معروف‌ترین، بهترین و خوشمزه‌ترین غذاهای شمالی خدمات اجاره ویلای ترنج-غذا شرقی

قطعاً از آنجایی که قبرس شمالی یک کشور رو به پیشرفت است، اگر بتوانید وارد کار‌های مهارتی همانند تهیه و پخت غذا شوید، درآمد بسیار بیشتری را نسبت به کشور ایران به دست خواهید آورد. برای مثال گروهی از ایرانیان وارد محوطه دانشگاه مدیترانه شرقی در قبرس شمالی شده‌ و یک رستوران ایرانی را راه‌اندازی کرده‌اند. البته علیرغم اینکه نام رستوران به نام ایرانی ثبت شده است ولی در کنار غذا‌های ایرانی، غذا‌های ترکیه‌ای و آفریقایی نیز سرو می‌شود. اگر به دنبال یک دسر بسیار خوشمزه می‌گردید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً اکمک کادایف را امتحان کنید. برای تهیه این دسر از شیر، آرد، شکر و تخم مرغ استفاده شده است. همانگونه که متوجه شدید اکمک کادایف کاملاً ساده و در عین حال خوشمزه است و شما می‌توانید آن را با چای یا قهوه میل کنید.

  • غذاهای این منطقه اغلب از سیر، بادمجان و گوجه فرنگی تهیه می‌شوند که ارزش غذایی بسیار بالایی دارند.
  • در وسط باغ تعدادی میز و صندلی قرار دارد همانند روف گاردن و بر روی آن ها هم سایبان تعبیه شده.
  • برای شناخت بهترین رستوران رشت و بهترین رستوران گیلان در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.
  • این مجموعه با داشتن چندین سال سابقه در زمنیه رستوران داری به پرطرفدار ترین رستوران های شمالی کشور تبدیل شده است.
  • در رستوران گیلار انواع غذاهای شمالی ازجمله ترشی تره، خوراک اردک و مرغ‌ترش طبخ می‌شود.
  • خورش شامی ترش سنتی گیلان یا به قول خود اهالی گیلانی «ترشه شامی» و «ترشه آب» یکی از قدیمی‌ترین و اصیل‌ترین خورش‌ های گیلانی و ایرانی است.

طعم ترش را در آن احساس می‌کنید و برخی‌ها برای خوش‌طعم‌تر شدن به آن گوجه سبز هم اضافه می‌کنند. کافیست برای یکبار هم که شده کوله‌بار سفرگردی‌تان را بردارید و راهی یکی از روستاهای گیلان شوید تا از نزدیک با هنر آشپزی و خلاق باصفای مردم این شهر آشنا شوید. انواع غذاهای گیاهی، کباب، کوکو، آش، دسر و شیرینی در انواع و اقسام نمونه‌ها طبخ می‌شود. تمامی این موارد می‌تواند کاری کند تا انگشت‌هایتان را هم با آن بخورید. در ادامه رب انار را به قابلمه اضافه کنید و آنرا به همراه پیاز و مرغ کمی تفت دهید تا طعم خامی رب انار گرفته شود. حالا چند لیوان آب جوش به قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید مرغ با حرارت ملایم به مدت یک ساعت بپزد.

۱۰- خورش سیر قلیه یا سیر چغرتمه

بهتر است برای طبخ این غذا، ماهی سفید نر تهیه کنید، زیرا گوشت آن سفت‌تر بوده و طعم لذیذ‌تری دارد. برای تهیه این غذای مازندرانی در ابتدا باید ماهی را پاک کرده و پس از پاره کردن شکم آن، مواد میانی از جمله گردو، رب انار، گلپر، فلفل، نمک و سبزی‌های محلی از جمله چوچاق را به آن اضافه کنید. در صورتی که به هیزم دسترسی ندارید، می‌توانید این غذا را داخل مایکروویو طبخ کنید. مالابیج یکی از غذاهای اصیل و خوشمزه مازندرانی به شمار می‌رود، بنابراین اگر به غذاهای دریایی علاقه‌مند هستید، حتما آن را امتحان کنید.

غذا در نقاط مختلف هند

شاید وقتی که حرف از تنوع غذایی به میان بیاید، شمال ایران یکی از مناطقی باشد که سر دم دار تنوع در غذاهای محلی است. به همین دلیل در این مطلب از شادیما برای شما مجله خبری غذا را آورده ایم تا بیشتر با این سرزمین خوشمزه آشنا شوید. در سفر به شمال، اگر دل‌تان غذاهای دریایی خواست، مالابیج را امتحان کنید. مالابیج ماهی سفید شکم پری است که از ترکیب رب انار، سبزیجات، گردو پر می‌شود.

شامی یا شامی کباب یکی دیگر از انواع غذاهای خوشمزه گیلانی است که با سس و مخلفات دیگر تهیه می‌شود. شاید با شنیدن اسم این غذای گیلانی فکر کنید با نوعی کباب روبرو هستید. این غذا از ترکیب بادمجان کبابی، گردو، انار، چوچاق (نوعی سبزی محلی) و سیر پخته می‌شود. در شهرت و خوشمزگی غذاهای گیلانوانواع خورشت شمالی همین بس که گیلان به عنوان «شهر خلاق غذا» در یونسکو ثبت شده است. همین موضوع سبب شد در این مطلب به غذاهای شمال ایران (گیلان و مازندران) بپردازیم.

در اینجا انواع ماهی از جمله سالمون، قزال آلا وحشی، سوف و حتی تیلاپیا سرو می‌شود. برای نوش جان کردن غذاهای گیلانی در رستورانی لوکس و با ظاهری جدید رستوران گیلانی ماهی سفید می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. رستورانی که در محله زعفرانیه قرار دارد و با نحوه خاص سرو غذاها و دیزاین آن‌ها برای مشتری‌ها جالب توجه شده است.