معرفی 25 تا از بهترین رستوران های گیلان + عکس و آدرس سفرزون-غذا شرقی

رستوران گیلانسرا یک رستوران مانند رستوران‌های بین‌راهی شمال است یک رستوران که وقتی وارد می‌شوی بوی غذاهای شمال هوش از سر هرکسی می‌برد. این رستوران بدون هیچ تجملاتی در ظروف استیل غذاهای خود را سرو می‌کند. اگر به دنبال مزه ناب یک غذای گیلکی هستید رستوران گیلانسرا را که دریکی از شلوغ‌ترین خیابان‌های تهران واقع است را به شما پیشنهاد می‌کنیم. یکی از ویژگی‌های رستوران خوش‌بین این است که در ظروف استیل از شما پذیرایی می‌کنند. از جلوی این رستوران که رد شوید می‌بینید که فضایی برای نشستن وجود ندارد و باید مدتی را منتظر بمانید تا بتوانید وارد رستوران شوید.

بارش باران در شرق هند به رونق کشت برنج در این منطقه کمک می‌کند و به همین دلیل، این نوع غلات نقشی اساسی در رژیم غذایی این بخش از هند دارد. کافه دا با اختلاف متنوع ترین و بهترین صبحانه ها را در شهر تنکابن دارد. اگر میخواهید اوقات خوشی را در رستوران قلعه برای خود رقم بزنید، برای دسترسی به رستوران باید به بخش شرقی تنکابن مراجعه کنید. در بخش شرقی تنکابن وارد یکی از خیابان مجله خبری غذا های انقلاب یا جاده بسکلایه شوید تا در انتهای به روستای خرم آباد برسید. در جنوب روستای خرم آباد هم وارد جاده قلعه گردن شوید تا در انتهای جاده هنگامی که به قلعه گردن رسیدید، در جنوب روستا رستوران قلعه را مشاهده کنید. رستوران قلعه برگرفته از نامش، نمایی به شکل یک قلعه دارد که در میان رستوران های تنکابن، خاص و منحصر به فرد و در عین حال، زیبا و دوست داشتنی می باشد.

  • حیف است به شمال ایران و البته چالوس سفر کنید اما غذاهای محلی آنجا را نچشید.
  • سیاست اصلی سایت، ارائه اطلاعات کامل و صحیح و بدون جهت گیری و جانب داری و بدون واسطه میباشد.
  • بادمجان ها را آبکش کرده و خشک کنید، سپس در روغن داغ سرخ نمایید.
  • پیشنهاد ما به شما این است که حتما آش کدو مازندران را میل کنید.

حتی اگر ماهی دوست نداشته باشید هم نمی‌توانید از عطر و طعم خوش ماهی‌های شکم‌پر مازندرانی بگذرید. غذاهای محلی گیلان همانند غذاهای سنتی دیگر شهرهای کشورمان از محصولات کشاورزی و دامپروری خطه شمال تاثیر گرفته است. غذاهای گیلانی از نظر طعم و ظاهر بسیار متنوع هستند، به‌طوری که در کنار جاهای دیدنی گیلان، یکی از جاذبه‌های گردشگری گیلان محسوب می‌شود. بنابراین اگر قصد سفر به این خطه را دارید حتما طعم این غذاها را بچشید. اگر شما هم معتقد هستید که غذا یکی از جاذبه‌های گردشگری است با ما همراه باشید.

برای شناخت بهترین رستوران رشت و بهترین رستوران گیلان در ادامه این مقاله با ما همراه باشید. رستوران گیلانه یک رستوران کاملاً حرفه‌ا‌ی و بسیار لوکس است که علاوه بر سرو غذاهای گیلکی، غذاهای ایرانی باکیفیت بالا و طعم بی‌نظیری سرو می‌کند. این رستوران که در خیابان جردن واقع‌شده معماری بسیار جذابی دارد و می‌توان گفت جز گران‌قیمت‌ترین رستوران‌های تهران است. شهرت غذاهای شمالی رستوران گیلانه به‌خصوص خوراک اردک آن باعث شده که حتی توریست‌ها هم به آنجا مراجعه کنند و انتخاب اولشان باشد. محیط رستوران و کارکنان بسیار حرفه‌ای از امتیازات این رستوران است.

غذاهای مازندرانی

رستوران ماهی ماهی یک رستوران گیلانی که با ارائه انواع غذاهای گیلکی باکیفیت بالا و طعمی بی‌نظیر در محیطی بسیار لوکس یکی از بهترین رستوران‌های گیلکی در تهران است. قیمت بالای این رستوران و واقع‌شدن در هتل زیبای تاج‌محل یکی از دلایلی است که فقط افراد خاصی به آنجا مراجعه ‌کنند. تنوع بالای غذایی و سرو غذاها درنهایت زیبایی از امتیازات رستوران ماهی ماهی است. برای رفاه حال مشتریان خود رستوران ماهی ماهی پارکینگ اختصاصی دارد. اگر به خوردن سیر علاقه دارید و از بوگرفتن دهان خود واهمه‌ای ندارید حتما باید سیر قلیه را امتحان کنید.

با استفاده از سبزی مفید و سرشار از ویتامینِ اسفناج و ترکیب آن با گوشت و دیگر سبزیجات معطر مانند نعناع و سیر، پیاز و هویج می‌توان یکی از مقوی‌ترین و مهمترین غذاهای شمالی را تهیه کرد که از ارزش غذایی بالایی برخوردار است. بی شک معروف‌ترین غذای استان گلستان و یکی از بهترین غذاهای شمالی، چکدرمه است و طبخ آن بیشتر در شهرهای ترکمن نشینِ بندر ترکمن و آق قلا رایج و مرسوم است. با کارناوال سری به دنیای رنگارنگ و خوشمزه غذاهای گیلکی زدیم. البته این مطلب تنها بخش کوچکی از دانستنی هایی ست که می توانید در مورد سفر به رشت در کارناوال بیابید.

سیر انار

در انتهای پخت گوشت مقداری نمک هم به آن اضافه کنید و سعی کنید تا آب گوشت کاملا جذب گوشت شود و یا آب خیلی کمی داشته باشد. در این فاصله برنج را بشویید و 2 ساعتی در آب و نمک خیس دهید. ابتدا عدس را شسته و با مقداری آب آن را روی حرارت قرار می دهیم تا بپزد سپس اسفناج را کاملا شسته و آن را به اندازه متوسط خرد می کنیم. پیاز و سیر را ریز خرد کرده٬ در قابلمه روغن می ریزیم و پیاز و سیر را در آن ریخته و تفت می دهیم تا رنگ آن طلایی شود. سپس با استفاده از یک چاقوی مناسب پوست بادمجان ها را جدا کنید.

برای درست کردن آن مواد به خوبی با هم ترکیب شده و روی حرارت زغال پخته می‌شود. اگر می‌خواهید برای رژیم غذایی سبزیجات یک ترشی خوشمزه انتخاب کنید، نازخاتون انتخاب بسیار درستی است. مواد اصلی برای پخت این غذا تخم مرغ، سبزی گیجا واش و برگ سیر است.

این غذا از خانواده آش‌ها است اما می‌توان آنرا با پلو نیز میل کرد و این از جمله ویژگی‌های متمایز غذای بشته واش محسوب می‌شود. بشته واش مخصوصاً در روستای کندلوس بسیار محبوب است و تقریباً محال است به این روستا سفر کنید و بشته واش پزان نباشد. اسفناج و عدس فروانی در تهیه بشته واش استفاده می‌شود؛ از این رو دارای آهن و فیبر فراوان است و برای افرادی که از کم خونی و فقر آهن رنج می‌برد بسیار مفید خواهد بود.

آغوز مسما در واقع همان فسنجان با گوشت اردک یا غاز است که در شهرهای مختلف گیلان تهیه و پخت می‌شود. این غذا به‌خاطر وجود گوشت اردک یا غاز، گردو و رب انار سرشار از ویتامین بوده و ارزش غذایی بسیار بالایی دارد. سبزی‌های محلی مانند خالواش، چوچاق، جعفری، گشنیز و نعناع در کنار گوشت چرخ‌کرده، مغز گردو و رب انار مواد اصلی این غذای لذیذ را تشکیل می‌دهند. کدام یک از کباب‌های شمالی را امتحان کرده‌اید؟ اگر هنوز طعم بی‌نظیر کباب‌های شمال را امتحان نکرده‌اید، هرچه سریع‌تر خود را به شهرهای شمالی برسانید و این کباب‌های خوشمزه را امتحان کنید.