معرفی 25 تا از بهترین رستوران های گیلان + عکس و آدرس سفرزون-غذا شرقی

یکی از چاشنی‌های معروف و محبوب مازندرانی که بسیار خوشمزه بوده و طرفداران بسیار زیادی دارد، نازخاتون است. مواد اصلی این چاشنی شامل بادمجان کباب‌شده، سیر، نعناع، گشنیز، آب انار یا آبغوره و نمک است. طعم نازخاتون واقعا لذیذ و منحصربه‌فرد بوده و یک انتخاب عالی در کنار غذا به شمار می‌رود که می‌تواند اشتهاآور باشد. تهیه نازخاتون زمان زیادی از شما نمی‌گیرد و در فهرست غذاهای کم‌هزینه قرار دارد. مالابیج یا مالاتا را می‌توان یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین غذاهای محلی مازندران دانست که طعم بسیار لذیذی دارد و معمولا در وعده شام صرف می‌شود. یکی از مقاصد اصلی کشور، شهرهای شمالی ایران است که هر ساله بسیاری از مسافران و گردشگران این شهرها را میعادگاه اصلی خود می دانند.

غذاهای این منطقه اغلب از سیر، بادمجان و گوجه فرنگی تهیه می‌شوند که ارزش غذایی بسیار بالایی دارند. هاوریش کدو از جمله غذاهای خوشمزه و اصیل مازندران میباشد که بسیار پرطرفدار میباشد. ابتدا پیاز وسیر خرد شده را به همراه زردچوبه در روغن تفت می‌دهیم. سپس کدو‌های ریز خرد شده را به آن اضافه میکنیم وص بر میکنیم تا کمی طلایی شود. جعفری را اضافه کرده وپس از کمی تفت دادن رب گوجه را در یک فنجان آب حل کرده اضافه می‌نماییم.

در این مطلب سعی می‌کنیم دهانتان را آب بیندازیم و به معرفی برخی از بهترین غذاهای شمالی بپردازیم. این غذا از معروف ترین خوراک های گیلانی است که اسم آن را در میان لیست غذاهای شمالی بسیار زیاد می شنوید. برای تهیه این غذای خوشمزه به باقالی پوست کنده، شوید خشک، سیر کوبیده، نمک و زردچوبه و تخم مرغ نیاز دارید.

  • سپس ۳ عدد تخم مرغ را درون آن می‌شکنیم (به صورت درسته) دوباره درب ظرف را می‌گذاریم.
  • یکی از اجزای اصلی این غذا آلوچه تازه یا همان گوجه سبز است که سبب شده این غذا را معمولاً در بهار و تابستان درست کنند.
  • چکدرمه غذایی مانند استانبولی پلو است که ترکمن‌ها در ظروف خاصی به نام قازان و با استفاده از گوشت، برنج، پیاز، رب گوجه فرنگی، و ادویه جات بسیار درست می‌کنند.
  • این کافه رستوران در واقع یکی از قدیمی‌ترین و موفق‌ترین رستوران‌ های ایرانی در کشور قبرس شمالی است که توانسته است با استقبال بسیار زیادی از جانب دانشجویان ایرانی و خارجی روبرو شود.

شاید به همین خاطر هم در شهر انزلی آش ترش، آش ویارانه زنان باردار است. البته در این شهر به جای لوبیا چیتی از لوبیا سفید یا چشم بلبلی به عنوان حبوبات آن استفاده می‌ کنند. واویشکا گیلانی سه نوع دارد؛ واویشکا گوشت، واویشکا مرغ و واویشکا دل و جگر گوسفندی که به‌نوعی به جغوربغور زنجان شباهت دارد. اگر هم به جای رستوران این طعم‌ها را می‌خواهید به دستپخت محلی‌ها و در یک کلبه جذاب و به سبک بومی بچشید، اقامتگاه بوم گردی الاسوسو رودسر را اجاره کنید. احتمالا اگر اولین باری که اسم این غذا را شنیده اید، کباب گوشت را متصور شده اید.

ارتباط با ایرانگرد

از جمله خورشت‌های گیلانی که دستور پخت ساده‌ای دارد و معمولاً در فصول سرد سال درست می‌شود. در پخت سیرواویج از برگ سیر، تخم مرغ و ادویه جاتی همچون نمک و فلفل استفاده می‌شود. این غذا را می‌توان به عنوان یکی از بهترین غذاهای شمالی دانست. باز هم از معروف‌ترین و بهترین غذاهای شمالی که هسته مرکزی آن انار است.

این غذای خوشمزه به عنوان یکی از غذاهای محلی استان مازندران معروف است. در میان غذاهای شمال ایران اسم میرزا قاسمی را زیاد شنیده اید. بادمجان کبابی، گوجه فرنگی، سیر، تخم مرغ، ادویه و رب گوجه فرنگی جزو مواد اصلی میرزا قاسمی است. این غذا را می‌توان یک غذای سنتی دانست که در مناطق مختلف کشور به نام‌های گوناگون شناخته می‌شود.

رستوران ایرانی در کشور قبرس شمالی

در این قسمت غذای گیاهی کمتر طرفدار دارد و در نواحی ساحلی جنوب هند، غذای دریایی مورد پسند است. به طور کلی در جنوب هند، به جای نان، برنج بیشتری مصرف می‌شود. همچنین، جنوبی‌ترین قسمت هند یکی از کمترین جمعیت گیاه‌خواران این کشور را دارد.

معرفی غذا‌های معروف قبرس شمالی

غذای خوشمزه دیگری که در گیلان می‌توانید میل کنید، ورقه گیلانی است. این غذا نوعی کوکوی بادمجان گیلکی بوده که همراه با نان یا برنج درست می‌شود. ترکیب این غذا از بادمجان، تخم‌مرغ، گوجه‌فرنگی و شوید درست مجله خبری غذا شده است که طعم بی‌نظیری دارد. تقریباً می‌توان گفت که بیشتر رستوران های گیلان همگی غذاهای سنتی سرو می‌کنند؛ اما رستوران پارادیزو در سال ۱۳۸۶ به‌عنوان یک رستوران جدید با غذاهای مدرن افتتاح شد.