قلیه، واویشکا، آغوز مسما، آلو مسما، ترشه تره، میرزا قاسمی و … از معروف‌ترین خورشت‌های شمالی هستند که طعم بی‌نظیر آن‌ها شما را شگفت‌زده خواهد کرد. اگر می‌خواهید درباره این خورش‌های لذیذ بیشتر بدانید، ادامه این مقاله را با دقت دنبال کنید. آشپزان رشتی مرغ یا مرغابی را می‌پزند، سپس با پیاز سرخ شده، رب، آلو و ادویه تفت می‌دهند. در نهیات این خورشت را با بادمجان و گوجه‌های سرخ شده تزیین می‌کنند. برای کسانی که زیاد وقت آشپزی ندارند، هم‌چنین کسانی می‌خواهند لاغر شوند، کدوبره پیشتهاد خوبیست. مواد اصلی این غذا سیب زمینی، کدو سبز، گوجه فرنگی،سیر و تخم مرغ است.

  • این غذای خوشمزه گیلانی از تخم مرغ، سیر، خالواش، اسفناج و انواع سبزی‌ها مثل گشنیز، جعفری، نعنا و شوید پخته می‌شود.
  • نکته قابل‌توجه درباره آغوز مسما یا فسنجان شمالی این است که شمالی‌ها معمولاً این غذا را ترش درست می‌کنند.
  • تمامی این موارد می‌تواند کاری کند تا انگشت‌هایتان را هم با آن بخورید.
  • برای تهیه غذا از این رستوران می‌توانید به یکی از دو شعبه آن بروید.
  • برخی می گویند بهترین کته کبابی تنکابن و برخی هم می گویند بهترین نیست اما از کته کبابی های خوب تنکابن، کته کبابی شهرک است.

رستوران سه کاج از جمله رستوران های معروف و قدیمی تنکابن است و خیلی ها می گویند اینجا اولین رستورانی در شهر تنکابن است که جوجه ترش را سرو کرده. اما رستوران سه کاجی که امروزه میبینیم دچار مرمت و بازسازی شده و با رستورانی زیبا، شیک و مدرن طرف هستیم. از بیرون که به رستوران نگاه می کنیم، نمایی چوبی و مدرن میبینیم که حس خوبی را منتقل می کند. فست فود پیتزا سولی در ظاهر نامش پیتزا سولی است اما در واقعیت جایی فراتر از یک فست فود می باشد و در ادامه میخواهیم شما را با این فست فود دوست داشتنی بیشتر آشنا کنیم. برای دسترسی به رستوران تهران تنکابن باید به میدان آزادی مراجعه کنید.

معرفی 10 غذای محلی و خوشمزه شهر مشهد

به هر حال اگر گیاه‌خوار باشید این کشور برای شما یک بهشت است، زیرا قیمت غذا در هند برای افراد گیاه‌خوار عموماً ارزان‌تر تمام می‌شود، اما اگر گیاهخوار نباشید به هر حال غذاهای گوشتی هم هست. به خاطر داشته باشید که شمال غربی هندوستان بیشترین جمعیت گیاه‌خواران را دارد و جمعیت هر دو نوع رژیم غذایی در نواحی مرکزی تقریبا با یکدیگر مساوی است. علاوه بر فرهنگ، آب و هوا و موقعیت جغرافیایی نیز در تنوع و قیمت غذا در هند تأثیر گذار است. تنوع غذای هندی در نقاط مختلف این کشور را در ادامه توضیح داده‌ایم.

آدرس کته کبابی شهرک

در اين خورش چون از مرغ استفاده نمی شود، مي توان برای سرخ كردن بادمجان و گوجه فرنگی ها از كره استفاده كرد. برای پخت گوشت، مقداری روغن راداخل قابلمه ای مناسب بریزید و وقتی که روغن کمی داغ شد، پیازخرد شده را به آن اضافه کنید و تفت دهید تا نرم و طلایی شود. سپس گوشت گوسفند را به پیاز در حال تفت خوردن اضافه کنید و هم بزنید تا رنگ گوشت تغییر کند و آب گوشت کشیده شود. چغندر و سیب زمینی را پوست گرفته و داخل یک قابلمه کوچک بریزید.

از جمله خورشت‌های ترش گیلانی که گوجه سبز، لوبیا و همچنین شوید خردشده تفت داده به همراه گوشت، طبخ می‌شود و یک بار امتحان آن کافی است تا مزه آن برای همیشه زیر دندانتان بماند. آلو مسمای رشتی را با استفاده از گوشت مرغابی و یا مرغِ تفت داده شده با پیاز، آلو، رب و ادویه جات معطر که پس از تفت، به آن آب مرغ و گوجه فرنگی و بادمجات سرخ شده اضافه می‌شود، تهیه می‌کنند. غذایی رژیمی و کم کالری که با کدو سبز، سیب زمینی، گوجه فرنگی، تخم مرغ، سیر و پیاز تهیه می‌شود و معمولاً پخت سریع و آسانی دارد و می‌تواند وعده سبکی محسوب شود. در این فاصله ۲ تا پیاز متوسط رو رنده کرده و با روغن کم، مقداری زردچوبه و نمک، ۱ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی و ۱ قاشق غذاخوری رب انار ترش تفت دهید.

لاکان جزو رستوران‌های غذای گیلکی در تهران است که قدیمی‌ها آنجا را خوب می‌شناسند. برای درست کردن این غذا از تخم مرغ و برگ سیر استفاده می‌شود. به این صورت که ابتدا برگ سیر خرده شده و تفت داده می‌شود و تخم مرغ زده شده به آن افزوده می‌شود. سبزی چوچاق جزو سبزی‌هایی است که فقط در بازارهای شمال مجله خبری غذا کشور می‌توان آن را یافت. غذاهای شمال ایران، چه غذاهای گیلانی و چه غذاهای مازندرانی نه تنها در مناطق خود، بلکه در همه ایران محبوبیت دارند. ۱۵۰ گرم‌ گردو را چرخ کرده و داخل گمج بریزید و کمی تفت داده تا به روغن بیفتد، سپس ۱ الی ۲ قاشق غذاخوری رب انار اضافه کنید(ترجیحا ترش) و مخلوط کنید.