معرفی 50 رستوران برتر ایران بهترین رستوران های کشور بام تهران-غذا شرقی

رستوران‌ها معمولا جاهایی هستند که شما می‌توانید حضوری به آن‌ جا بروید و در مکان رستوران به خوردن غذا مشغول شوید. کترینگ در عوض سرویسی است که مخصوص تهیه غذا و انتقال آن به مکانی دیگر بوجود آمده. غذاهایی که در کترینگ‌ها پخته می‌شوند معمولا قیمت معقول‌تری دارند.

این رستوران غذاهای دریایی متنوع، انواع نودل و پیش غذاهای جذابی نیز دارد که ممکن است در هر جای تهران پیدا نکنید. بنابراین افراد می توانند با سلایق مختلف غذای مورد نظر خود را انتخاب کنند. رستوران مهاراجه امکانسفارش گیری آنلاینرا نیز به دستور کار خود اضافه کرده است.

  • بنابراین سلیقه طیف وسیعی از مشتریان را شامل می‌شود و سرویس‌دهی خوبی دارد.
  • البته اگر گذرتان به سمت بازار افتاد و خواستید در کوچه پس کوچه بازار بزرگ تهران بگردید، سری به راهنمای گردش و خرید در بازار بزرگ تهران بزنید.
  • سفره‌خانه سنتی باغ صبا تهران مناسب آن دست شهروندان و مسافرانی است که دوست دارند در کنار خانواده و دوستان خود، شبی به‌یادماندنی را در کنار گوش‌دادن به نوای زیبای موسیقی سنتی بسازند.
  • کوبابا یکی از رستوران های خاص تهران است که در محله جردن قرار دارد در منوی این رستوران شما شاهده غذاهای ایرانی، ترکیه ای و عربی و افغانستانی خواهید بود.
  • رستوران شاندیز جردن جزء رستوران هایی است که باید یکبار تجربه اش کرد چون ترکیبی مثال زدنی از محیط لاکچری و غذای باکیفیت است برخلاف بسیاری از رستوران ها که یا غذایشان حرف ندارد یا محیطشان لوکس است.
  • رستوران باربد یک سفره‌ خانه سنتی به حساب می‌آید که در محدوده ونک واقع گردید.

رستورانی که غذاهای خود را تنها در ظرف‌های روی سرو می‌کند و از آنجایی که این ظرف‌ها در اصطلاح عامیانه ظرف روحی خوانده می‌شوند، این نام را برای رستوران انتخاب کرده‌اند. رستوران روحی فضایی زیبا و سنتی دارد، غذاهای خوشمزه و باکیفیت خود را با شکلی ساده و دوست‌داشتنی در همان ظرف‌هایی سرو می‌کند که برای بسیاری از ما خاطره‌انگیز است و در نهایت، از همه می‌خواهد که غذایشان را «با عشق» بخورند. در رستوران روحی مشتریان می‌توانند انواع خورشت‌های ایرانی مثل قورمه و قیمه، انواع مجله خبری غذا کباب ایرانی، کوفته و سایر غذاهای سنتی ایران را سفارش دهند. قطعا هر رستورانی که فضایی سنتی ایجاد کرده و در منو خود بخشی به اسم غذاهای ایرانی دارد، نمی‌تواند انتظارات ما از یک غذای ایرانی خوشمزه را برآورده کند. برای اینکه بتوانیم تجربه خوب و به یادماندنی از خوردن غذای ایرانی در ذهن خود یا احتمالا در ذهن مهمانان‌مان ثبت کنیم، باید شناخت خوبی از رستوران های سنتی تهران داشته باشیم. در ادامه ۱۸ مورد از بهترین رستوران‌های سنتی این شهر را به شما معرفی خواهیم کرد.

غذا های ژاپنی اصولاً از غذا های گران قیمت محسوب می شود برای همین، رستوران کنزو جزء رستوران های گران تهران به شمار میرود اما ارزشش را دارد تجربه غذای ژاپنی بخصوص سوشی را در بهترین رستوران سوشی تهران یعنی کنزو داشته باشید. همانطور که گفتیم، رستوران ارکیده دارای 7 شعبه در شهرهای تهران، کرج و مازندران است و سه شعبه از آن ها در تهران قرار دارند. در میان شعبات تهران رستوران های ارکیده، شعبه اقدسیه یکی از زیباترین چشم اندازها را از شهر تهران ارائه می دهد. رستورانی که با سالاد سزار معروفش شناخته شده و هربار نام میخوش را می آوریم، یاد سالاد سزارهای حجیم و خوشمزه به همراه مرغ سوخاری درکنار آن می افتیم که با هزینه ای مطلوب، خودش یک وعده غذایی به حساب می آید.

۶. پسران کریم مشهد از شیک ترین و بهترین رستوران های ایران

در نظر داشته باشید این منطقه بخاطر نزدیکی به بازار بسیار شلوغ و پرترافیک بوده و پیدا کردن جای پارک مناسب در نزدیکی رستوران بسیار دشوار خواهد بود. شعبه اول در منطقه بهجت آباد واقع شده و در این منطقه اگر به میدان طومانیان مراجعه کنید و در جنوب میدان وارد خیابان شده و وارد اولین کوچه در سمت راست شوید، رستوران را مشاهده خواهید کرد. شعبه دوم مرکز شهر تهران رستوران روحی هم در نزدیکی خیابان خیابان ابن سینا قرار دارد و کافیست به ضلع شمالی باغ موزه نگارستان مراجعه کنید تا به رستوران برسید. افراد ممکن است برای وارد شدن به رستوران شرف‌الاسلامی به دلیل شلوغی معطل شوند. صف‌های طولانی دوستداران غذاهای شرف‌الاسلامی یک چشم‌نواز معمولی در تهران است.

رستوران‌های زنجیره‌ای باروژ نیز به دلیل شرایط خاص و امکانات ویژه در زمره بهترین رستوران‌های تهران جای گرفته‌اند. مجموعه رستوران‌های زنجیره‌ای باروژ، دارای بیش از ۱۰ شعبه در تهران هستند و انواع و اقسام فست فودها را برای مهمانان خود سرو می‌کنند. در شهر تهران انواع رستوران‌های بین المللی با کیفیت با غذاهای خوش طعم و لذیذ وجود دارد که در ادامه تعدادی از بهترین رستوران‌های تهران را به شما معرفی می‌کنیم.

رستوران های تهران ؛ آشنایی با بهترین رستوران‌های پایتخت

شورکولی که به معنی ماهی کولی شور است،این رستوران توی یه خونه ای با حیاط زیبا واقع شده و محیط داخلی‌اش هم با کاشی کاریها، اشیای عتیقه و میز و صندلی چوبی دلنشین تزیین شده. شورکولی منوی گسترده‌ای داره و انواع و اقسام خورشت ها، کباب ها و شامی ها در اون پخته میشه. بهترین غذاهای شورکولی از دید مشتریانش ماهی اوزن برون، کباب ترش، شامی رودباری، گمج کباب و میزرا قاسمی است. رستوران وکیل یکی از بهترین رستوران‌های سنتی کرمان است که توی دل حمام قدیم بازار وکیل قرار داره. اگه به آداب و رسوم قدیمی ایرانی اهمیت میدی و دلت برای خوردن یک دیزی دو آتشه لک زده، کافیه که بعد از گشت و گذار توی بازار سنتی وکیل راهی رستوران سنتی وکیل بشی. این رستوران برای توریست‌های خارجی جذاب و هیجان انگیزه و برای گردشگران داخلی هم حسابی خاطره‌انگیزه!

اما تمامی غذا های رستوران را یکطرف بگذاریم و نان های مخصوصی که اینجا پخت می شوند هم جای دیگر. 8 مدل نان سنتی هندی در رستوران تاج محل ارائه می شود که برخی تنها یک نان سنی ساده هستند و برخی هم چون مخلفاتی هم در کنارش گذاشته می شود خودش یک وعده غذایی است. سوشی غذایی است که هرموقع نامش را می آوریم، مردم به دو دسته تقسیم می شوند.

از نظر تهرانی ها، خیابان دربند دو قسمت دارد یکی از چهارراه تجریش شروع می شود تا میدان سربند و دیگری از سربند شروع می شود تا انتهایش که روی کوه ها قرار دارد. از میدان سربند دیگر خودرو حق عبور ندارد و مردم یا پیاده می توانند تردد کنند یا با موتور هرچند از یک جایی به بعد هم موتور نمی تواند عبور کند. در همین مسیر کوتاه کلی رستوران و سفره خانه هست و بین این ها، رستوران کوهپایه جایی است که توانسته خود را نه تنها بین بهترین رستوران های دربند تهران قرار دهد بلکه به باور بسیاری، با اختلاف بهترین رستوران دربند تهران هم هست.

مهمانان در شعبات مختلف این رستوران‌ها امکان تجربه میل نمودن غذا در دل طبیعت، در بالاترین نقطه یک برج، ساحل اختصاصی و رستوران گردان را دارند. بازسازی‌ها در سال‌های اخیر و اضافه کردن تراس و محیط‌های جدید به رستوران لوکس طلایی باعث شده تا جوان‌ترها نیز به سمت این رستوران جذب شوند. انواع و اقسام غذاها از قبیل غذاهای چلویی، انواع خورشت‌ها و خوراک‌ها را می‌توان در این مکان امتحان کرد.