معرفی 9 تا از خوشمزه ترین غذاهای ایرانی که باید یکبار هم شده آن ها را امتحان کنید! ام ان زد

عدس پلو که جز غذاهای مجلسی ایرانی بوده و در نذورات و مجالس رسمی نیز سرو میشود. مجله کوروش محتواهای جامع و به روزی از آموزش های آشپزی، سبک زندگی، سلامت، فیلم و سریال و علم و تکنولوژی به شما ارائه می دهد. خانواده ایرانی روزانه می تواند به جدیدترین محتواها از معتبرترین منابع دنیا دسترسی داشته باشد. برای طبخ کله پاچه به زمان زیادی نیاز دارید؛ زیرا غذایی دیرپز است. بخش‌هایی از کله پاچه از جمله چشم و مغز بسیار چرب هستند و خوردن آن‌ها به افراد مبتلا به چربی خون، کلسترول بالا و نقرس به‌هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود. البته به‌طور کل این غذا فواید بی‌شماری برای استخوان دارد و انرژی مورد نیاز روز شما را تامین می‌کند.

در مرحله دوم با دستور پخت آن آشنا می‌شویم و شروع به پخت می‌کنیم. ته چین یکی از خوشمزه ترین و زیباترین غذاهای ایرانی است که ظاهری شیک و جذاب دارد. جالب است بدانید که خارجی ها تهچین را به دلیل ظاهر زیبای آن کیک ایرانی می نامند. تهچین برنج با مرغ یا گوشت قرمز، بادمجان و … است اما تهچین مرغ معروف تر و معمولی است. بدون تردید در صدر لیست بهترین غذاهای ایرانی چلوکباب قرار گرفته که معروف ترین غذای ایرانی در میان کشورهای جهان نیز به شمار می رود.

  • برای تهیه خورش قیمه گوشت قیمه شده را با پیاز و لپه و رب گوجه فرنگی، لیمو عمانی و آب می پزند تا کاملا جا بیفتد.
  • ایرانی ها عاشق گوشت هستند و در اکثر غذاهای ایرانی گوشت مرغ یا گوسفند و گوساله حتما وجود دارد.
  • به لیست غذاهای ایرانی، «خورش آلو اسفناج» را هم اضافه کنید.
  • تا اینجای مقاله به طور کلی با غذاهای خوشمزه ایرانی آشنایی پیدا کردید اما قصد ما از نوشتن این مقاله به طور کلی معرفی پرطرفدارترین غذاهای ایرانی به شما بود.
  • برای مطالعه ادامه طرز تهیه ته چین آلبالو خانگی به ۳ روش مختلف با مرغ یا گوشت می‌توانید رو لینک مقاله طرز تهیه ته چین آلبالو کلیک کنید.

تاکوی گوشت با نان مخصوصی به نام ترتیلا که U شکل است، درست می‌شود. یک قاشق غذاخوری برنج و سبزی‌ها را در یک قابلمه ریخته و اجازه می‌دهیم خوب با هم بپزند. وقتی که مخلوط سبزی و برنج پخته شدند، آن‌ها را خوب می‌کوبیم.

غذاهای محلی گیلان :

ماهی و میگو از پروتئین‌هایی هستند که لازم است هفته‌ای یک بار در برنامه غذایی خود قرار دهید. در اینجا ما لیست غذاهایی که با ماهی و میگو می‌توانید درست کنید را اشاره خواهیم کرد. کبه یک غذای عربی و جنوبی‌های ایران است که با سیب زمینی، برنج، گوشت چرخ کرده یا بلغور درست می‌شود. برای تهیه کبه ابتدا ابتدا برنج نیم دانه ایرانی را چندین بار بشویید و حدود ۱۲ ساعت خیسانده و کنار بگذارید (از شب قبل). یکی از لذیذترین و خوشمزه‌ترین غذاهایی که برای ناهار می‌توانید درست کنید، همبرگر است.

طرز تهیه قرمزه نخودچی (کوفته قیمه ریزه)

این غذای لذیذ، تند و پرادویه را معمولا در نان پیتا یا نان‌های گردی به نام «تابون» و همراه با سالاد، انواع ترشی، سس تند و سس‌های بر پایه ارده به‌عنوان یک میان وعده لذیذ یا پیش‌غذا سرو می‌کنند. جوجه کباب از غذاهای محبوب برای پیک‌نیک، دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه و مناسب زمان‌هایی است که وقت کمی برای آشپزی دارید. برای کباب کردن جوجه کباب معمولا از آتش زغال استفاده می‌کنند؛ اما امروزه می‌توان از کباب‌پزهای مخصوص و حتی شعله گاز نیز برای تهیه این غذای خوشمزه در خانه استفاده کرد. برای سرو آبگوشت، در ابتدا آب آن را در کاسه می‌کشند و در آن نان تیلیت می‌کنند.

۱- از بهترین غذاهای ایرانی ، چلو کباب کوبیده

بعد از اینکه مرغ‌ها کمی تغییر رنگ دادند، آن‌ها را از روی شعله برداشته و در قابلمه یا گمج ریخته و کمی آب جوش و زردچوبه به آن‌ها اضافه کنید و اجازه دهید کمی مرغ‌ها بجوشند و مقداری از آب تبخیر شود. برای طرز تهیه تاکو گوشت مکزیکی با خمیر ترتیلا اینجا کلیک کنید. در مرحله اول برای تهیه خورشت آلو اسفناج، پیازها را پوست بگیرد و بشویید. سپس یک قابلمه مناسب را انتخاب کنید و درون آن مقداری روغن بریزید و بر روی اجاق گاز با حرارت ملایم قرار دهید و صبر کنید تا روغن داغ شود.